Gå til innhold

Mer klokking av athlon 2800+?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok..takk for tippse....men jeg har økt volten på rammen og på volten på cpu...

har en amd xp2800+

dimm 2.816 V

1.808 V cpu

kjerm kort:geforce ddr(litt gammalt..) har 2.5 gigaharts..men vil klokke fsp til 200 har nå 199..Rammen(harts på 333) epox hoved kort 333

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
ok..takk for tippse....men jeg har økt volten på rammen og  på volten på cpu...

har en amd xp2800+

dimm  2.816 V

1.808 V  cpu

kjerm kort:geforce ddr(litt gammalt..)  har 2.5 gigaharts..men vil klokke fsp til 200 har nå 199..Rammen(harts på 333) epox hoved kort 333

Her er en link til EVEREST Home Edition(tilsvarer AIDA32 for dere som lurer), last det ned, innstaler det!

Så starter du det og sier oss hva hovedkortet ditt heter, hva slags ram du har, skjermkort....o.s.v...

Da blir det kanskje mulig for noen å hjelpe deg... :roll:

 

 

Hvis linken ikke virker:Prøv denne... :)

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Takk for den,.,skal se ka eg har..men eg har  Epox -ep-8k9a71 også rammen ( 256 mb pc2700 DDR ram..og Kjerm kort Geforce DDR..() CPU amd athlon 2800+ barton... :hmm:  har du msn foresten? litt lettere da :D

Hovedkortet ditt bygger på VIA KT400A chipsett, og støtter ikke FSB på over 333Mhz, så hvis du kjører 199 i steden for 166, vil det si at AGP/PCI frekvensene dine er ca40/80Mhz... :cry:

Så høye frekvenser på disse er IKKE å anbefale, da de lett fører til skader på skjermkort, PCI-kort(som f.eks lydkort) og hardisker ...

PC2700 Ram er heller ikke bergnet for mer enn 166Mhz, men klarer sikkert noe mer...

 

Ser ikke bort i fra at den feilmeldingen du snakker om i denne tråden, kan ha noe med dette å gjøre...

 

Så mitt råd er å stille FSB tilbake til 166Mhz, og håpe du ikke har ødelagt noe! :hmm:

 

PS. Med et nForce2 basert hovedkort og noe bedre ram, vil jo en så overklokkingvillig prossoren være mitt i blinken :thumbup:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...