The President Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg sitter å lurer på hvorfor vi feirer Sankthansaften.... Har ikke giddi å søke rundt, men det er sikkert noen glupe hoder her som kan hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sola snur i dag, dette er det dagen i året med mest sollys. Dette er dog ikke tilfelle på sørlandet, der det øser ned. Lenke til kommentar
The President Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg trodde sola "snudde" for et par dager siden jeg (vårjevndøgn eller noe sånt)... sa de ikke det på nyhetene da?.... men uansett.... Hvor kommer så navnet fra? Sankt Hans, var det han som slapp inn mest sollys eller noe? Eller er det bare et tilfeldig navn man har funnet på?? Lenke til kommentar
The President Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Fant en fin link her http://www.hf.uio.no/iks/ariadne/kulturhis...s/sankthans.htm Sikkert bare jeg som satt å lurte på dette... men nå kan iallfall hvem som vil lese det Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sola snur i dag, dette er det dagen i året med mest sollys. Dette er dog ikke tilfelle på sørlandet, der det øser ned. Og jeg hadde glattkjøring oppe på banen i dag, gjett om det var ekte glattkjøring eller Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sommer solverv var på mandag... Sankthans har en annen grunn som nevnt ovenfor. Kongesol i Bergen i dag... selv om det skal begynne å regne i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå