Yamato47 Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hei hei, Jeg jobber med å flytte windows xp fra en singel disk over til et raid 0-array. Jeg har kt7-raid. Jeg har ghostet c: over til den nye disken. Så skifta jeg bootdisk i hpt370-bios over til raid-0-disken. Når jeg booter nå, er den gamle bootdisken fremdeles c: og raid0-disken er e:, det samme den var før ghosting. Disk manager lar meg ikke skifte bokstav på c:, fordi swap-fila ligger der. e: kan jeg heller ikke bytte bokstav på, fordi det er system/bootdisk. Jeg vil ha min nye raid0-disk som c: og den gamle c: som e:. Jeg vil også ha muligheten til å boote via gamle c: ved å velge den som bootdisk i hpt370-bios, og gjør jeg det vil jeg ha raid-disken som e:. Hva skal jeg gjøre? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 På mitt hovedkort (MSI) må jeg disable den disken som ordinært ble brukt som C: i bios. Nor kronglete forklart, jeg gjorde som følger: jeg har en disk på primary som master, denne disablet jeg. Da startet den rett fra RAID'en. Er primary master enablet får jeg ikke startet i det hele tatt. Mulig jeg har gjort noen feil men det funker for meg. Disken jeg disabler funker fremdeles i Windows. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Jeg boota fra raid-disken, og den la seg inn som e:, med gamle-disken fremdeles som c:. Så flytta jeg page-fila fra c: til e:. Deretter skifta jeg bokstav på c: til f:. Så restarta jeg, og kom til logon-vinduet med muspil, spinnende cd-rom men ingen logon-boks. Det virker som om windows-installasjonen jeg flytter rundt på har bestemt seg for at raid-disken skal være e:, samtidig som instillinger i OS-et fremdeles peker mot c:. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Google gav svaret etter mye leting. Fra anandatech: Log on as an Administrator. Start Regedt32.exe. Go to the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMMountedDevices Click MountedDevices. On the Security menu, click Permissions. Check to make sure Administrators have full control. Change this back when you are finished with these steps. Quit Regedt32.exe, and then start Regedit.exe. Go to the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMMountedDevices Find the drive letter you want to change to (new). Look for "DosDevicesC:". Right-click DosDevicesC:, and then click Rename. NOTE : You must use Regedit instead of Regedt32 to rename this registry key. Rename it to an unused drive letter "DosDevicesZ:". (This will free up drive letter C: to be used later.) Find the drive letter you want changed. Look for "DosDevicesD:". Right-click DosDevicesD:, and then click Rename. Rename it to the appropriate (new) drive letter "DosDevicesC:". Click the value for DosDevicesZ:, click Rename , and then name it back to "DosDevicesD:". Quit Regedit, and then start Regedt32. Change the permissions back to the previous setting for Administrators (this should probably be Read Only). Restart the computer. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Hurra! Det virka! Leve Google! mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå