mobpedersen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg skal kanskje kjøpe en bil som er i nabobyen, og jeg lurer litt på hvordan det vil foregå. ( Har da ikke hatt bil tidligere selvsagt ) Hvis jeg drar for å diskutere med kjøperen og finner ut at jeg vil ha bilen. Jeg gir han pengene ( er ikke en dyr bil ) men så begynner spørsmålene å komme. hvordan skal dette skje videre ? Kan jeg bare kjøre bilen hjem, eller må jeg ordne med forsikring eller kan jeg ordne prøveskilt og kjøre han hjem ? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 For det første bør du skrive en kontrakt. Like greit å venne seg til, selv om bilen bare koster noen tusen. Så må BÅDE du og han du kjøper bilen av sende inn melding om eierskifte innen 3 dager. Er det skilt på bilen kan du kjøre den hjem, og ordne forsikring så fort som mulig. Den gamle eieren vil naturlig nok si opp forsikringa så fort som mulig han også. Er det ikke skilter på den er prøveskilt eller bilhenger en grei løsning. Når forsikring er i boks kan du kjøre så mye du måtte orke (såfremt bilen er EU-ok osv) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 På NAF sine sider finner du en god standard-kontrakt i pdf format som du kan bruke. Men jeg tipper at eier av bilen fikser dette. Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Så må BÅDE du og han du kjøper bilen av sende inn melding om eierskifte innen 3 dager. Etter de nye reglene holder det å sende inn ett eksemplar av salgsmeldingen til biltilsynet. Jeg ble litt paff da jeg fant ut av dette, siden det da er mye lettere å svindle med dette. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Etter de nye reglene holder det å sende inn ett eksemplar av salgsmeldingen til biltilsynet. Jeg kjøper ikke "ny" bil ofte nok, flere mnd siden forrige gang og da ble det levert to stk salgsmeldinger. Riktignok var det jeg som leverte begge da ;P Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Det Zoot sier, er helt riktig. Fikk dette bekreftet senest i går da jeg var på biltilsynet for å regge GTi'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå