are47 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei Jeg har en Siemens Scenic Mobile 510 AGP. På den har jeg mandrake 10.0 og jeg har nettopp kjøpt en Bluetooth USB dongle merke Sitecom. Nå må jeg bare få dette til å funke. Vet at USB porten min er i full gang. Det er konfigurasjonen av bluetooth'en jeg sliter med. Har jo søk litt på google, og fant denne siden, tror vist det er tingen. Men så litt på dokumentasjonen på den siden. Der ble jeg sittende fast. Dere skjønner jeg er ganske noob innen dette, eller linux generelt kan man si. Ser at jeg skal installere bluez patch til min kernel. Men igjen, tatt fra FAQ på bluez siden: 15. Do I still need BlueZ-Kernel package? No. You should upgrade to the latest 2.4.x or 2.6.x Linux kernel. Jeg har jo 2.6 med min mdk 10.0 Hva skal jeg gjøre mer får å få dette til å funke? Håper på hyggelige svar Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Appropo... Er det noen som har en *billig* bluetooth-usb dingsboms å annbefale? Samt hvordan henger dette sammen med gnome? De har noe greier på ClaesOhlson (kr. 300) - er denne støttet? Hva mer enn å snakke med med min mobiltelefon (ericson t 610) kan bluetooth være nyttig for? Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kanksje ikke så mye hjelp fra meg her... menmen... Jeg kjører SuSE 9.1 på min laptop med innebygget bt (se signatur). Måtte bare installere bluez og kbtobexclient så får jeg overført filer til min Siemens S55 uten prob Lenke til kommentar
power Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Sjekk om bluetooth modulene ligger der # cd /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers # ls base bluetooth i2c input md net usb # cd bluetooth # ls bcm203x.ko bfusb.ko hci_uart.ko hci_usb.ko hci_vhci.ko Så kan du jo prøve å laste dem inn.. Det er også lurt å installere BlueZ toolkit'ene.. Endret 20. juli 2004 av power Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg hiver meg på jeg også... Har Logitech diNovo tastatur mus, og ladestasjonen til MX900'en er jo da også en bluetooth hub. Hvordan skal jeg få SuSE 9.1 til å forstå dette? Det er jo allerede støtte for bluetooth, og jeg har satt opp pin/authorisering og alt det, men jeg tror ikke den har fått med seg hvilken "hardware" jeg har... Hvor kan jeg konfigurere det? Finnes det egentlig noe håp for å få den til å fungere? (Har søkt på google, men liksom ikke funnet noe som nevner Logitech bluetooth huben - står kun om hvordan vi får musen/tastaturet til å fungere). Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 hmz.... veit ikke hvordan man får logitech usb bt hub til å fungere... men usb adapteren i laptopen fungerer ved å installere alle pakkene i YaST som begynner med bluez-* og kdebluetooth, evt gnome bt support. prøv så å starte kbluetoothd, ligger under System -> Desktop applet (KDE) Da skulle du fått en melding om at den har funnet en bt adapter. klikk på bt ikonet ved siden av klokka, eller kjør kommandoen hcitool scan. Da burde du vel finne bluetooth enhetene dine... Jeg finner ihvertfall mobiltelefonen min da... litt forskjellig fra ditt problem det her... men håper det hjelper litt Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei! Første gang jeg trykte på "kbluetoothd" skjedde absolutt ingenting. Når jeg trykte en gang til kom det et grått ikon nede i hjørnet. Fikk ingen melding om at et BT adapter ble funnet... (som jeg fryktet) Scan gir bare en feilmelding: # hcitool scanDevice is not available: Address family not supported by protocol Uansett, takk for hjelpen! Noen andre som har tips til hvordan jeg skal få SuSE til å skjønne at Logitech dingsen er både en mottaker til musen, og bluetooth hub? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå