WonderBjarne Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 heisann... jeg har tenkt til å gjøre litt om på nettverket hjemme. har fra før av to pcer med hvert sitt trådløse nettverkskort. disse er kobla opp mot et trådløst aksesspunkt/ruter, og aksesspunktet/ruteren er kobla til adsl-modemet. det jeg lurer på da er om det går an å koble kabelen fra adsl-modemet inn i en ruter med innebygd switch, og at ut fra switchen igjen går det to ledninger hvor den ene går til en server og den andre går til det trådløse aksesspunktet/ruter, som så igjen går til to pc'er......?litt enklere forklart: adsl-modem-->ruter/switch-->trådløst aksesspunkt/ruter-->to pc'er ............................................-->server vil jeg da kunne kommunisere greit mellom den ene pc'en og serveren? håper det ikke ble for dårlig forklart..... Lenke til kommentar
thingul Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det skal virke helt fint. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 ok...jammen da er det jo greit da...takk for hjelpen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ja, det skal gå fint. hvis det er et aksesspunkt du har og ikke en basestasjon. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 går fint uansett om du har basestasjon eller aksesspunkt. men om du har basestasjon må du slå av dhcp-serveren. lykke til Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg har, men tror det er et aksesspunkt. best å sjekke opp...sitter på jobb nå men skal sjekk når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå