Gå til innhold

Testing av deler..

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en litt ustabil maskin med win2k som får mange forskjellige varianter av blå skjermen " IRC not equal or less " "page failed in non page area" ++.

Jeg tror en eller annen del i maskina mi ikke fungere helt som den skal siden jeg har formatert og oppgradert bios men de samme problemene kommer uansett.

I f.eks. Counter-Strike heder det jeg får at "half-life has benn modified before startup" , så må jeg restarte før det funker. Dette fikk jeg både før og etter jeg formaterte.

Er det noen program som "tester" delene i maskinene for feil , eller er det noen som vet hvilken del som kan inneholde feilen ?

Hardware : Abit KT7a( nytter ikke å overklokke mer enn 5 på fsb'en selv om jeg har artic silver++), AMD Thunderbird 1000 Mhz, 2 x 128 mb 133mhz Kingston RAM, IBM 40GB 7200 rpm, Sound Blaster Player 5.1, 3com nettverkskort, Cardexpert GF2 PRO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

-Jeg har lenge hatt en litt ustabil maskin med win2k som får mange forskjellige varianter av blå skjermen " IRC not equal or less "-

Den fikk jeg og i win2k .. Det skyldtes hos meg en defekt ram brikke .. Byttet denne, og problemet ble borte.

-Hardware : Abit KT7a( nytter ikke å overklokke mer enn 5 på fsb'en selv om jeg har artic silver++)-

Har samme HK. Nyttet ikke å øke fsb. Flashet ny bios. Nå kjører jeg 140mhz :smile:

Håper det hjelper :smile:

Tom Erik Hattrem

--

Athlon [email protected](140x10)

640mb

GeForce2

Lenke til kommentar

Jeg har en T-bird 800 med AbitKT7A og en T-bird 1000 med AbitKT7A-RAID.

Da jeg bygde den første av dem, fikk jeg en del problemer etter å ha lagt inn 4in1 drivere og ATA100 fix. Fikk blåskjerm og samme meldinger som deg.

Jeg la inn Win2k og driverne flere ganger før det gikk i orden, men kan ikke huske hva som egentlig var problemet.

Vet det var IRQ-konflikt og en del trøbbel med nettverkskortet. Når det senere ble byttet ut ordnet alt seg og jeg har ikke hatt problemer siden.

Du får se om du finner noen tips her: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/329/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...