Gå til innhold

Error: Kernel panic....

Anbefalte innlegg

Blitt inspirert til å innstalere SUSE 9.1 på en eldre maskin jeg har. under innstalasjonen fikk jeg en error: Kernel panic: Out of memory and no killable processes...

:hmm: :hmm: :hmm:

hva er dette.

pc specs

PII 233,3 Mhz

16 MB RAM

4 stk 1GB hdd

for lit RAM??

hvis det er det... hva burde jeg velge da... tengte litt på å bruke den som en DHCP Proxy. (ClarkConnect kjenner jeg ikke (ikke at jeg kjenner SUSE heller)men jeg trodde kansje denne var en litt "enkel" er ikke CC bare et slags opprativsystemprogram som har DHCP pg Proxy i seg....??)

Alle svar mottas met STOR takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SuSE er vel litt i drøyste laget på den der tror jeg. hvis du har tenkt til å kjøre PC`en som en slags server så er jo Clark Connect eller Smoothwall ganske greit da. ellers har jeg hørt at Debian, Slackware og Gentoo er ganske greie til servere, men disse er litt vanskeligere å sette opp. Clack Connect og Smoothwall har jeg hørt er ganske enkle å sette opp. med den pc`en der så vil du ikke kunne ha mulighet til å kjøre Grafisk Grensesnitt. det er den for liten til.

Lykke til.

Lenke til kommentar

$ free -m
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:            12         12          0          0          0          3
-/+ buffers/cache:          8          4
Swap:           86         20         66

Min boks kjører fint med 12 (?) MB RAM (trodde det var 16 jeg). Den kjører slackware, og kjører omtrent bare apache, irssi og screen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...