Might Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Blitt inspirert til å innstalere SUSE 9.1 på en eldre maskin jeg har. under innstalasjonen fikk jeg en error: Kernel panic: Out of memory and no killable processes... :hmm: hva er dette. pc specs PII 233,3 Mhz 16 MB RAM 4 stk 1GB hdd for lit RAM?? hvis det er det... hva burde jeg velge da... tengte litt på å bruke den som en DHCP Proxy. (ClarkConnect kjenner jeg ikke (ikke at jeg kjenner SUSE heller)men jeg trodde kansje denne var en litt "enkel" er ikke CC bare et slags opprativsystemprogram som har DHCP pg Proxy i seg....??) Alle svar mottas met STOR takk Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 SuSE er vel litt i drøyste laget på den der tror jeg. hvis du har tenkt til å kjøre PC`en som en slags server så er jo Clark Connect eller Smoothwall ganske greit da. ellers har jeg hørt at Debian, Slackware og Gentoo er ganske greie til servere, men disse er litt vanskeligere å sette opp. Clack Connect og Smoothwall har jeg hørt er ganske enkle å sette opp. med den pc`en der så vil du ikke kunne ha mulighet til å kjøre Grafisk Grensesnitt. det er den for liten til. Lykke til. Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kernel panic: Out of memory and no killable processes...... 16 MB RAM ... for lit RAM?? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 16 MB blir knapt ja, selv uten et grafisk system. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 floppyfw? Hvis du greier å få dytta inn 32MB (eller mer) er Smoothwall veldig hendig. Lenke til kommentar
Might Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) oki takk for all hjelp... *laster ned clarkconnect nå* Endret 23. juni 2004 av Might Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Smekk opp mere swap! Serveren min kjørte fint på 16 mb ram ei god stund, men smekk opp mere swap! Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 $ free -m total used free shared buffers cached Mem: 12 12 0 0 0 3 -/+ buffers/cache: 8 4 Swap: 86 20 66 Min boks kjører fint med 12 (?) MB RAM (trodde det var 16 jeg). Den kjører slackware, og kjører omtrent bare apache, irssi og screen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå