Pangaea Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Holder på å skrive et utrolig viktig dokument i Word, Prosjektrapport på Høgskole. Etter ganske mange tidligere erfaringer lagrer jeg nå nesten for hver linje jeg skriver. Irriterende, men jeg taper vertfall ikke så mye data når ulykken skjer, og det skjer ofte, det kan de fleste skriver under på. Nå i det siste har det derimot vært helt krise. Word har klikka sikkert 10 ganger idag. Flere ganger har jeg skrevet et par bokstaver, så spretter recovery vinduet opp. På det verste gikk jeg inn i word, trykte enter. PANG! Recovery vindu! Har fått mange blåskjermer også idag, flere enn vanlig. Mange flere enn vanlig faktisk. Så lurer seriøst på hva som skjer her. Maskinen restarter før jegt får sett skikkelig hva der står, men på mange av de er det noe med "dumping phyical memory". Betyr dette at minnet mitt holder på å gå til helv..oland? Har fått en blåskjerm i ny og ne før, en gang per to uker kanskje, men har fått 5-6 stykker idag. Så i loggen at det var noen error meldinger med Norton Internet Security. Søkte på nettet og så det visstnok var en vanlig feil med NIS 2004. En melding om "low kernel stack". Tok derfor å plugga ut nettverkskabelen og disabla NIS i et håp om at det skulle hjelpe. Det gjorde det ikke, ny blåskjerm for fem minutter siden. Noen som vet hva som foregår her? Er det minnet som holder på å ryke? Hovedkort? Eller noe annet? AMD 1700+ Abit KR7A-RAID 3x256MB 2100 DDR RAM (TwinMOS) Radeon 8500 Jeg bruker Windows 2000 Pro og Office 2003. Ingenting er overklokka btw. Lenke til kommentar
mark Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 at det står "dumping phyical memory" kaller vi memory dump dette er noe windows gjør automatisk når det er et alvorlig hardware problem det du må gjøre er å feilsøke, bruke elimineringsprosessen jeg hadde anbefalt og brukt bare en ram brikke å kjørt en stress test Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Hehe, var omtrent det jeg gjorde faktisk. Tok først en memtest med all rammen inne. Fikk en del feil på rundt 640MB. På en hel runde fikk jeg ca 250 feil. Tok så ut siste RAM-brikka (DIMM3), og kjørte en test til. Kom nå gjennom uten feil. Akkurat startet opp igjen, men får håpe jeg blir kvitt problemene nå. Utrolig lei av restarter, spesielt siden jeg må bli ferdig med dette dokumentet i løpet av en uke, og har MYE arbeid igjen... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Håpte problemet var løst, men den gang ei Har prøvt å skrive nå i en time, på den tiden har jeg hatt fire restarter, hvorav to BSODs. Begge gangene var det en error med ntoskrnl.exe. Får også denne feilmeldingen i blåskjermen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hva betyr dette her? Er det noe som kan fikses på, eller er det hardware som synger på siste kapittelet? Edit: Er det noen innstillinger som gjør at etter en BSOD så restarter maskinen etter 1-2 sekunder? Kan jeg stille på dette i BIOS fx sånn at maskinen ikke restarter? Er vanskelig å få med seg alt når det skjer så raskt... Endret 24. juni 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Er det lenge siden du reinstallerte windows? Det kan være at du har fått noe slags malware eller lignende som har laget krøll i selve windows-installasjonen. Btw: Det at du fikk mange feil når du kjørte memtest med to brikker er helt vanlig. Memtest skal alltid kjøres med kun en brikke i slengen. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) SilverCRX skrev: Er det lenge siden du reinstallerte windows? Det kan være at du har fått noe slags malware eller lignende som har laget krøll i selve windows-installasjonen. Btw: Det at du fikk mange feil når du kjørte memtest med to brikker er helt vanlig. Memtest skal alltid kjøres med kun en brikke i slengen. kjørte mine 2x512 DDR400 TwinMOS i memtest, 0 feil.... edit: leif Endret 24. juni 2004 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Sitat Btw: Det at du fikk mange feil når du kjørte memtest med to brikker er helt vanlig. Memtest skal alltid kjøres med kun en brikke i slengen. Okay, det var jeg ikke klar over. Ikke sikkert det var minnet som var feil med likevel da.. Spesielt siden jeg fortsatt for BSODs. Sitat Er det lenge siden du reinstallerte windows? Det kan være at du har fått noe slags malware eller lignende som har laget krøll i selve windows-installasjonen. Er vel en stund siden nå, mellom seks og 12 måneder tenker jeg. Har ikke lagt inn masse tulleprogrammer "for å teste" eller noe sånt, men det kan jo ha skjedd noe tull likevel. Kan alltids ta en reinstall, men hadde håpt å slippe det siden jeg har plenty å gjøre med en prosjektoppgave. Men må det til, så må det til. Fant ut at en sånn IRQL kan komme av dårlig skrevne drivere, da kan det vel være noe seriøst galt med ntoskrnl.exe....? Kan jeg kopiere den fra Win2000 CDen, eller blir det bare bøgg (hvis den ligger ukomprimert da..) ? Edit: Vet ikke om det har noe å si, men har lagt inn siste ATi driver til Radeon8500. Brukte Omega drivere før. Har vertfall brukt Word nå i et kvarters tid uten restart eller BSOD. Er lov å håpe... Endret 24. juni 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Vel, fortsatt problemer. Ikke fått blåskjermer, men maskinen restarter likevel Ikke noe tegn på at ting skal skjære seg... BIIIP.... restart. Kjørte også test av alle tre RAM-brikkene separat. De to første gikk greit, men fikk 192 feil på den siste. Prøvde å sette på de mest romslige RAM settings også, men fikk likevel like mange feil. Bruker nå de to RAM-brikkene som kom greit gjennom memtest. Kamp nå, men tenkte å slenge inn en post til i håp om noen ideer. Er forferdelig plagsomt dette her.... CPU jobber som et udyr i forhold til før, men kan muligens være fordi jeg bare har 512 MB RAM nå, og den må kompensere med HDD. Lenke til kommentar
Propaganda1 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hva med varme? Maskinen min restarta seg i hytt og pine uten forvarsel,og fant ut den overoppheta seg... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Tror ikke det kan være det. Den ligger på 56C nå. Har satt restart på 70 eller 75C. Merkelig greier vertfall. Hadde sikkert ikke skadet med ny PC, men har ikke råd til det enda, og den er egentlig grei nok også...enda. Forferdelig irriterende er det vertfall. Lagrer jo nesten for hver linje jeg skriver i Word. Og er det en gang jeg glemmer det, skal du banne på at den tar en restart... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 betyr ikke den IRQ meldingen at skjermkortet får lavere IRQ adresse enn en annen ting i PCI? jeg er nesten 100% sikker på det. svaret tror jeg var å flytte alle PCI kort til de nederste PCI slots, da de får lavere IRQ adresse. kan godt hende dette er totalt ute på en pløyd åker, men jeg er sikker på at jeg er inne på noe her. er vel worth a shot, ey? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Takk for tipset. Har ikke flytta PCI kortene enda, ettersom jeg ikke har fått blåskjerm etter at jeg avinstallerte Omega driveren, og la inn siste fra ATi. Men skal teste det om jeg får en ny IRQL BSOD. Maskinen låser seg av og til, og har noen plutselig restarter. Får se på det mer imorra, må oppe til køys nå Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Ser ikke ut som noe hjelper. Har prøvt å oppdatere diverse drivere, og reparere windows noen ganger. Spretter opp blåskjermer i hytt og pine likevel. Både IRQL og andre ting. Må vel til å installere Windows på nytt da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå