torbjoen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei, En liten nøtt: Jeg har uttak for kabel-TV i stua. Så har jeg en PC plassert på kontoret, og har tenkt å kjøpe kombinert PC/TV-skjerm (denne). Det jeg ønsker nå, er to ting: 1) Overføre kabel-TV signalet fra stua til kontoret, så jeg kan se på TV her inne, og velge kanaler som på en vanlig TV. 2) Få tilgang til PCens innhold på TVen i stua (surfing, se nedlastede filmer, bilder e.l.). For å få til 2) finnes f.eks. Prismiq, som er midt i blinken. Denne kan gi trådløs tilgang til filer på PCen samt internett-tilgang. Andre slike bokser (media adaptors) omtales her. For å få nesten få til 1) finnes disse boksene, som selges av Expert. Dette er nesten ok, men ulempen er at boksen må kobles på f.eks. videospilleren. Dersom noen ser på video i stua, må personen på kontoret se på samme ting, siden "kilden" da er den samme. Så det jeg ønsker er egentlig en Prismiq-lignende boks som har mulighet til å sende lyd/bilde begge veier, ved å plugge inn standard antenne-kabel i boksen ved kabelTV uttaket. Hvis ikke det går, vil jeg gjerne ha en boks tilsvarende den som selges hos Expert, men som man ikke trenger å gå via videospiller e.l. for å få til å velge kanal i det andre rommet. Noen tips? Takk :-) Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Sjekk - mener å ha sett noen slike bokser til cirka litt under 100 lappen fra SMC www.komplett.no www.telehuset.no www.elkjop.no mest sannsynlig den øverste. Er 95 % sikker på at boksene var fra SMC til trådløs overføring av TV signal, men er usikker på rekkevidden Lukke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå