Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

KabelTV-signal trådløst til annet rom ++ ?

Anbefalte innlegg

Hei,

En liten nøtt:

Jeg har uttak for kabel-TV i stua. Så har jeg en PC plassert på kontoret, og har tenkt å kjøpe kombinert PC/TV-skjerm (denne).

Det jeg ønsker nå, er to ting:

1) Overføre kabel-TV signalet fra stua til kontoret, så jeg kan se på TV her inne, og velge kanaler som på en vanlig TV.

2) Få tilgang til PCens innhold på TVen i stua (surfing, se nedlastede filmer, bilder e.l.).

For å få til 2) finnes f.eks. Prismiq, som er midt i blinken. Denne kan gi trådløs tilgang til filer på PCen samt internett-tilgang. Andre slike bokser (media adaptors) omtales her.

For å få nesten få til 1) finnes disse boksene, som selges av Expert. Dette er nesten ok, men ulempen er at boksen må kobles på f.eks. videospilleren. Dersom noen ser på video i stua, må personen på kontoret se på samme ting, siden "kilden" da er den samme.

Så det jeg ønsker er egentlig en Prismiq-lignende boks som har mulighet til å sende lyd/bilde begge veier, ved å plugge inn standard antenne-kabel i boksen ved kabelTV uttaket.

Hvis ikke det går, vil jeg gjerne ha en boks tilsvarende den som selges hos Expert, men som man ikke trenger å gå via videospiller e.l. for å få til å velge kanal i det andre rommet.

Noen tips?

Takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk - mener å ha sett noen slike bokser til cirka litt under 100 lappen fra SMC

www.komplett.no

www.telehuset.no

www.elkjop.no

mest sannsynlig den øverste. Er 95 % sikker på at boksene var fra SMC til trådløs overføring av TV signal, men er usikker på rekkevidden

Lukke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...