Gå til innhold

Artifacts på 9800 Pro

morgus

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå fått Sapphire 9800 Pro i hus, men jeg opplever artifacts i 3DMark03, i spill og annet funker det helt fint uten artifacts.

Hva er det som kan være galt?

Har nyeste driver innstallert, og allt annet som må gjøres.

Hilsen

morgus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du klokket det opp eller no?

Har også hørt at 3D03 gir lettere artifacts uansett, spesielt om du flasher til xt.

Hvilken driver har du? Har blitt anbefalt omega catalyst 3.7 . Den skal du kunne klokke mer uten artifacts.

Lenke til kommentar

han sa han akkurat har fått kortet i hus.. Tviler sterkt på at han har overklokka.

Er 3dmark03 versjonen den nyaste?

--

Om eg overklokka littegran mitt R9800pro får eg raskt artifacts.. mitt kort er til vanlig(uten overklokking) svært varmt, sjølv med 4 kabinett vifter..

Lenke til kommentar

Har nyeste catalyst drivere inne nå, jeg har ikke prøvd noen omega drivere, bør jeg gjøre det?

Jeg har ikke klokket det noe som AshtraY sa. Med andre ord så er det på standard.

Tror ikke jeg har nyeste 3DMark03 inne nei, kan prøve å oppdatere den i morgen, nå er det litt sent.

Takk for innlegg :thumbup:

Edit: hvor finner jeg omega catalyst 3.7? Har prøvd å laste fra omegacorner.com men det funker ikke.

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Hvis du får artifacts på standard innstillinger er det noe galt med kortet ditt, eller at kjølingen i PC'en din er helt rævva.

Kortene er laget for å kunne takle 40-50 grader inni PC'en (de er laget for å kunne fungere på en varm dag i syden). Hvis du har en varmere PC enn dette, er nok det årsaken, og bedre kjøling må til.

Hvis ikke det er tilfelle, vil jeg si at kortet du har fått har en svakhet. Da er det en garanti-sak. Sjekk også at kjøleviften på kortet går rundt. Kan være at denne kommer borti noe eller pluggen ikke står i.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Kan være at du ikke har nok strøm. Fort gjort med feil i grafikken da. Jeg kjørte en 300 w psu (kvalitet: Cheiftech) på radeon 9800 og merket feil i bildet.

Etter å ha oppgradert til en beskjeden 500 watt psu fra samme leverandør virker alt som det skal.

Lenke til kommentar

lurer litt på om et kanskje er min psu som er litt 'liten', den er på 200W.

Det er bare artfacts i 3DMark03, ikke i spill, da skal jeg klokke kortet ganske mye før det blir det.

Heller ikke så veldig varmt i kabbiset mitt.

Takk for tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...