morgus Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei Har nå fått Sapphire 9800 Pro i hus, men jeg opplever artifacts i 3DMark03, i spill og annet funker det helt fint uten artifacts. Hva er det som kan være galt? Har nyeste driver innstallert, og allt annet som må gjøres. Hilsen morgus Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har du klokket det opp eller no? Har også hørt at 3D03 gir lettere artifacts uansett, spesielt om du flasher til xt. Hvilken driver har du? Har blitt anbefalt omega catalyst 3.7 . Den skal du kunne klokke mer uten artifacts. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 han sa han akkurat har fått kortet i hus.. Tviler sterkt på at han har overklokka. Er 3dmark03 versjonen den nyaste? -- Om eg overklokka littegran mitt R9800pro får eg raskt artifacts.. mitt kort er til vanlig(uten overklokking) svært varmt, sjølv med 4 kabinett vifter.. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Har nyeste catalyst drivere inne nå, jeg har ikke prøvd noen omega drivere, bør jeg gjøre det? Jeg har ikke klokket det noe som AshtraY sa. Med andre ord så er det på standard. Tror ikke jeg har nyeste 3DMark03 inne nei, kan prøve å oppdatere den i morgen, nå er det litt sent. Takk for innlegg Edit: hvor finner jeg omega catalyst 3.7? Har prøvd å laste fra omegacorner.com men det funker ikke. Endret 23. juni 2004 av morgus Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Edit: hvor finner jeg omega catalyst 3.7? Har prøvd å laste fra omegacorner.com men det funker ikke Søk på google. Funker stort sett det Eller så kan du rett og slett prøve denne her Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg bruker driverne som fulgte med kortet. Ingen problem det. Rart du skulle plages med det... Er det mye å hente på å bytte drivere? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis du får artifacts på standard innstillinger er det noe galt med kortet ditt, eller at kjølingen i PC'en din er helt rævva. Kortene er laget for å kunne takle 40-50 grader inni PC'en (de er laget for å kunne fungere på en varm dag i syden). Hvis du har en varmere PC enn dette, er nok det årsaken, og bedre kjøling må til. Hvis ikke det er tilfelle, vil jeg si at kortet du har fått har en svakhet. Da er det en garanti-sak. Sjekk også at kjøleviften på kortet går rundt. Kan være at denne kommer borti noe eller pluggen ikke står i. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kan være at du ikke har nok strøm. Fort gjort med feil i grafikken da. Jeg kjørte en 300 w psu (kvalitet: Cheiftech) på radeon 9800 og merket feil i bildet. Etter å ha oppgradert til en beskjeden 500 watt psu fra samme leverandør virker alt som det skal. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 unskyld for min n00bytie... men hva er artifacts??? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 unskyld for min n00bytie... men hva er artifacts??? Feil i grafikken i form av hvite prikker eller streker. Hvite prikker kommer når det er "feil" med gpu, fargemønster kommer når det er minnet som sliter. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 lurer litt på om et kanskje er min psu som er litt 'liten', den er på 200W. Det er bare artfacts i 3DMark03, ikke i spill, da skal jeg klokke kortet ganske mye før det blir det. Heller ikke så veldig varmt i kabbiset mitt. Takk for tips Lenke til kommentar
morgus Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Søk på google. Funker stort sett det Eller så kan du rett og slett prøve denne her det funket mye bedre enn på hjemmesiden til omegadriverne Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Siden 9800pro drar ca. 80 watt alene, er 200 watt psu litt liten (særlig hvis du har et par harddisker, et par cd-drev osv...). Endret 24. juni 2004 av torkelma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå