Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke andre maskiner på nettverket


Anbefalte innlegg

Hmm... Har ikke lest alle postene om igjen, og er ikke helt sikker på hva som er blitt sagt, men... Dette er egentlig veldig rart. Firewall trøbbel er det eneste jeg kan se som det kan være. Får du mye pakketap når du pinger? Det kan jo være dårlige nettkort/drivere til nettkort (lite sannsynlig det, men alle muligheter åpne).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 1394 port som den bestandig skal lage en brokopling med (når jeg velger automatisk oppsett), den funker ikke. Det gjør heller ikke når jeg velger manuelt oppsett ig velger kun nettverk-RJ45porten.

 

Jeg får "forespørsel avbrutt" på alle fire forsøk når jeg pinger fra WinXP, og dermed 100% tap. Kan ikke bli stort værre regner jeg med:-(

 

Jeg begynner å lure på om det kan være kortet/driverene. Skal se om jeg finner noen oppdateringer på dette hos HP.

 

Takk for svaret INSTIGATOR!!!!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Her i huset har vi 3 maskiner i nettverk, med henholdsvis XP, WinMe & Win98SE, og det funker.

 

Alle maskinene har brannmur, Norton for XP og ZoneAlarm for de 2 andre. Det går i ADSL, og vi måtte finne PC'ene til hverandre ved å konfigurere isp i brannmurene.

 

Eneste problemet er at win98Se PC'n av og til har problemer med å finne XP PC'n (men ikke omvendt), og vi må da deaktivere zonealarm på den PC'n for å få tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...