glennsjo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei! Jeg skal opprette flere domener, med forskjellige produktgrupper og lager database. Men det er ikke så voldsomme greier, så jeg vil lage kun en database, og så hente fra denne på de andre domene. Dermed kommer det ufravikelige spørsmålet om hvordan jeg gjør dette... Jeg bruker altså php, og når jeg skal logge på en database "innenfor" samme domene, bruker man jo bare $connection = @mysql_connect(localhost, brukernavn, passord) or die("Umulig å få kontakt med database"); Spørsmålet blir om det er mulig å skrive noe annet enn localhost, og hvordan dette gjøres (ip, domene-navn etc...)? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 skriv inn ip på boksen du skal jobbe mot du må og opprette en bruker som har tilgang til å logge inn fra den boksen den skal logge inn ifra.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Ofte er databasetilgang låst til localhost. Endret 23. juni 2004 av SirIce Lenke til kommentar
phanti Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 eller så har mange webhotell mulighet til å administrere brukere med tilhørende host. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå