Gå til innhold

ny strømforsyning, nekta å starte!

Anbefalte innlegg

hei!

har nettopp koblet til den nye strømforsnyningen som er:

Chieftec Strømforsyning ATX 360W 2vifter

Strømforsyning m/PFC, 1xS-ATA, 12V V.1.1

alt er koblet til, men jeg får ikke start på maskinen..

det hender at kabinettvifta snurrer et par ganger når jeg trykker på av/på knappen.

men den stopper med det samme.

noen som vet hva jeg skal gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er prisen på det hoved kortet?

liker ikke mitt hk :mad:

men jeg har ei gammal strømforsyning, da funker maskina fint, men da får jeg bare koblet til 3 harddisker og cpu-vifta.

har sendt e-mail til komplett.. ender sikkert med at jeg sender tilbake strømforsyninga og bytter ut med ei anna strømforsyning.

Lenke til kommentar

hehe, regner med at PSU er strømforsyning.i

har ikke rørt noe spess når jeg bytta nei, men maskina funker fint nå med den gamle PSU. så det kan ver at den nye er defekt da, men det er vel lite sannsynelig siden det er en PSU.

Lenke til kommentar

har ikke rørt noe spess når jeg bytta nei, men maskina funker fint nå med den gamle PSU. så det kan ver at den nye er defekt da, men det er vel lite sannsynelig siden det er en PSU.

Når eneste forskjellen på når det funker og ikke er at du har bytta PSU.

Og i tillegg den det fungerer med er svakere enn den andre.

Da er det per definisjon den PSU som det ikke fungerer med som er defekt.

Litt på siden: Jeg har opplevd at 3! av mine venner har hatt problemer med PC som har vist seg å være defekt PSU siden påske. Dette er 1 mer enn det jeg opplevde de siste 4 årene før det.

Er det noe som har skjedd i det siste? ustabil strøm? dårligere kvalitet på PSU?

Lenke til kommentar

det kan hende den er defekt, men det kan også vere "pentium" kontakta, som er på denne PSU'en, men som ikke er på HK.

den gir strøm til hovedkortet pga lampen lyser på hovedkortet. og når jeg slår på begynner viftene å snurre, men de stopper med det samme..

mystisk.. :p

Lenke til kommentar

"pentium IV" kontakten er et TILLEGG for å gi ekstra strøm til hovedkort som trenger det.

Hvis hovedkortet fungerer med en strømforsyning som ikke bruker den så skal det fungere med alle.

Alle skal levere like mye på de vanlige kontaktene.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Når eneste forskjellen på når det funker og ikke er at du har bytta PSU.

Og i tillegg den det fungerer med er svakere enn den andre.

Da er det per definisjon den PSU som det ikke fungerer med som er defekt.

Litt på siden: Jeg har opplevd at 3! av mine venner har hatt problemer med PC som har vist seg å være defekt PSU siden påske. Dette er 1 mer enn det jeg opplevde de siste 4 årene før det.

Er det noe som har skjedd i det siste? ustabil strøm? dårligere kvalitet på PSU?

Det er vel ikke et Q-Tec PSU vel?

Mitt Q-tec PSU tok kvelden her om dagen... Nå er Q-tec'en pressa flat med ei hydraulisk presse! :devil::w00t:

Et NorthQ NQ4001A 400W er montert! Oi dæven så stille i forhold! :love:

Q-tec er no dritt og det ryker veldig ofte og tidlig!!

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Hei

Hvis du enno ikke har fott det til kan du prøve noe jeg fant ut etter å ha hatt problemer med pcen min...

Finn en grå ledning på enden av power ledningen<--------

Så på andre siden 4 bortover finner du en an farge ikke spesifisert<----

Så det ekleste plugg powret i stikkontakta å ta en metal tråd mellom de to ponkta<----

Håper du kjønte det.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...