bazzo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Hvordan får jeg verdien fra en dropdown i en form til å komme opp på siden med en gang valget er valgt? Endret 23. juni 2004 av bazzo Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Mener du selectbox? Du legger bare til selected i det valget du vil skal velges. Siden du spør i denne delen av forumet antar jeg at det skal integreres i et script. Da kan jeg f.eks. vise et lite eksempel: <select ...> <option value="1" <?php if($_GET['var'] == 1) echo "selected"; ?> >1</option> <option value="2" <?php if($_GET['var'] ==2) echo "selected"; ?> >2</option> </select> Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Nai, var ikke helt slik jeg mente. Jeg skal bruke et php script til å skrive en tekst ved f.eks. ved siden av dropdown menyen etter at et valg er valgt. Eks. Hvis jeg velger 1 fra dropdown så skal scriptet skrive tallet er 1 og når du går på neste dropdown og velger 3, så skal det skrives tallet er 3 ved siden av nste dropdown uten at det andre forsvinner. eller noe sånt Endret 23. juni 2004 av bazzo Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Tror jeg leste om dette emnet for et par uker siden i dette forumet, men finner det ikke igjen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ikke helt greit å skjønne hva du mener... du er klar over at du må submit'e en form for å kunne bruke php? Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Her er et eksempel, eneste forskjellen er at resultatet skal bli tekst. Se på "Velg Kalkulator" til venstre LINK Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 som sagt, skal du bruke php så må det gå via en webserver, ser ikke ut som om det skjedde der. kanskje det var javascript? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Yep. Er javascript som er løsningen her. Se i kildekoden til den sparebankens side. Finner det der Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 i stedenfor å lage en ny tråd tenkte jeg at jeg kunne spørre her. om jeg har en tekstmeny, hvordan kan jeg da få et av punktene til å utvide seg i menyen når jeg trykker på det. altså få opp alle underkategoriene. eks. tutorials (når du trykker på den kommer underkategoriene opp) - php - css - photoshop bør underkategoriene ligge i en database/tekstfil ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 det kommer an på hvor stort og ambisiøst og sortert du har tenkt å gjøre det. Hvis du har 2 menyelementer som hver har hhv 2 og 3 under-elementer, gjør det ikke noe å hardkode dette i phpskriptet. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg tenkte bare å ha 1 hovedvalg, med noen (ca 3) undervalg igjen. har du en artikkel eller noe om dette? eller kanskje en liten eksempel kode Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Her er akkurat hva jeg mente. Hvordan får jeg tak i dette scriptet. Så litt rundt i source koden men der refererer den til ei .js fil. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 så sjekk i .js filen da... Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 så sjekk i .js filen da... Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og. Trodde ikke det gikk an å laste ned en .js fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå