Calm Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Har de siste dagene slitt med et spywareproblem som ikke slipper taket... Problemet er synlig først og fremst ved at IE er hijacked og at jeg får reklame-popups... Ad-Aware finner en del filer og registry entries og får fjernet disse, men hvis jeg venter en stund, booter eller åpner IE igjen, blir nye filer generert, men med andre navn... Filene, som legger seg i C:\Windows\ og C:\Windows\System32.exe, får tilfeldig genererte filnavn med .exe og .dat endelse og størrelse på 29 og 89 kbyte... Selv om jeg bytter "Home page" i IE, blir jeg alltid sendt til adressen res://vuesq.dll/index.html#96676. Denne vuesq.dll filen ligger i C:\Windows\System32... Har forsøkt å slette den, men med en gang jeg åpner IE igjen blir en nye fil generert... Virker ikke som Ad-Aware klarer å ta problemet ved roten... Har de nyeste oppdateringene fra LavaSoft, og har kjørt full system scan uten videre hell... Endret 23. juni 2004 av Calm Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) last ned cwshredder den skal fikse slike ting, en annen ting dette er en "bug" i microsoft virtual machine, det skal være en patch for det på windows update. Eller enda bedre bytt til sun java Endret 23. juni 2004 av Grokster Lenke til kommentar
Calm Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 last ned cwshredder den skal fikse slike ting, en annen ting dette er en "bug" i microsoft virtual machine, det skal være en patch for det på windows update. Eller enda bedre bytt til sun java Bruker Java fra Sun... Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 hm strange, men uansett kjør cwshredder den skal fikse det. Er du sikker på at IE bruker sun? Nytt forslag bruk Mozilla Firefox eller Opera så slipper du også sånne problem Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 cwshredder laster du ned her: http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe Lenke til kommentar
Calm Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Takker for tipset! Kjørte det programmet, og det kan virke som om det gjorde noe, for filen som IE peker til nå har byttet navn, men problemet består Nytt forslag bruk Mozilla Firefox eller Opera så slipper du også sånne problem Morsomt at du skulle nevne det... En stund siden jeg har brukt Opera nå, men lastet ned og installerte nyeste versjon og er ganske glad jeg gjorde det Kommer nok til å holde meg til Opera en stund, men er allikevel keen på å bli kvitt rotteskummet!!! Endret 23. juni 2004 av Calm Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 du kan jo prøve det som står i denne artikkelen: http://www.spyany.com/program/article_spy_...lWebSearch.html lykke til:) Lenke til kommentar
Calm Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Takker igjen for hjelpen! Gikk igjennom den listen der, men kunne ikke finne tegn til noe av det som var nevnt der... Kanskje jeg har fått en ny type eller noe, som det ikke er laget noen removal tools for enda? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Må bare spørre om en ting! Har du msn plus instalert? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Nei, bare vanlig MSN Messenger 6.2... Lenke til kommentar
TurboJugend 2 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Kan det være denne du har fått....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå