mad_arab Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Mad arab: Riktig at overklokkings sperra er overgått, det er faktisk også andre gangen den er overgått, mener å ha lest et sted at 9xx plattformen er på revisjon 1.1 og den har en vannskeligere sperre enn 1.0. Hva tror du skjer når en 1.2 kommer? Vil Asus og Gigabyte klare å knekke den også? Uannsett så er det verste med en slik overklokkings sprerre prinsippet. Selskapet Intel vhar et ønske om å ødelegge morroa for overklokkerne i de 1000 hjem. Vel, vi diskuterer da faktisk det chipsettet som ble lansert nå, ikke potensielle fremtidige versjoner av det. Så hvis man for å kunne dømme Intel må ta mulige fremtidige chipset med i argumentene blir det etter min mening litt feil. Og jeg tror at målet er å hindre systematisk juks og overklokking fra forhandlere og pc-selgeres side, og ikke pc-entusiaster. Ellers kunne jo både Intel og AMD gitt blanke i multiplier-sperre også. PC-entusiastene er en marginal del av kundene, og forhandlere som selger ferdig-pc'er er det store flertall. Her er det viktig for enhver produsent å hindre at pc-selgere klokker opp og annonserer en pc til salg med denne prosessoren. Intel ønsker å slippe både garantisakene på dette, og de vil gjerne sitte igjen med profitten for at en person kjøper en 3GHz istedenfor en overklokket 2.6GHz, der pengene istedet ville gått til en lyssky pc-bygger. [GDI]: Dette er ingen sak for moderator, jeg har kun påpekt at det ble sagt enkelte ting som etter min mening var totalt irrelevante. Og nå det da i tillegg var slengt inn uten noen videre kommentar, oppfatter jeg det som en uønsket avsporing. Verre er det ikke. Vi får heller være enige om å være uenige, jeg synes enkelt og greit at en negativ artikkel om prescott sin arkitektur og eventuelle problemer har fint lite å gjøre i en tråd om overklokkingssperre på i9xx. Når det kommer til stykket, har det vært forbausende lite kritikk av i9xx, og når den har kommet har den vært negativ til eventuelle fremtidige versjoner, en sperre som er omgått, eller arkitekturen til prosessoren som skal kjøres på det. Chipsettet har gått helt fri såvidt jeg kan se. Det må vel bety at Intel har levert varen igjen, og at produktet er solid denne gangen også? Endret 24. juni 2004 av mad_arab Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Personlig er jeg ingen overklokker, men det er jo åpenbart en ulempe at man er begrenset til noen hovedkort-produsenter om man vil overklokke. Forøvrig synes jeg det ne chipsettet har fått endel kritkk, ihvertfall om man tar med den nye socketen i beregningen, er ikke så mange som liker den. AtW Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Når det kommer til stykket, har det vært forbausende lite kritikk av i9xx, og når den har kommet har den vært negativ til eventuelle fremtidige versjoner, en sperre som er omgått, eller arkitekturen til prosessoren som skal kjøres på det. Chipsettet har gått helt fri såvidt jeg kan se. Det må vel bety at Intel har levert varen igjen, og at produktet er solid denne gangen også? Jepp, det har de... Et spennende chipset, skulle jeg hatt et Pentium 4 system hadde jeg nok gått for 925x platformen... Jeg hadde ikke brukt den integrerte lyden, men ellers så synes jeg at Intel har levert et bvra chipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå