Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage min eigen ruting?

Anbefalte innlegg

Eg har hatt problemer med å besøke www.battle.net med lyse nå i over ei veke. Tydligvis så er noko gale der borte sida www.battle.net funker fint hos dei fleste andre som ikkje har lyse.

Finnes dei ein anna måte eg kan få komt inn på www.battle.net ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å legge inn adressen hosts fila di

fil c:\windows\system32\drivers\etc\hosts ( eller annen win katalog hvis du ikke bruker windows )

hvis du har win95/98/ME så ligger den i c:\windows\hosts eller c:\windows\system\hosts

Legges inn slik:

63.236.3.71 www.battle.net

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du må nok først prøve alle de oppgitte ip-addressene ( takk til puretamil : ), manuel ruting kan bli vanskelig da alle ledd(hops) i en rute fra A til B opprettholder sine egne rutingtabeller ( som forhåpentligvis er dynamiske ).

Det du kan gjøre er å kjøre en "tracert www.battle.net" og se hvor langt du kommer, den siste noden du får svar fra er den med størst sannsynlighet for problemer, sammenlign gjærne traceroutes mot forskjellige sites så får du litt oversikt...

Lenke til kommentar

Ring lyse support og klag!!! Send mail, plag dem skikkelig hvis de ikke gjør noe med det.. Somregel er det idioter som tar telefonen (Hos tele2 ihvertfall), spør om å få snakke med noen med mer teknisk innsikt om de ikke kan hjelpe deg. Få de til å mase/sette deg over til de som faktisk kan feilsøke og gjøre noe med det..

Det her er erfaring som jeg har etter å ha ring telenor og tele2 support endel ganger. Når han telefon duden må løpe bort til sjefen sin og spørre om det jeg lurer på hele tida så blir jeg litt irritert på de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...