Yazfat Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Heisan. Jeg har en PPro 200 med 128ram/2.5gig disk som jeg kunne tenkt meg å bruke som en webserver. Hva er det riktige valget for meg? Jeg har prøvd meg litt på Mambo Så det hadde vært fint om det dere kan anbefale meg noe enkelt. Må vel også legge til at jeg ikke har snøring på linux. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 debian kanskje., eller slackware. En som kan være litt minimal og har god pakke-management, helst.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Du kan vel egentlig bruke hva du vil. Men sikkert lurt å satse på en kjent leverandør... Hørt mye fint om CC for det bruket. Ellers så er jo Debian finfin, men litt stress å få stablet på beina første gang. Noen kommer sikkert til å anbefale BSD også, så jeg kommer dem i forkjøpet ved å si det med en gang Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Da kikker jeg litt på Debian, håper det er greit å legge inn php og sql i tillegg til apache. Er det mulig å bruke noe grafisk når jeg setter den opp? Og kutte ut det grafiske når den er færdig satt opp? PPro 200 er jo ikke det kjappeste mener jeg. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ncurses-installasjonen er så grafisk som man kan få det! *mutter* bortskjemte windows fanboys Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Foretrekker debian sin installer framfor windows sin - debian funker i alle fall! Lenke til kommentar
power Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg vil også peke fingeren mot debian i dette valget.. Debian passer bra til webserver med svak prosessor.. Mye pga apt Lenke til kommentar
opticus Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) jeg bruker debian selv, denne er egentlig veldig enkel å bruke. et par kommandoer du trenger er: apt-get update (denne og den neste burde du kjøre innimellom for oppdateringer) apt-get upgrade apt-cache show EnEllerAnnenPakkeDuLeterEtter apt-get install apache (dersom du ikke installerte denne når du installerte servern) (apache er webserver dersom du ikke visste det) apt-get install php4 apt-get install mysql-server (er ikke sikker på denne, men det finner du ut av med google eller apt-cache kommando) apt-get er best 3 ganger hurra for apt Endret 27. juni 2004 av opticus Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Da blir det debian. Er det nok å hente ned den første cd`n på denne lista? Lenke til kommentar
drall Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 http://www.debian.org/distrib/cd. Jeg liker best å installere en minimal installasjon og bruke apt-get til å legge inn det jeg trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå