Tfosheim Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Philips lanserer 16x DVD-DL Nederlandske Philips sier de er klare til å masseprodusere 16x DVD-brennere, men DELL kommer først i køen. Brenneren nøyer seg derimot ikke med 16x hastigheter - den er også tolags. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hm, denne fikk jeg lyst på. Har den fått noe produktnavn enda, til googling og sånt mener jeg? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Nåh, dette var bedre saker.. Når kommer billig DVD-DL platene da, kommer ned i 10.- pr stykk for 16x plater, så skal det nok bli en slik Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Nåh, dette var bedre saker.. Når kommer billig DVD-DL platene da, kommer ned i 10.- pr stykk for 16x plater, så skal det nok bli en slik Da kommer du nok til å vente en stund... Tar nok mellom et halvt år og et år, før du får se sånne priser på DL 16X plater (hvis de i det hele tatt har kommet) Lenke til kommentar
hce Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Skal nok oppgradere CD-RW saken min til en DVD-+RW som også kan brenne CD-R/RW. 16X DVD og 48X CD kanskje:) Inntil det kommer en slik modell på markedet sitter jeg på gjerdet mitt og venter. Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=8378">Philips lanserer 16x DVD-DL</a> Jeg er villig til å vedde ganske skamløst mye på at den overskriften er utrolig misvisende. 16x DVD-DL? Bullshit. 16x DVD, og at den kan brenne DVD-DL på la oss si... 2,4x? Så det er enten-eller.... enten rask, eller dobbel kapasitet. Ikke begge som overskriften antyder Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kordan kan du vite det? Greit nok at HW.no har bæsja på leggen alt for mange ganger, men av og til kan dei ha rett dei også. Seier ikkje at dei har rett no, men kan jo hende. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Skal nok oppgradere CD-RW saken min til en DVD-+RW som også kan brenne CD-R/RW. 16X DVD og 48X CD kanskje:) Inntil det kommer en slik modell på markedet sitter jeg på gjerdet mitt og venter. plass til 2 på det gjerdet? har ikke det store behovet for øyeblikket, men kan nok komme til nytte en dag... Lenke til kommentar
hce Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 plass til 2 på det gjerdet? har ikke det store behovet for øyeblikket, men kan nok komme til nytte en dag... Allltid plass til fler Grunnen min til å kjøpe DVD brenner måtte være for å brenne ut ferdig film fra DV kamera (som jeg ikke har klart å spare nok penger til enda) og sikkerhetskopi av dataene mine. Det siste kanskje viktigst. På en 9GB DVD får man jo fint brent ut rootpartisjonen på linuxburkene mine. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=8378">Philips lanserer 16x DVD-DL</a> Jeg er villig til å vedde ganske skamløst mye på at den overskriften er utrolig misvisende. 16x DVD-DL? Bullshit. 16x DVD, og at den kan brenne DVD-DL på la oss si... 2,4x? Så det er enten-eller.... enten rask, eller dobbel kapasitet. Ikke begge som overskriften antyder Sier meg enig der, ut i fra den overskriften ville folk tru at den brenner Dual Layer i 16x, noe jeg tviler sterkt på, er vel heller 2x - 2.4x Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Hvor mye kan en lagre på en DL plate pr i dag? Vil det være nok å bare kjøpe nye plater eller må en kjøpe en helt ny brenner for å kunne lagre 9,4 GB? Endret 23. juni 2004 av brannslange Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sier meg enig der, ut i fra den overskriften ville folk tru at den brenner Dual Layer i 16x, noe jeg tviler sterkt på, er vel heller 2x - 2.4x Hvorfor skulle det være så stor forskjell? Først brenne det første laget akkurat som vanlig, så omstille laseren litt og brenne andre laget akkurat som vanlig. Verre er det jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå