NickFalk Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste denne men i alle fall: Neida dette er ikke invitasjon til nok et inferno av en diskusjon om hva som er best av Windows og Macintosh. Derimot er det tips om en interessant side som tar for seg forskjellene. Sidene er laget av en Macintoshbruker og er selvsagt derfor litt pro-mac, men fyren er stort sett ganske saklig. Det burde i alle tilfelle være masser med nyttig informasjon og interessante observasjoner om forskjeller, fordeler og ulemper med/mellom de to os’ene for den som er interessert i slikt. (Selv om man sikkert kan være uenig i enkelte av forfatterens vurderinger). God lesing! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sidene er laget av en Macintoshbruker og er selvsagt derfor litt pro-mac, men fyren er stort sett ganske saklig. Saklig: Ja Objektiv: Nei Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Nå er vel 100% objektivitet bare en utopi, men han har jo en seksjon før sammenligningen begynner om bias. Han skriver bl. a.: "...I suppose I shouldn't be surprised that the issue of bias comes up regarding this site. But after all the effort I put into eliminating bias from my assessments... ...Occasionally newly written content may lack a thorough examination of the topic at hand. Such potential/perceived biases don't remain long, since they are quickly dealt with by the active community on this site's member forum. For that reason, I think it is fair to say that this site is about as impartial a comparison of these two OSes as can be found anywhere." Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Vel, vi som brukar WinXP får berre håpe på at han har rett i at Mac OSX er bedre enn WinXP. Det siste vi som forbrukarar av OS ønskar oss er at monopolsituasjonen til Microsoft skal bli opprettholdt, og då trengs det sabla bra alternativ som for folk til å bytte. Eg har ikkje råd til å bytte ut all hardware og software, men ... heia Mac! Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Nå var egentlig ikke poenget mitt hvilket av OS'ene som var best. (Selv om min grusomt tabloide overskrift kunne tyde på det ). Tenkte heller det kunne være interessant for folk som ikke har dyptgående kunnskap om begge systemer å finne ut litt av hva forskjellene faktisk går ut på... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Heia Linux! Heia *NIX kan jeg jo også si, siden dette er "byggemåten" til både OS X (uttales "o-ess ti") og Linux (uttal hvordan du vil - selv om Linus en gang har sagt at det er liiiiiiiiinux, ikke "linnux" som de sa i england ). Ja, uansett - jeg bruker OS X på G5 maskina (brukes til videoredigering) og Linux på resten av maskinene mine (hovedmaskina, laptopen og mine 2 servere). - Å få vekk monopolet til MS er noe de fleste vil bare ha godt av - selv om de fortsetter å bruke Windows selv. Nå som Apple har droppet å utvikle en helt egen kjerne (den sugde - ja, alle sier det, også Mac fans) så kan de konsentrere seg om det de kan => Brukergrensesnitt. Og når folk begynner å gjøre ting de er gode på istedenfor å stresse med noe halv-fungerende kvasiarbeid så får en jo bedre produkter! Ja til bedre OperativSystemer! (Uansett om det er Linux, OS X eller Windows) Lenke til kommentar
nilka Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Denne flyttes til siden for diskusjoner og samtaler om Mac vs PC Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 For dere Win folk her er en artikkel om Panthar så dere kan se hva som skjer i mac verdenen for tiden og samenligne det som skjer i Win verden. Denne siden er ikke en mac side, eller win side. Så de har ingen grunn til å være subjektive i sin vurdering. http://arstechnica.com/reviews/003/panther...osx-10.3-1.html Lenke til kommentar
moav Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Går det ann og kjøre OS X på i386 arkitektur. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Er nok ikke mulig å kjøre OS X på i386, men kjernen (darwin) finnes til i386. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Går det ann og kjøre OS X på i386 arkitektur. Ja og nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå