Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har det gått snart 5 uker med basiron, jeg er kvitt så og si alt av kviser men får noen små engang i blant men de forsvinner fort.

 

<3 Basiron.

Hvor mange %?

 

Regner med han bruker 5%. Jeg har nå gått på basiron i 3uker og begynner for alvor å se forbedringer. Jeg har også hatt ganske mye kviser, men flesteparten av disse er borte. Har ennå en del igjen, og en del røde merker etter de som er godt bort, men forbedringen er synelig. Det som imidlertid er irriterende er at jeg får veldig tørr hud, og har derfor begynt å blande basiron og fuktighetskrem når jeg smører det på (morgen og kveld). Tror mange gir seg fordi denne uttøringen av huden er så stor, men jeg vil anbefale deg å bite tenna sammen. SAmtidig som jeg har gått på basiron har jeg vært påpasselig med å være lite borti kvisene, og jeg har ikke klemt på andre enn de mest nødvendige.

Lenke til kommentar

Gikk på basiron 5% selv en gang i tida, men den funka ikke så veldig lenge. Men hørte 15% hadde funka bedre, men om jeg har blitt immun mot den så hjelper jo ikke det nå. Har også brukt differin (noe lignende på resept) også. Men likheten mellom begge dem var at dem funka bra noen uker, så dabba det av. Kjedlig. Begynner heldigvis å bli ferdig da, men er litt enda. Det som hjelper meg best nå er kosthold

Lenke til kommentar
...Det som hjelper meg best nå er kosthold

Som det ble nevnt tidligere i tråden, du får ikke mindre kviser av å spise sunnere. Det at du begynner å bli ferdig med kvisene er antakligvis fordi du er på vei ut av puberteten, og at talgproduksjonen reduseres.

 

Men hvis du skulle få et nytt utbrudd(skikkelig utbrudd, ikke bare 3 kviser) så bør du oppsøke en HUDLEGE eller en hudspesialist. Ikke fastlegen din. Hudlegen kommer sansynligvis til å sette deg på en Roaccutan kur (som han gjorde med meg) som varer fra 3-6 måneder.

Endret av yekcoh
Lenke til kommentar
...Det som hjelper meg best nå er kosthold

Som det ble nevnt tidligere i tråden, du får ikke mindre kviser av å spise sunnere. Det at du begynner å bli ferdig med kvisene er antakligvis fordi du er på vei ut av puberteten, og at talgproduksjonen reduseres. Men hvis du skulle få et nytt utbrudd(skikkelig utbrudd, ikke bare 3 kviser) så bør du oppsøke en HUDLEGE eller en hudspesialist. Ikke fastlegen din. Han kommer sansynligvis til å sette deg på en Roaccutan kur (som han gjorde med meg) som varer fra 3-6 måneder.

Hadde en følelse at jeg var ferdig faktisk, men ga jeg faen i kostholdet før og i helga og nå er det ille igjen. Eller huden ser ikke så jævlig ut, men jeg kjenner det bygger seg opp og den virker ikke ph-stabil

 

sist gang fikk jeg ikke henvisning til hudlege, men differin istede. men hadde sikkert blitt sendt videre om jeg hadde kommet igjen. men vet ikke om jeg vil begynne på roa egentlig

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Ja, og sånn er det med Roaccutan.

 

Nå tyr jeg til MD som er fantastisk, verdt de 400 kr jeg ga :)

 

Jeg bestillte den på nette til den linken du ga meg. Der kostet den jo bare 250

Lenke til kommentar
Ja, og sånn er det med Roaccutan.

 

Nå tyr jeg til MD som er fantastisk, verdt de 400 kr jeg ga :)

 

Jeg bestillte den på nette til den linken du ga meg. Der kostet den jo bare 250

hør med en lege eller et apotek før du velger et kvisemiddel...

Endret av yekcoh
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Nei, feil. M.D formulation er ikke bare for kviser, det er for hele ansiktet. Det er rens. Gjerne vit litt før du sier noe ;)

 

Er du sikker på at den kan brukes under roa kur? Og hvorfor bestillte du den ikke bare over nette slik jeg gjorde i går! Kostet jo totalt bare 260 med full frakt og alt.

Lenke til kommentar
Nå har det gått snart 5 uker med basiron, jeg er kvitt så og si alt av kviser men får noen små engang i blant men de forsvinner fort.

 

<3 Basiron.

 

 

Seriøst?

hvor ofte bruker du det om dagen? og hvor mye tar du på omgangen? smører du det ut som fuktighetskrem?

jeg bruker det, + tabletter.

Jeg blir ikke kvitt de i de hele tatt nesten :S

 

Jeg spiser kun sunt, har sluttet med meieriprodukter, er i aktivitet hele tiden, driver med sport ;)

jeg kuttet ut alt av snop og brus, og skjønner ikke en dritt :no:

 

leste etterpå at snop og usunt ikke påvirker antall kviser?

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...