Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

hei folkens..er nesten ferdig med det som skulle ha vært min 6 mnder lange roa kur, men fikk en nedslående beskjed her om dagen; den idioten av en hudlege jeg har nekter å skrive ut resept til meg for den siste mnden.. vi kom tidlig i kuren frem til at dersom jeg ønsket å gå i 5 mnder var det greit i følge doseringen, men det var også mulig for meg (i følge korrekt dosering) å gå i 6 mnder (spiser 2 kapseler x 20mg daglig) dersom jeg følte behov for det. så til saken; jeg føler virkelig behov for å gå den ekstra mnden, men nå forteller hudlegen meg at det ikke er aktuelt av prinsipp (??!) (på tross av at alle prøvene mine har vært fine, og at dusten ikke engang har sett meg på 2 mnder..). er det noen her som kunne tenke seg å selge meg event. rester av roaccutan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salg av reseptpålagte "medisiner" er vel strengt tatt ulovlig å selge. Dessuten velger vel de fleste (om ikka alle) og bruke opp alle tablettene sine før de slutter for godt?

 

Uansett, er du sikker på at det ikke var noe med resultatene som holdt ham tilbake?

Lenke til kommentar

At mat/kosthold er helt utelukket tror jeg ikke noe på.

 

Jeg har vært kvisefri (kanskje noen bittesmåe på ryggen, som så vidt vises) i mange mange måneder nå. Jeg har spist sunt og lagt om kostholdet for en stund. Ikke en eneste ny kvise på lenge.

Så her om dagen hadde vi besøk, og vel, jeg spiste ganske så mye godteri, kaker, drakk brus osv.

Dagen etterpå begynte det å gjøre vondt på noen få plasser jeg klemte på ansiktet mitt; antydning til kviser. Dagen etter det hadde jeg 3 store kviser i ansiktet mitt.

 

Jeg er så ufattelig bestemt på at kosthold har noe å si; vel i mitt tilfelle, iallefall.

Fortsatt så tror jeg på at kviser kommer av en årsak hos en person, men en annen hos pers. 2.

Lenke til kommentar
At mat/kosthold er helt utelukket tror jeg ikke noe på.

 

Jeg har vært kvisefri (kanskje noen bittesmåe på ryggen, som så vidt vises) i mange mange måneder nå. Jeg har spist sunt og lagt om kostholdet for en stund. Ikke en eneste ny kvise på lenge.

Så her om dagen hadde vi besøk, og vel, jeg spiste ganske så mye godteri, kaker, drakk brus osv.

Dagen etterpå begynte det å gjøre vondt på noen få plasser jeg klemte på ansiktet mitt; antydning til kviser. Dagen etter det hadde jeg 3 store kviser i ansiktet mitt.

 

Jeg er så ufattelig bestemt på at kosthold har noe å si; vel i mitt tilfelle, iallefall.

Fortsatt så tror jeg på at kviser kommer av en årsak hos en person, men en annen hos pers. 2.

 

Jeg kan bekrefte at ditt tilfelle er helt reelt. Mulig du er som meg, og er allergisk mot spesielle E-stoffer som brukes i all brus og nesten alt godteri. Faktisk majoriteten av all konservert mat.

 

Jeg er personlig allergisk for E330, aka sitronsyre, og askorbinsyre. Dette finnes i all brus, og jeg tåler derfor ikke brus i det hele tatt. Heller tåler null godteri fra Malaco og Haribo og lignende. Alt gummigodteri generelt, fordi de også bruker disse ingredientsene. Faktisk innholder flere syltetøy, juser og andre ting dette også. Noe som gjør at jeg kun har drukket eplejus, vørterøl og farris i min oppvekst.

 

Når jeg var liten førte en flaske brus til at jeg fikk eksem på halsen, armene og beina. Nå fører det til utbrudd. Selv etter en tung Roaccutan kur der jeg har null kviser på kroppen, får jeg garantert hvertfall 3 stykker i ansiktet dagen etter at jeg drikker en brusflaske. Jeg synes det høres ut som du har nøyaktig samme allergi.

 

Det har ingenting med sukker og fett å gjøre, men med unaturlige kjemikalier.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
M.D formulations folkens, kjøp den. Utrolig bra, har gått på den i over 1 uke og merker forskjell. Røde merkene blir mindre synlige for hver dag, og jeg har ikke fått en kvise siden jeg begynte på M.D formulations. Anbefaler den på det sterkeste.

 

 

Så bra at den fungerer. Jeg har gått på roa i over 3 mnd, knaska ca 300 piller, kvisefri, men har mange røde merker. Kan jeg gå på det under roa behandling eller anfefales ikke det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Is it okay to undergo scar procedures whilst on/after accutane?

 

NO. The things you can use on your skin to help with scarring whilst on or immediately after accutane are mild topicals such as copper peptides and amino-plex spray. UNDER NO CIRCUMSTANCES SHOULD AN INVASIVE PROCEDURE SUCH AS DERMABRASION OR LASER RESURFACING BE PERFORMED WITHIN 6 MONTHS OF TAKING ACCUTANE. Also, you should not be using any form of acid peels until at least 4 months after finishing your course of acne.

 

----

Liten advarsel til de som har gått på roaccutan

Lenke til kommentar
M.D formulations folkens, kjøp den. Utrolig bra, har gått på den i over 1 uke og merker forskjell. Røde merkene blir mindre synlige for hver dag, og jeg har ikke fått en kvise siden jeg begynte på M.D formulations. Anbefaler den på det sterkeste.

 

 

Så bra at den fungerer. Jeg har gått på roa i over 3 mnd, knaska ca 300 piller, kvisefri, men har mange røde merker. Kan jeg gå på det under roa behandling eller anfefales ikke det?

Joda, hudlegen sa at det ikke gjorde noe. Ikke under kuren engang. M.D inneholder ikke noe stoffer som fucker opp huden eller noe med Roaccutan.

Lenke til kommentar
At mat/kosthold er helt utelukket tror jeg ikke noe på.

 

Jeg har vært kvisefri (kanskje noen bittesmåe på ryggen, som så vidt vises) i mange mange måneder nå. Jeg har spist sunt og lagt om kostholdet for en stund. Ikke en eneste ny kvise på lenge.

Så her om dagen hadde vi besøk, og vel, jeg spiste ganske så mye godteri, kaker, drakk brus osv.

Dagen etterpå begynte det å gjøre vondt på noen få plasser jeg klemte på ansiktet mitt; antydning til kviser. Dagen etter det hadde jeg 3 store kviser i ansiktet mitt.

 

Jeg er så ufattelig bestemt på at kosthold har noe å si; vel i mitt tilfelle, iallefall.

Fortsatt så tror jeg på at kviser kommer av en årsak hos en person, men en annen hos pers. 2.

 

 

Hvordan spiser du nå? Hva mener du er sundt osv?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Meieriprodukter, mjøl og sukkerholdige varer kan forårsake kviser (nei det er vel ingen dokumentasjon, men ta en titt innom acne.org)

 

Sunt: Green smoothies. (google eller youtube det)

Lenke til kommentar

Vel, acne.org kan knapt kalles dokumenterte kilder.. alt folk skriver der er at de får kviser "dagen etter de har drukket melk eller spist ost"? Mulig jeg tar feil, men kvisedannelse er nok ikke fullt så hurtig. At det kan ha noe å si for enkelte individer er jeg dog enig i. Er for øvrig en del folk på acne.org jeg synes SYND på, enkelte kan ikke barbere seg en gang - ellers ville det blitt det blodbadet. :D

Lenke til kommentar

Fuktighetskrem funket for meg.

 

Hadde et par kviser på siden av ansiktet (ikke mange, men noen) for en stund siden og etter jeg begynte å bruke fuktighetskrem 2 ganger om dagen så har alle forsvunnet. Var ikke derfor jeg begynte med fuktighetskrem, men det var jo bare positivt ;)

Lenke til kommentar
Så det er helt vanlig med slike utbrudd midt under kuren altså?

 

Jeg snakker ikke om 2-3-4 stk, men mer 10-15stk.

Jeg er ferdig med kuren om ei uke, og alle kvisene er vekke :!:

Legen min sa at det var helt vanlig at du fikk utbrudd i løpet av den første måneden. Det er de kvisene som var på vei opp. Kuren gjør at du får alle på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...