Eryk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Men svetter man tetter det gjerne porene, som igjen kan føre til kviser. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Lurt å skylle med varmt vann om kvelden og kaldt om morgenen på grunn av lys/sol-forholdene... Er det også noe? Skyller med varmt vann både morning og kveld jeg. Er det "feil"? er ikke feil men ble anbefalt det av hudlegen min.. grunnen er at hvis du skyller med varmt vann om kvelden vil porene åpne seg i stedet for å lukke seg, da vil du komme bedre til med basironen enn hvis du skyller med kaldt vann. grunnen til at det kan være gunstig å skylle med kaldt vann om morgenen er at da lukker porene seg bedre og derfor er det mindre sjanse for å få lyssakder dersom du for eksempel soler deg eller blir utsatt for sterkt lys... Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg begynte med basiron for 2 uker siden og er nesten kvitt alle kviser. Eneste jeg sliter med er sånne røde hevelser/bylle greier på halsen. De utvikler seg aldri til sånne gule men er bare der som noe klumper under huden. Forsvinner det også etterhvert?. Endret 17. juni 2008 av Keylar Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Joda, men basiron er ikke så effektiv på de dypeste, tar litt lengre tid. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Da er jeg egentlig helt ferdig med Roaccutan ifølge hudlegen. Han sa at jeg ikke trengte å komme innom å ta blodprøve engang, han bare ringte å avlyste timen jeg hadde på torsdag. Han sa at jeg var så fin sist og blodprøvene var fine, så jeg trengte ikke å komme innom. Utrolig rar hudlege han der Lenke til kommentar
jahas Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg begynte med basiron for 2 uker siden og er nesten kvitt alle kviser. Eneste jeg sliter med er sånne røde hevelser/bylle greier på halsen. De utvikler seg aldri til sånne gule men er bare der som noe klumper under huden.Forsvinner det også etterhvert?. Hvor hardt rammet var du? Endret 17. juni 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Tror det er skin tags og ikke kviser, men vet ikke. HAr noen slike selv, nesten som om det er vorter. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg begynte med basiron for 2 uker siden og er nesten kvitt alle kviser. Eneste jeg sliter med er sånne røde hevelser/bylle greier på halsen. De utvikler seg aldri til sånne gule men er bare der som noe klumper under huden.Forsvinner det også etterhvert?. Hvor hardt rammet var du? Hadde alltids en 5-6 aktive kviser så vet ikke helt hvor "alvorlig" det er men jeg syntes det var veldig skjemmende ihvertfall og føler at i en alder av 21 burde jeg være over hele pubertets kvise tullet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Min far kjøpte noe som het AcneFree i USA. Det er en tre-stegs-pakke, og du påfører det morgen og kveld. Den skal blant annet stoppe nye utbrudd, og det stemmer veldig godt. Har bare brukt den i 2-3 dager, men jeg har ikke fått noen nye kviser, og det er blitt litt bedre. Kan komme tilbake senere med mer informasjon, men det ser ut som den hjelper godt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guri_* Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg bruker Acno som jeg kjøper fra www.ansiktspleie.com Ser ut til å ha en bra effekt på meg ihvertfall Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte? Lenke til kommentar
Mamboo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvorfor i helsikke har mat noe med kviser å gjøre? Har forskerne funne noe ut? Holder på å klikke.. Flere som har "ups and downs" med kviser? Ganske førnøyd egentlig men plutselig så blir det elendig igjen... og jeg hater det røde som er igjen etter kvisene.. ekkel rød farge som aldri går vekk..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Mamboo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 å så får jeg alt i trynet nesten ingenting på brystkassa eller ryggen.. ser mange i klassen har masse på ryggen men ingen i trynet.. det er så latterlig KLIKKER! Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Bestiller meg en laserbehandling time imorgen, håper at jeg blir kvitt de røde merkene da Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Følt det slik jeg også, Mamboo. Nesten så kvisene kommer i flere "partier", dvs. at det tidvis er opphold mellom utbrudd. Det er slik at noen ikke tåler f.eks melkeprodukter og får utbrudd av det, men det er sjeldent. Tror ikke forskerne har funnet noen klar sammenheng mellom diett og utbrudd. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Bestiller meg en laserbehandling time imorgen, håper at jeg blir kvitt de røde merkene da Da skal vi ha tilbakemelding på hvordan det gikk/ble. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jepp Bestiller på Laserklinikken, er veldig gode priser der. 400kr for en behandling. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jepp Bestiller på Laserklinikken, er veldig gode priser der. 400kr for en behandling. Må man ikke vente rundt 5-6 mnd etter avsluttet roa kur med å ta laser behandling fordi huden er veldig ømfintelig elns ? En annen ting: Jeg har fått noe komentarer på dette før, men velger alikevel å spørre igjen. Er det noen som tar kreatin+proteinpulver+karbo her inne som har merket noe forksjell på huden? Jeg mener bestemt at proteinpulver har gjort huden min verre opp gjennom årene, får store utbrudd når jeg tar det. Jeg tok for noen dager siden proteinshakes 2 dager på rad, men så ikke noe sånn veldig forksjell kanskje noe flere kviser. Har derimot aldri før prøvd creatin. Er det noen som har noen erfaringer å dele med dette? Setter stor pris på alle svar. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Må også legge til at jeg går på roaccutan. (tatt ca 300 av 500 piller) Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Det er visst ekstrem skånsom laserbehandling, og hun på laserklinikken sa at det ikke gjorde om jeg gikk eller hadde gått på Roaccutan. Snakket med dem på telefon, og dem skulle få en ny laser i August så hun også at dem stengte nå for sommeren. Så blir nok i høst med laser. Da tyr jeg meg til MD. Formulations imens Endret 20. juni 2008 av Raste Lenke til kommentar
Gjest Guest_dingorz_* Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Var ferdig med roaccutan for ca.4 mnd siden, men nå merker jeg at det kommer litt smått tilbake. I slutten av kuren og de neste 2-3 månedene var jeg helt kvisefri, men nå de to siste ukene har jeg begynt å få litt her og der. Har begynt å bruke Vichy ansiktsvask morgen og kveld, og vurderer også en kjapp laserbehandling. Er imidlertidig litt rett for å få røde merker etter laserbehandlingen. -Noen med erfaring fra laserbehandling? -Hvilke produkter anbefales etter endt roa-kur? dingorz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå