Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, i mange tilfeller funker det best å bare få ut guffa, ved å stikke hull med ei nål, ettefulgt av forsiktig klemming. Finnes mange slike guider på nettet. På dype kviser gjør en ikke det. Har alltid gjort det på de kvisene det går an og huden min er i dag helt fin uten tegn etter arr/røde merker/groper.

Lenke til kommentar
Om du ikke har veldig fet hud må du nesten kombinere den med en liten skvett hudkrem, om ikke vil huden bli stram og tørr. Om det skjer må en stoppe opp å bruke kremen og bruke hudkrem helt til huden har fått tilbake fuktighetsbalansen. Prøv 3/5 Basiron og 2/5 fuktighetskrem til å starte med. Huden vil venne seg mer og mer til kremen, men den kan bli noe irritert i starten.

 

Har du allerede veldig fet hud og ikke bruker fuktighetskrem burde du starte å bruke det om du merker at huden blir tørr og stram etter dusj etc. Området rundt munnen og halsen er som oftest mest utsatt pga. mye utstrekking når en snakker, spiser og beveger hodet. Ikke bruk shampoo/sterke renseprodukter på ansiktet, det tørker ut huden. Vann i seg selv er ofte nok til å skylle bort det meste av overflødig talg/krem om en har litt kraft i dusjen.

 

Jeg har nå brukt basiron i litt over en uke, og nå begynner huden virkelig å "tørke" ut. Jeg har brukt den slik at den blir smørt på om kvelden, og om morgenen vasker jeg den av + smører på fuktighetskrem. Mener du at jeg nå må stoppe opp litt, i og med at huden etter påsmøring av basiron er veldig tørr? Tolker jeg innlegget ditt riktig hvis jeg begynner å smøre på en blanding av Basiron og fuktighetskrem, altå tar 3/5 basiron og 2/5 fuktighetskrem i hånden, blander dette og smører på?

Lenke til kommentar

Jo, blande sammen i hånden, slik jeg har erfart det burde en alltid ha på fuktighetskrem sammen med basiron. Om du nå bare bruker basiron om natten og fuktighetskrem om dagen, burde du iallefall gå over til å bruke fuktighetskrem også om natten, sammen med basiron. Jeg erfarte også at huden ble ganske tørr om jeg utelukkende brukte basiron. Om en blander det eller smører på fuktighetskrem etterfulgt av basiron blir kanskje det samme, men enkelte kombinasjoner kan gjøre at den ene "flasser av", at de ikke blander seg skikkelig, derfor anbefaler jeg å blande de sammen før en smører på.

 

Siden huden din er blitt tørr, blir den ikke mindre tørr om du fortsatt bruker basiron. I det minste kan du gå over til å smøre basiron bare på de aktive kvisene og fuktighetskrem overalt ellers, helt til huden blir bra igjen. Deretter går du over til slik du gjorde det før, bare at har på fuktighetskrem både om dagen og natten.

 

Kan vel kanskje bare forklare det slik:

 

natt: fuktighetskrem

dag: fuktighetskrem

 

-når huden ikke er tørr mer går du over til:

 

natt: basiron + fuktighetskrem

dag: fuktighetskrem

 

-om huden ikke blir tørr etter å ha gjort dette en stund kan du

gå over til neste:

 

natt: basiron + fuktighetskrem

dag: basiron (evnt. bare på kvisene) + fuktighetkrem

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

 

Jeg bryker skinoren 5%... da går kvisene vekk i løpet av to dager... men det er på resept da...

 

hvis ikke kan jeg anbefale deg å vaske kvisene med sprit og detetter ta bacimycin pulver på... Det er at pulver som inneholder antibiotika.. tror du kan få det uten resept...

Ulempen med dette er at pulveret skal henge på til det faller av, det vil si at det kan se ut som om du har grist med kokain utover hele fjeset, men det vil jo falle av ganske fort uansett...

Lenke til kommentar
Jo, blande sammen i hånden, slik jeg har erfart det burde en alltid ha på fuktighetskrem sammen med basiron. Om du nå bare bruker basiron om natten og fuktighetskrem om dagen, burde du iallefall gå over til å bruke fuktighetskrem også om natten, sammen med basiron. Jeg erfarte også at huden ble ganske tørr om jeg utelukkende brukte basiron. Om en blander det eller smører på fuktighetskrem etterfulgt av basiron blir kanskje det samme, men enkelte kombinasjoner kan gjøre at den ene "flasser av", at de ikke blander seg skikkelig, derfor anbefaler jeg å blande de sammen før en smører på.

 

Siden huden din er blitt tørr, blir den ikke mindre tørr om du fortsatt bruker basiron. I det minste kan du gå over til å smøre basiron bare på de aktive kvisene og fuktighetskrem overalt ellers, helt til huden blir bra igjen. Deretter går du over til slik du gjorde det før, bare at har på fuktighetskrem både om dagen og natten.

 

Kan vel kanskje bare forklare det slik:

 

natt: fuktighetskrem

dag: fuktighetskrem

 

-når huden ikke er tørr mer går du over til:

 

natt: basiron + fuktighetskrem

dag: fuktighetskrem

 

-om huden ikke blir tørr etter å ha gjort dette en stund kan du

gå over til neste:

 

natt: basiron + fuktighetskrem

dag: basiron (evnt. bare på kvisene) + fuktighetkrem

 

Pass på at du ikke bruker basiron hvis du skal ut i solen eller på ferie et sted over temperaturen som står i pakkningsvedlegget....

 

Jeg bruker gjerne basiron 3 ganger om dagen også, hvis behovet skulle være det.... Lurt å skylle med varmt vann om kvelden og kaldt om morgenen på grunn av lys/sol-forholdene...

Lenke til kommentar

Varmt vann og/eller badstue åpner porene, ja.

 

Forøvrig har jeg en sterk mistanke om at rouge og pudder blokkerer porene og at man faktisk blir verre etter å ha brukt pudder. Så selv om man bruker slikt av kosmetiske årsaker for å se vakrere ut, blir man kanskje desto verre i huden. En liten tankevekker til dere som vil skjule eventuelle urenheter i huden. ;)

 

Sol skal sies å være gunstig mot kviser. Visstnok fordi det tørker dem ut eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...