Eryk Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Du virket ikke særlig rørt av kviser -før- heller, synes jeg (men bildet viste kanskje ikke så mye, og jeg vet heller ikke hvordan det influerte deg - antakelig såpass at accutan ble nødvendig). Trodde det var i virkelig bad cases dét ble brukt, som for eksempel http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1LdNm9 og http://i223.photobucket.com/albums/dd180/m.../Picture077.jpg Føler for de folka. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Uff.. Nei det gis også til folk som ikke er så hardt berørt... Jeg er heller ikke sånn veldig hardt perørt, men har prøvd alt annet, og dersom ingenting tar knekken på det av det du prøver, og du selv vil prøve deg på roa.. Så ja da pleier det å gå greit... Lenke til kommentar
wise™ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg har da hatt kviser ganske lenge, og har nå begynt å få "arr" av disse (piller en del og får sår). Er det på noen måte mulig å få fjernet dette? Orker ikke lete igjennom 92 sider, så spør bare her. Har hørt noe om en krem man kan få av lege, eller noe slikt, men aldri gjort noe med det. Trenger råd, fordi jeg vil så gjerne bli kvitt kvisene mine, og helst fort. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kan ikke bare bli kvitt kvisene sånn uten videre. Krever nok en form for behandling. jeg kan iallefall annbefalle å vaske huden med ''pore''-rens. Som renser porene for urenheter etc. Deretter smøre på Basiron. Fungerer utmerket. Men må da gjøres en gang om dagen- ellers så funker det ikke. Sånn er det på meg. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kan ikke bare bli kvitt kvisene sånn uten videre. Krever nok en form for behandling. jeg kan iallefall annbefalle å vaske huden med ''pore''-rens. Som renser porene for urenheter etc. Deretter smøre på Basiron. Fungerer utmerket. Men må da gjøres en gang om dagen- ellers så funker det ikke. Sånn er det på meg. Hvor lenge har du holdt på med basiron? Jeg har brukt det 4-5 dager og ser gode resultater Blir kvisene etterhvert borte, eller må du fortesette å smøre på for å unngå at de kommer tilbake? Lenke til kommentar
wise™ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvor lenge har du holdt på med basiron? Jeg har brukt det 4-5 dager og ser gode resultater Blir kvisene etterhvert borte, eller må du fortesette å smøre på for å unngå at de kommer tilbake? Hva er dette "Basiron" greiene? Noen som kan fortelle meg om dette? Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Fås kjøpt på apoteket, koster en hundrings tror jeg? Vil anbefale sinktilskudd forresten, jeg er helt fri for kviser nå. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Roaccutan er det eneste og beste produktet som faktisk fungerer der ute. Så og si ALLE andre produkter er bare lagd for å tjene penger og utnytte ungdom, greit nok om du har relativ dårlig hygiene, så vil nok noen av de hjelpe. Men ellers ville jeg unngått alle de kremene og bullshit du finner. Og jeg prater av altfor stor erfaring :\ Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Fås kjøpt på apoteket, koster en hundrings tror jeg?Vil anbefale sinktilskudd forresten, jeg er helt fri for kviser nå. Er alt du har gjort for å bekjempe kvisene å ta sinktilskudd? I så fall hvilke, og hvordan ser de ut? Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde ikke mange (to-tre digre på haka og en triumferende jævel midt i panna, samt noen små) - men de forsvant alle som én etter at jeg startet å jogge daglig, sluttet å ta på kvisene og begynte å ta sinktilskudd (fåes på apotek - den jeg kjøpte er det også C-vitamin, B3 og B6 i). Neppe noen vidunderkur for folk flest som har prøvd alt annet, og det er ikke engang sikkert at det er noen sammenheng, men ettersom det hendte like etter (sinktilskudd leste jeg om på acne.org), tør jeg våge å anta at det muligens korrelerte med kvisenes avskjed.. Prøvde basiron og silicea i en periode før dette, men de hjalp meg ei. Kuttet ut begge, og vasker nå kun fjeset med varmt vann, morgen og kveld. Håper jeg ikke får noen utbrudd igjen. Lenke til kommentar
Gjest Glenn- Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Folk som går på roaccutan: Hvordan holder dere dere brune i sommer? Med tanke på at man ikke kan sole seg ? Flaut å være så blek på sommern! Noen som har noen tips/anbefalinger? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Man kan da sole seg. Man må bare være ytterst forsiktig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Kan ikke bare bli kvitt kvisene sånn uten videre. Krever nok en form for behandling. jeg kan iallefall annbefalle å vaske huden med ''pore''-rens. Som renser porene for urenheter etc. Deretter smøre på Basiron. Fungerer utmerket. Men må da gjøres en gang om dagen- ellers så funker det ikke. Sånn er det på meg. Hvor lenge har du holdt på med basiron? Jeg har brukt det 4-5 dager og ser gode resultater Blir kvisene etterhvert borte, eller må du fortesette å smøre på for å unngå at de kommer tilbake? Har vel hatt den tuben i 2-3mnd nå. Men jeg har vært veldig sløv med smøring, så er periodisk kvisefri- når jeg orker og styre og ordne med krem og slikt. Har til vanlig bare et par kviser liksom, men er greit å holde disse borte. Men blir litt mas å huske å smøre hver bidige dag. Hvor lenge har du holdt på med basiron? Jeg har brukt det 4-5 dager og ser gode resultater Blir kvisene etterhvert borte, eller må du fortesette å smøre på for å unngå at de kommer tilbake? Hva er dette "Basiron" greiene? Noen som kan fortelle meg om dette? Basiron tørker ut kvisene rett og slett. Fungerer bra spør du meg. Endret 8. juni 2008 av -Shark- Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tar ikke problemets røtter mao. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tar ikke problemets røtter mao. Nei. Men er litt forebyggende da den også etser bort det tynne hudlaget over porene- hvor talg ligger å venter på å bli betent og dermed bli en kvise. Dette gjør da at talget vaskes bort når du tar en pore rens. Lenke til kommentar
wise™ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 *SNIPP SNAPP* Så, alt jeg trenger å gjøre med Basiron er å smøre meg hver dag? Ikke holde meg unna sola o.l? Prøver hardt å bli litt brun i år, så ville sugd om jeg måtte kutte ut sola for å bli kvitt kvisene (har forresten hørt at å bare være utendørs i sola ofte KAN hjelpe på kviser?) Har dere noe tips til å bli kvitt arr o.l, da? Fordi jeg har fått det etter å ikke ha brydd meg om å fjerne de over lengre tid, samt klødd meg til blods på de. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg vil ha helst prøvd å holde meg vekk fra de reseptfrie produktene hvis du har endel kviser. Dra heller til legen å få utskrevet antiobiotika kur eller en gel/krem som er mere effektiv Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 *SNIPP SNAPP* Så, alt jeg trenger å gjøre med Basiron er å smøre meg hver dag? Ikke holde meg unna sola o.l? Prøver hardt å bli litt brun i år, så ville sugd om jeg måtte kutte ut sola for å bli kvitt kvisene (har forresten hørt at å bare være utendørs i sola ofte KAN hjelpe på kviser?) Har dere noe tips til å bli kvitt arr o.l, da? Fordi jeg har fått det etter å ikke ha brydd meg om å fjerne de over lengre tid, samt klødd meg til blods på de. Hoho, du minner meg litt om meg selv. Er det en kvise på ryggen jeg ikke får poppet, så er det rip-it-off Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg gidder rett og slett ikke å bla igjennom 93 sider, så jeg spør lett: Jeg har en rygg som har ganske mye kviser. Det er ikke så mye "gule" greier, men mye røde. Noen som har tips til å fjerne dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå