Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jensern_*
Mange som drikker mye mens dem er på roa kur? Jeg har drukket veldig mye.. Men leververdiene er fine....

Spørs hva du definerer som veldig mye. Selv drikker jeg ca. 3 helger i måneden, og verdiene er fine.

Jeg drikker ca 2 helger i måneden. Så er jo ikke sånn fryktelig mye, men er nervøs med tanke på at man skal være veldig varsom med alkohol.. Men så hører jeg også folk si at dersom leververdiene er fine så skal det ikke være noe stort problem... Ikke vet jeg... Legen min sa før jeg starta på kuren at man ikke skulle drikke under roa kur, men at en øl eller 2 var greit..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen min sa at så lenge verdiene var fine, hvorfor skal man slutte? At verdiene er fine betyr jo bare at leveren klarer å håndtere alkoholen og Roa-en samtidig.

Men hun sa jeg skulle droppe Roa-en de 14-dagene jeg skal på guttetur til Spania. Nettopp for å spare leveren mest mulig.

Lenke til kommentar

Nå kjøper jeg Basiron i morgen tror jeg. Noen som har erfaringer med det?

Er det noen som kunne laget en "oppskrift"? Er så mange som sier at man ikke skal gjøre som det står på bruksannvisninga osv. da det irriterer huden for mye :S

Lenke til kommentar
Nå kjøper jeg Basiron i morgen tror jeg. Noen som har erfaringer med det?

Er det noen som kunne laget en "oppskrift"? Er så mange som sier at man ikke skal gjøre som det står på bruksannvisninga osv. da det irriterer huden for mye :S

Om du ikke har veldig fet hud må du nesten kombinere den med en liten skvett hudkrem, om ikke vil huden bli stram og tørr. Om det skjer må en stoppe opp å bruke kremen og bruke hudkrem helt til huden har fått tilbake fuktighetsbalansen. Prøv 3/5 Basiron og 2/5 fuktighetskrem til å starte med. Huden vil venne seg mer og mer til kremen, men den kan bli noe irritert i starten.

Av fuktighetskremer vil jeg anbefale A-derma Exomega "for dry and irritated skins". Koster vel 200,- for 200ml og 300,- for 300ml. Hvit tube med lysegrønne mønstre, fås på apoteket. Den varer lenge og er forholdsvis rimelig. Har lest mange kommentarer fra folk med følsom hud der exomega er den eneste kremen de har prøvd som ikke irriterer huden. I en legerapport jeg har lest står det at mange slutter med Basiron pga. tørr og stram hud, og dermed mister effekten, derfor anbefales det å starte med fuktighetskrem i tillegg fra første dag. Ellers kan en vel følge det som står i pakningsvedlegget. Våtservietter med en liten skvett vann fra springen er fint til å vaske av kremen før ny påsmøring om en ikke dusjer to ganger daglig til enhver tid.

Har du allerede veldig fet hud og ikke bruker fuktighetskrem burde du starte å bruke det om du merker at huden blir tørr og stram etter dusj etc. Området rundt munnen og halsen er som oftest mest utsatt pga. mye utstrekking når en snakker, spiser og beveger hodet. Ikke bruk shampoo/sterke renseprodukter på ansiktet, det tørker ut huden. Vann i seg selv er ofte nok til å skylle bort det meste av overflødig talg/krem om en har litt kraft i dusjen.

Etterhvert som en blir eldre blir huden mindre fet og det er sannsynligvis her mange opplever at Basiron blir for sterk uten ekstra fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_joakim_*

heisan, eg har gått på roa kuren i 4-5 dager no og huden rundt munnen er blitt sår og stram, og det svir, spesielt når jeg smiler. noen som har opplevd dette? eller har noen råd? skal kontakte hudlegen seinere for d e mulig d e dermatitt, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Mange som drikker mye mens dem er på roa kur? Jeg har drukket veldig mye.. Men leververdiene er fine....

Jeg drikker ikke, enda merker jeg smerter i lever området.

heisan, eg har gått på roa kuren i 4-5 dager no og huden rundt munnen er blitt sår og stram, og det svir, spesielt når jeg smiler. noen som har opplevd dette? eller har noen råd? skal kontakte hudlegen seinere for d e mulig d e dermatitt, ikke vet jeg.

Har akkurat samme problemet. Har smurt inn med en krem og det funker. Mange forskjellige kremer, men har funnet en jeg liker svært godt.

Carmex

Den funker for min del veldig bra. Den esken er diskret og liten, og du har lenge om du bruker i normale mengder.

Et tips jeg kan gi er og varme opp boksen utvendig først, da blir kremen mykere.

Visst du vil kjøpe fra Rfsu, gå innpå:

Rfsu

Og klikk på "Øvrig" på lista til venstre på siden.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Joakim_*

Jeg drikker ikke, enda merker jeg smerter i lever området.

Har akkurat samme problemet. Har smurt inn med en krem og det funker. Mange forskjellige kremer, men har funnet en jeg liker svært godt.

Carmex

Den funker for min del veldig bra. Den esken er diskret og liten, og du har lenge om du bruker i normale mengder.

Et tips jeg kan gi er og varme opp boksen utvendig først, da blir kremen mykere.

Visst du vil kjøpe fra Rfsu, gå innpå:

Rfsu

Og klikk på "Øvrig" på lista til venstre på siden.

leppene er litt bobb bobb, men jeg tenkte mer på hunden mellom nesen og munnen, der barten vokser :p og har litt under leppen å, ser ut til å spre seg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Det er helt normalt og ha sprukken/sår hud der og. Anbefaler Carmex kremen der og, om du ikke har bart såklart. :!:

Lenke til kommentar

Sånn da har jeg kjøpt basoron, en fuktighetskrem og en ansiktsvask opplegg. Eneste jeg er litt skeptisk til er fuktighetskremen ( Eau thermale avene), ble jo anbefalt av hu på apoteket, men ser ut som om den har litt parfyme i seg... Jaja, får gi det en sjanse i hvertfall.

Lenke til kommentar
Sånn da har jeg kjøpt basoron, en fuktighetskrem og en ansiktsvask opplegg. Eneste jeg er litt skeptisk til er fuktighetskremen ( Eau thermale avene), ble jo anbefalt av hu på apoteket, men ser ut som om den har litt parfyme i seg... Jaja, får gi det en sjanse i hvertfall.

Skal nok fungere bra den, A-derma er et underselskap av de så det er noe av det samme opplegget.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_joakim_*

Raste, har du hatt noe lignende som jeg har når du gikk på kuren? huden rundt hele munnen, over og under(mellom nesen og leppen) er blitt stramm på en måte, så når jeg smiler ser jeg strekk merkene som kommer+ huden svir som bare faen :S vetsje om det er dermatitt, som kunne være en bivirkning, men det er ihvertfall utrolig ubehagelig. Eg klesser på med hudkremer og sårsalver, ingenting som virker, prøvd de Cosmica produktene å, rensevann/melk og fuktighetkrem etc. Hudlegen min sitt kontor har vært stengt så kan ikke kontakte de atm

Lenke til kommentar

Jeg blir veldig lett brun. Spesielt om sommeren, noe som sier seg selv. Men nå bruker jeg MD Formulations. 3 stegs-kit. Det står at man skal bruke solkrem ala factor 15 for ikke å bli solbrent, men jeg merker ikke noe til det så jeg gidder ikke.

Det jeg lurer på er at jeg blir ikke brun lengre. Eller, jeg blir ikke så brun som jeg skal. I nakken og på kroppen er jeg betydelig mye brunere enn i ansiktet. Er det noe av disse produktene som kan inneholde midler som gjør at jeg ikke blir brun?

Kan det være at jeg har dårlig pigmenter (har brukt endel midler).

Lenke til kommentar

Kan jo hende at pigmentene dine har blitt "ødelagt" ?

Hvordan er MD formulations? Tenker på å kjøpe det etter Roa kuren. Vil bli kvitt de svake røde merkene.

Har blitt mye bedre nå faktisk, er kvisefri nå og har litt røde merker bare.

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig at pigmentene er blitt redusert. Men vet at de har noe greier som jeg kan knaske for å få høyere "produksjon"? :p..

Leste faktisk nå at solkremen er en viktig del av behandligen. Så det er bare å få kjøpt på flekken.

Jeg synes MD er digg. Etter at du har brukt rensen som du gjør først, er huden helt annerledes enn etter en dag hvor du har gjort litt av vert. Frisk og god :).. Skal nok gå på det leeeenge, fordi det er bra for huden, det forebygger nye kviser . Rett og slett bare positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...