Thewiz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg sliter også litt med dette problemet, min løsning: Smør deg med kvisekrem hver morgen og kveld. Unngå brus, goderier og chips. Vask ut gele/voksen av håret før du legger deg. Jeg har gjort dette en god stund og jeg har nesten ingen igjen. Problem Solved. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Siden voksen tetter porene, så kviser eller fint hår valget er ditt 6825456[/snapback] Hehe, man kan da ha fint hår med voks selv uten kviser? Kjenner mange som har det jeg. Det hjelper nok å vaske bort den overflødige voksen. Lenke til kommentar
Stian_Den_Merkelige Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Eneste kur er å ikke ete ting med mye sukker i. seriøst, det tok meg en uke å få bort MANGE. Det er selvsagt ikke så lett alltid Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Okey , jeg pleier å spise chips å en del cola, så da skal jeg prøve å slutte med det en uke eller 2 så skal jeg se om jeg får de vekk!=) Åsså skal jeg, ta på kvise kremen hver morgen og kveld! Lenke til kommentar
cidd Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Her er det mange myter og feiltolkninger ute og går. Akner er en sann plage for mange, og medvirker nok til lav selvtillitt hos mange unge. I tenårene er man veldig usikker fra før, så da hjelper det ikke akkurat med pizzaface. Er selv svært plaget med kviser (kun i ansiktet), og har prøvd "alt" av reseptfrie kremer og vidunderprodukter. Av disse var det èn som hjalp (litt), og den heter HD Glycare Lotion. Bare for å si en ting klart: Clearasil hjelper Ikke. Jeg har selv erfart det, og både hudpleieren og hudlegen min sier at Clerasil faktisk innholder stoffer som gjør huden enda mer sart, og derfor blir mer motagelig for kviser. Alkohol er et av disse stoffene. For et år siden fro jeg til hudlege og han skrev ut en resept til meg på Tetracyclin og Differin. Tetracycklin er et antibiotika, og Differin er en A-vitamin salve. På denne måten skulle jeg angripe problemet både "innenfra og utenfra". Resultatet ble sådär. Det gikk veldig i bølgedaler, noen ganger var det ganske greit, andre ganger ikke. I det store og det hele, etter 4-5 mnd med kuren, har det ikke hjulpet meg. Jeg fikk da tilbud om Roaccutan, men takket nei grunnet bivirkningene. I stedet kostet jeg på meg en laserbehandlig kalt LHD. Dette var %¤# vondt, men jeg merket at kvisene kom "mer frem". Dvs at de kom opp fra de dype hudlagene de lå i får (ifl hudpleieren min). Selv kunne jeg ikke SE så mye forskjell. Mao: fiasko. Det eneste som har hjulpet meg er Sol, Sommer og Saltvann. Etter jeg var i Egypt og badet i Rødehavet (veldig salt hav), forsvant nesten alle kvisene. Men de kom tilbake. På sommeren er jeg bedre enn på vinteren. Solarium kan sikkert hjelpe for mange, men husk å smøre dere med fuktighetskrem. En dyr fuktighetskrem. Jeg håper at dette er hormonelt, og at jeg er kvitt faenskapet om ikke så altfor lenge.. Vet noen forresten om "Proactive" fra TVSHOP virker? mvh Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte? 2383511[/snapback] Det er fult mulig å få fjernet kviser og uren hud, MEN ikke på en rask måte ihvertfall. Men det jeg snakker om er den MEST effektive. Først og fremst hudspesalister og leger vil fortelle ting som at det er bare noe man må leve med men at det er ting man kan gjøre for og lindre det, f.eks a-krem og div. Men det vil jeg si er feil. Typisk legemiddel samfunnet idag er at de prøver og behandle\fikse symtomene eller bedre, problemene, istedet for og gjør noe med årsaken til problemene og symtomene. Må dessverre si at jeg ikke kan gi deg\dere løsningen før jeg er kommet i mål sjøl og testet ut alt som jeg gir forhåpninger om. Dessuten så måtte jeg ha skrivet et svar på sikkert 200 sider. Men jeg skriver dette til dere alle nå forhåpentlig vis for å gi dere håp og styre dere i riktig retning så dere ikke trenger og tro på all den ignorante dritten dere kan bli servert av såkalte "eksperter" som hud leger og div. Snart så blir nok dette mer og mer allment kjent om årene som kommer (forhåpentlig vis) Kan bare si så langt at problemene kommer innenfra! Btw andre ting kremer og div kan allikevel vær en midlertidig løsnig og hjelper sikker mange Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Threaden min er fortsatt i levende livet ser jeg. Har egentlig prøvd det meste som er av kurer og må si at "Unngå godteri/potetgull/cola" tipset er det beste så langt. Det funker faktisk. (Håper ikke jeg inbiller meg at det funker, hah) Har egentlig veldig lite kviser, men fint å få vekk noen. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det virker som at hver gang jeg spiser sjokolade, så får jeg noen kviser neste dag, irriterende. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Mye nyttige tips her. Jeg har altid hatt litt kviser og her er hva som funker for meg. *Drikk mye vann, ha en flaske med vann inærheten hele tiden å gå å sipp på den. *Sol tørker ut huden og vil somregel gjøre at kvisene forsvinner. *Karbohydrater er fy fy, styr unna mat som har masse karbohydrater. Brus og godteri er fyyy. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Det virker som at hver gang jeg spiser sjokolade, så får jeg noen kviser neste dag, irriterende. 6863001[/snapback] Samme her. Folk sier at man ikke får kviser av det men jeg får det, mystisk vis. Det er jo tilogmed testet på brainiac, og der fikk jenta ingen kviser av å spise sjokoladekake/sjokolade osv. o_O Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er aldri bevist at kosthold har noe med kvisedannelser å gjøre. De lærde strides, men det er enda ikke bevist. Når det gjelder pillekurer: Den absolutt eneste pillekuren som har garantert suksess er Roaccutane (mulig feilstavet), men for de som ikke er så hardt angrepet vil antibiotika være et greit forsøk. Man får uansett ikke skrevet ut roaccutane før man har prøvd antibiotika. Bivirkningene til Roaccutane er ganske kjipe da, nevner ting som meget tørr hud, utslett, evt. infeksjoner i huden, skorpedannelser, arrdannelse samt at man må holde seg unna alkohol, ettersom roaccutanen brytes ned i leveren, så hvis i tillegg leveren skal bryte ned alkohol, så er det fort gjort å permanente leverskader. Lenke til kommentar
per_jan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er aldri bevist at kosthold har noe med kvisedannelser å gjøre. De lærde strides, men det er enda ikke bevist. Når det gjelder pillekurer: Den absolutt eneste pillekuren som har garantert suksess er Roaccutane (mulig feilstavet), men for de som ikke er så hardt angrepet vil antibiotika være et greit forsøk. Man får uansett ikke skrevet ut roaccutane før man har prøvd antibiotika. Bivirkningene til Roaccutane er ganske kjipe da, nevner ting som meget tørr hud, utslett, evt. infeksjoner i huden, skorpedannelser, arrdannelse samt at man må holde seg unna alkohol, ettersom roaccutanen brytes ned i leveren, så hvis i tillegg leveren skal bryte ned alkohol, så er det fort gjort å permanente leverskader. 6869714[/snapback] En ting jeg lurer på, fungerer en antibiotikakur midlertidig eller permanent? For har brukt antibiotika i en annen anledning, og da forsvant kvisene helt når jeg brukte de, men kom tilbake og vel så det når jeg var ferdig. Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det som redda meg var Basiron! Jeg prøvde utallige rensevann, rensekremer og rensegeléer uten resultat. På mitt verste så jeg bokstavelig talt ut som en pizza.. helt grusomt Men så fikk jeg tips om å prøve Basiron (kjøpes reseptfritt på apoteket), og det funka utroolig bra! Etter én uke var kvisedannelsen i ansiktet mitt halvert, og etter to uker var jeg så og si nesten kvisefri Basiron skal kun smøres på kvisene, og den tørker ut huden fort, så det er viktig å ha en god ansiktskrem. Selv bruker jeg Dr. Hauscka dagcreme (eller noe i den duren) for tørr hud. Den er dyr men helt super! Jeg bruker den ikke hver dag, men når jeg ser at huden begynner å bli tørr Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er vitenskapelig bevist at kosthold ikke har noen direkte innvirkning på kviser. However, spiser du så mye dritt (type 1500 kcalorier du overhodet ikke trenger, på én og samme kveld), at det påvirker hormonproduksjonen din, kan det resultere i kviser. Stress skaper kviser, og det finnes faktisk de som får så dårlig samvittighet av å spise fy-mat, at de får kviser av det. Det er viktig å vaske huden godt, gjerne med noen hudpleie-produkter fra f.eks. The Body Shop. Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Dårlig kosthold fører til fet hud, som igjen fører til kviser Lenke til kommentar
EVH Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Nå har jeg egentlig veldig liten erfaring med kviser, da jeg har vært veldig heldig med det gjennom hele oppveksten (hittil hvertfall). MEN, For de som sliter ordentlig med det, ser jeg ingen som helst grunn til ikke å gå til en hudlege med det.. Kjenner absolutt ingen med kviseproblemer som faktisk gjør det.. Og det er jo nesten latterlig, da det er det absolutt første stedet man burde gå og få sjekket det ut på.. Der har de mye gode råd. Det er også greit å ta en ansiktsbehandling iblandt.. Ingen som ikke har forståelse for problemet.. Det er bare det at få tør å ta steget til å ta en ansiktsbehandling fordi de føler det er for "femi" osv.. Tørr å gi faen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Dårlig kosthold fører til fet hud, som igjen fører til kviser 6938918[/snapback] Det er nok som hc sier, at det ikke har direkte virkning på kviser, men om du spiser slik at du påvirker hormonene, vil det framkalle kviser. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har en tendens til å få noen ekstra kviser på LAN. (Mye brus og pizza, og litt godteri.) Så kan nok være noe i det de sier om at sukker fremkaller kviser. Bruker en krem som heter Brevoxyl som tørker ut kvisene. Fungerer ganske bra, gjør dem mindre og mindre vonde, men for å fjerne dem helt må jeg enten la dem gå vekk av seg selv eller klemme dem for å få litt fortgang i sakene (men av og til blir de værre av å klemmes, ikke godt å vite hva man skal gjøre med dem). Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) -to ganger daglig: vaske seg med lactacyd, bruke rent håndkle til å tørke ansiktet, og deretter smøre inn med skinoren (dessverre reseptbelagt), har funket meget bra for meg i to år. Hadde masse kviser før. Har nesten ikke hatt noen siden jeg begynte med dette. Endret 28. september 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Dårlig kosthold fører til fet hud, som igjen fører til kviser 6938918[/snapback] I hvertfall produkter med mye fett vil jeg tro. Jeg bruker (/brukte) Clerasil hudrens (eller hva det heter) eller et annet "rensevann" i dusjen, og Clerasil Dekkstift etterpå. Gni den utover så den ikke synes så bra, så vil det i hvertfall ikke synes på lengere avstander Btw: Tannkrem o.l. tørker ut kviser (tenker da på å bruke dette da man er hjemme osv) Forresten: Noen som har opplevd kviser/uren hud under håret foran ørene? Jeg har voks i håret, og når håret ligger litt tett inntil, hender det jeg får kviser under der Har kortere hår nå, så er ikke no problem lengere Endret 30. september 2006 av Lars-H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå