Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med Aberela?

 

Spurte legen om han hadde noe mot kviser, så han gav meg denne kremen og sa vi kunne prøve denne til og begynne med.

 

Etter å ha brukt kremen på samme område i snart en uke, synes jeg bare huden er blitt værre. Jeg har klødd og klødd, og har fått haugevis av små prikker.

 

Litt vanskelig å se skikkelig da kvisene/prikkene er på ryggen, men jeg føler i alle fall at huden er blitt værre etter at jeg begynte med Aberela.

 

Er dette normalt? Skal jeg fortsette, eller kutte "kuren" nå? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, det høres spennende ut!

 

Varmt vann for å åpne porene?

Og via hvilke kosttilskudd får jeg sink i meg?

 

Jeg kjøpte en boks med sink-tabletter på apoteket, ellers funker slike multivitamintabletter sikkert fint òg. Litt usikker på om det er dette som har utgjort forskjellen, men det er litt påfallende, så jeg er tilbøyelig til å tro det. Det å ikke ta på ansiktet i det hele tatt har nok også spilt inn :)

Endret av Eryk
Lenke til kommentar
Fineschmecker: En uke er alt for kort tid til å fastslå at det ikke fungerer. Er vanlig at det blir verre.

Om man skal begynne med en slik krem, hvor lenge vil du "påstå" er nok før man gir seg?

Grunnen til at Fineschmecker opplever værre hud kan vel også komme som følge av en allergisk reaksjon, eller?

Lenke til kommentar

Aberela er så godt som det samme som retin-A og inneholder det samme virkestoffet(tretinoin). Les mer om initial breakout her: http://www.acne.org/messageboard/Info-abou...out-t98395.html

 

Hvis du ikke opplever forbedring med Aberela så kan det godt hende at du har f.eks Pityrosporum Folliculitis som er ganske vanlig på overkroppen hos spesielt unge menn. Hvis det er dette du har så kommer ikke Aberela til å virke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Noen her som har erfaring med Aberela?

 

Spurte legen om han hadde noe mot kviser, så han gav meg denne kremen og sa vi kunne prøve denne til og begynne med.

 

Etter å ha brukt kremen på samme område i snart en uke, synes jeg bare huden er blitt værre. Jeg har klødd og klødd, og har fått haugevis av små prikker.

 

Litt vanskelig å se skikkelig da kvisene/prikkene er på ryggen, men jeg føler i alle fall at huden er blitt værre etter at jeg begynte med Aberela.

 

Er dette normalt? Skal jeg fortsette, eller kutte "kuren" nå? :no:

 

 

For min del funket ikke Aberela. Går på Roaccutane nå, og det hjelper, dog er det kraftige og merkbare bivirkninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Går det an å smøre huden med noe fettløselig, som for eksempel alkohol?

I teorien burde det vel gå, men er kanskje ikke så bra for huden? :)

Kviser skyldes stort sett ikke at er skitten eller har mye fett i ansiktet. Du får kviser fordi talgkjertler osv. er/blir betente, så huden blir uren etterhvert. Om det kun hadde vært litt vasking som skulle til for å bli kvitt kvisene, så hadde det neppe vært mange ungdommer med mye kviser rundt forbi. Har du mye kviser, så er det du selv som er mest fokusert på det, og vil mest av alle bli kvitt dem.

Lenke til kommentar
Synes det står veldig mye om folk som har kviser i ansiktet her.

Hva kan de som har kviser på ryggen gjøre, utenom å dusje?

 

Enig i at det er mest fokus på de med kviser i ansiktet. Jeg personlig sliter mest med kviser på overkroppen selv.

 

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en sånn srub med håndtak så du rekker ryggen og Head & Shoulders classic og skånsomt skrubbet ryggen i dusjen og latt H&S trekke inn i et par min.

Hvis huden din tåler det så kan du gjøre det samme når du går ut av dusjen og ikke vaske det bort, men bare tørke med et håndkle så det ligger igjen et tynt lag H&S på ryggen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...