Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Sant det som 029 kid skriver. Ble helt fin når jeg sluttet på roa i januar, men i mars begynte kvisene å komme frem igjen. Jeg quoter meg selv hvem har brukt roa kur 2 ganger her ? hvordan effekt får man da, og er det 6 måneder man må vente får å ta ny ? ''Jeg gikk på Roacuttan fra 21. September til slutten av Januar. Altså 4 måneder og ble helt fin. Kjørte 3 piller hver dag siden starten. Jeg har fått tilbakeslag og kvisene har kommet tibake. Sånn ca i Mars. Det værste er at jeg tror jeg har utviklet Rosacea (rødhet varmhet i ansiktet) Det opptår under stress eller hvis jeg oppholder meg i sola uten solkrem. Blir helt rød på spesielt venstre skin. Kan oppleves som en smygende varme i ansiktet og man blir helt rød. Spørsmålet er om jeg skal kontakte hudlegen igjen og ta en ny roacutan kur. Er det noen som har noe erfaring med å gå på Roacutan 2 ganger, og blir man 100% fin da eller same shit igjen ? Noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Gjest Chris_8 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Er faktisk enig med 029kid! Rua er et bruktbart produkt men det er langt fra ferdig studert og det kan ikke drar noen tidlige konklusjoner. Ellers når det gjelder de vanlige produktene du nevner 029kid har jeg heller aldri hatt noe særlig positiv effekt av de.. jeg har også prøvd flere forskjellige. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg har lyst til å begynne med roa, men pga militærtjeneste fom august passer vel ikke det helt Er nok ikke ideelt å gå på Roa under militærtjeneste, men det skal absolutt være mulig. Hvor sterkt plaget er du? Har du bare kviser i ansiktet eller på kroppen også? Bor du i Oslo? Mange private hudleger her som kan gi deg time veldig fort, hvis du er villig til å betale da. Bor i nærheten av Oslo ja. Har omtrent bare kviser i ansiktet. Mitt problem er at det komme nye hele tiden. De jeg har klarer jeg på en måte å "tørre" ut ved hjelp av et kviseprodukt, men det hjlper svært lite når det kommer nye hele tiden.. Er btw en roa kur dyr? Endret 23. mai 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har lyst til å begynne med roa, men pga militærtjeneste fom august passer vel ikke det helt Er nok ikke ideelt å gå på Roa under militærtjeneste, men det skal absolutt være mulig. Hvor sterkt plaget er du? Har du bare kviser i ansiktet eller på kroppen også? Bor du i Oslo? Mange private hudleger her som kan gi deg time veldig fort, hvis du er villig til å betale da. Bor i nærheten av Oslo ja. Har omtrent bare kviser i ansiktet. Mitt problem er at det komme nye hele tiden. De jeg har klarer jeg på en måte å "tørre" ut ved hjelp av et kviseprodukt, men det hjlper svært lite når det kommer nye hele tiden.. Er btw en roa kur dyr? Er ikke noen vits i prøve å tørre ut kvisene hele tiden. Fokuser heller på å forhindre nye kviser. Har du prøvd "The regimen" fra acne.org? Mange som har gode resultater med det! Lenke til kommentar
griped Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hvorfor ikke bare skvise kvisene? jeg er ikke spesielt renslig og får noen kviser i ny og ne, men jeg skviser dem bare så er ikke det noe prob. Lenke til kommentar
Nilsss Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei. Jeg er en kar på 25. Jeg har gått på roaccutan kur. Kvisene ble borte men jeg ble helt ødelagt fysisk og psykisk. Før jeg begynnte på kuren var jeg i veldig god fysisk og psykisk form . Trente mye utholdenhet og styrke, var i skikkelig knall form. Men etter roaccutanen begynnte og virke forandret alt seg. Jeg ble rett og slett helt ødelagt. Jeg var ferdig på kuren august 2007, og føler meg fortsatt veldig redusert. Har perioder der det føles ut som om jeg har den værste fyllesjuka og den verste forkjøelsen samtidig og svetting osv om hverandre. Roaccutan fungerer forskjellig fra person til person . Noen kjenner ingen bivirkning utenom tørrhet. Mens andre får så og si alle bivirkningene som er nevnt. Pass dere for denne medisinen. Man vet aldri hvordan den vil virke på akkurat deg. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har lyst til å begynne med roa, men pga militærtjeneste fom august passer vel ikke det helt Er nok ikke ideelt å gå på Roa under militærtjeneste, men det skal absolutt være mulig. Hvor sterkt plaget er du? Har du bare kviser i ansiktet eller på kroppen også? Bor du i Oslo? Mange private hudleger her som kan gi deg time veldig fort, hvis du er villig til å betale da. Bor i nærheten av Oslo ja. Har omtrent bare kviser i ansiktet. Mitt problem er at det komme nye hele tiden. De jeg har klarer jeg på en måte å "tørre" ut ved hjelp av et kviseprodukt, men det hjlper svært lite når det kommer nye hele tiden.. Er btw en roa kur dyr? Er ikke noen vits i prøve å tørre ut kvisene hele tiden. Fokuser heller på å forhindre nye kviser. Har du prøvd "The regimen" fra acne.org? Mange som har gode resultater med det! Hehe, prøver selvføleglig å forhindre nye, men når jeg står foran speilet om morgene og ser1-2-3-4-5-6-7 nye kviser i trynet må jeg gjøre noe, og tror det eller ei så ser det mye bedre ut etter at jeg har fått smørt på en krem og "tørket" dem ut. Skal se på "the regimen" Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Roa er vel ikke førstevalg om du får kviser hele tiden, ettersom det fjerner talg. Får man mange nye er det pga høy talgproduksjon, og da ville jeg heller tatt en anti-meieridiett. Og også passet på å ta et dampbad i ny og ne og få renset porene Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) For de som er plaget, men som ikke ønsker Roa så prøv vitamin B5! Kan bestilles fra Storbritannia og du får det i posten i løpet av 4-5 dager(Oslo). Jeg bestiller fra www.rosemaryshealthfoods.co.uk (Calcium Panthotenate) Endret 23. mai 2008 av White Fox Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei. Jeg er en kar på 25. Jeg har gått på roaccutan kur. Kvisene ble borte men jeg ble helt ødelagt fysisk og psykisk. Før jeg begynnte på kuren var jeg i veldig god fysisk og psykisk form . Trente mye utholdenhet og styrke, var i skikkelig knall form. Men etter roaccutanen begynnte og virke forandret alt seg. Jeg ble rett og slett helt ødelagt. Jeg var ferdig på kuren august 2007, og føler meg fortsatt veldig redusert. Har perioder der det føles ut som om jeg har den værste fyllesjuka og den verste forkjøelsen samtidig og svetting osv om hverandre. Roaccutan fungerer forskjellig fra person til person . Noen kjenner ingen bivirkning utenom tørrhet. Mens andre får så og si alle bivirkningene som er nevnt. Pass dere for denne medisinen. Man vet aldri hvordan den vil virke på akkurat deg. Soppas ja. Det hørtes ikke bra ut. Men du er fortsatt helt kvisefri eller? Jeg personlig har gått på roa i 2 mnd. Eneste bivirkninger er tørre lepper/nese. Har allerede begynt å se en stille fremmgang! Hvordan bivirkninger hadde du? Lenke til kommentar
029kid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) gjest gjest, du skriver at du sliter med Rosacea etter rua.. hvis du registrerer deg å sender meg en PM skal jeg fortelle deg en ting som kan hjelpe deg... WhiteFox jeg gikk på ren B5 vitaminer i 4 mnd før jeg ga opp.. Har selv hørt at dette kan hjelpe. Fikk tak i rent B5 vitamin pulver og spiste dette hver dag. Det smaker helt for jævlig. Syntes egentlig ikke det hjalp meg noe.. kanskje litt.. men mulig det hjelper andre. Har også hørt at man må gå på dette lenge før det hjelper, men jeg klarte ikke smaken så ga derfor opp etter 4 mnd.. Det smaker virkelig helt forkastelig. nilsss, synd å høre at du fikk så alvorlige bivirkninger... Håper det ordner seg for deg. Endret 24. mai 2008 av 029kid Lenke til kommentar
Mamboo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det er mange som får kviser av dritt mat som fast food osv.. Jeg tror at leveren har vanskeligheter med å fordøye sånn dritt mat. Alkohol er jo også vanskelig å fordøye for kroppen og lever. Og dette resulterer i kviser pga leveren ikke klarer å få vekk "bakteriene". Jeg leste om en som har forsket på dette og mente at "vi" har dårligere lever en de som ikke har kviser. Noen som er enige? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det er mange som får kviser av dritt mat som fast food osv.. Jeg tror at leveren har vanskeligheter med å fordøye sånn dritt mat. Alkohol er jo også vanskelig å fordøye for kroppen og lever. Og dette resulterer i kviser pga leveren ikke klarer å få vekk "bakteriene". Jeg leste om en som har forsket på dette og mente at "vi" har dårligere lever en de som ikke har kviser. Noen som er enige? Ikke for å være spydig, men det høres utrolig feil ut. Etter det jeg har hørt stemmer ihvertfall ikke dette. Men for all del, man skal aldri avslå teorier helt =) Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Det er ingen beviselig korrelasjon mellom mat og kviser etter hva jeg har lest, men det kan skje hormonelle endringer som følge av hva man spiser, som i tur kan indusere utbrudd av kviser, så en viss sammenheng er det nok. Ikke ta mitt ord på det dog. Endret 25. mai 2008 av Eryk Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 hva tror dere om sammenhengen mellom kosthold og kviser? Sjokolade f.eks. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 gjest gjest, du skriver at du sliter med Rosacea etter rua.. hvis du registrerer deg å sender meg en PM skal jeg fortelle deg en ting som kan hjelpe deg... WhiteFox jeg gikk på ren B5 vitaminer i 4 mnd før jeg ga opp.. Har selv hørt at dette kan hjelpe. Fikk tak i rent B5 vitamin pulver og spiste dette hver dag. Det smaker helt for jævlig. Syntes egentlig ikke det hjalp meg noe.. kanskje litt.. men mulig det hjelper andre. Har også hørt at man må gå på dette lenge før det hjelper, men jeg klarte ikke smaken så ga derfor opp etter 4 mnd.. Det smaker virkelig helt forkastelig. nilsss, synd å høre at du fikk så alvorlige bivirkninger... Håper det ordner seg for deg. Hvilken dose brukte du? Du er klar over at den eneste studien som er foretatt med vitamin B5 var på en dose på 10 gram per dag! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 hva tror dere om sammenhengen mellom kosthold og kviser? Sjokolade f.eks. http://www.medicalnewstoday.com/articles/77676.php http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/86/1/107 http://www.theage.com.au/news/National/Low...9641420053.html http://www.rmit.edu.au/browse/News%20and%2...16ry1r;STATUS=A http://articles.mercola.com/sites/articles...bread-acne.aspx http://www.acne.org/messageboard/index.php?showtopic=57408 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg har lyst til å begynne med roa, men pga militærtjeneste fom august passer vel ikke det helt Med tanke på dette så spørs det vel veldig hva du skal gjøre i militæret da? Er det fallskjermjeger eller marinejeger blir det kanskje litt drøyt, men hvis det er en mindre krevende tjeneste så kan det jo gå. Vanskelig å vite med tanke på at det er umulig å forutsi bivirkninger etc. Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) hadde en roa\helvetes kur på 6 mnd.. kvisene er borte men som andre har nevnt er jeg i dårligere fysisk form.. var i mye dårligere psykisk form under kuren, men det var ganske befriende for sinnet etter jeg sluttet med den.. etter en uke inn i kuren føltest jeg det som om jeg var kommt i puberteten igjen.. humørsvingniger, dårlig humør eller deppa uten at du klarer å finne noen grunn til at du burde være det.. bli drit forbanna uten noen egentlig grunn.. og slik var det resten av kuren, og i tillegg følger en uttørkelse av hele kroppen, spessielt på armer, bein, i ansiktet (spess lipper!) og i skrittet! 2 dager uten fuktighetskrem og jeg ville flasse over hele kroppen.. alt dette gikk over etter kuren var ferdig, men har fortsatt noen "tørrhetsmerker" der jeg var sløv med fuktighetskremen.. nå skal jeg bruke sommerferien til å få kroppen tilbake i form... Endret 25. mai 2008 av Inverno Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg er ferdig 16. Juni antageligvis sa hudlegen min når jeg snakket med han på telefon. Blir godt det Er vel så og si kvisefri, selvom jeg har sånne røde merker som irriterer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå