Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Knutaka
Det finnes INGEN kur mot kviser, all reklame som skal helbedre dere er bare ren søppel. Mitt beste råd er å drikke mye vann, heller ikke bruke noen form for kremer.. heller ingen fuktighetskrem om man ikke sliter med tørr hud (dersom man gjør det, bruk en fra dermalogica eller md formulation. Bruk så KUN denne typen og INGEN andre typer)

 

Har selv prøvd alt mulig, dalacin, basiron, laserbehandling, tetracyclin, alle slags mulige anti acne lotions, toner osv. Det ga meg bare dårligere hud.

 

Drikk vann, ta omega3, multivitaminer og ha en positiv innstilling til dette. Vet at det kan være vanskelig fordi acne har preget mitt liv.

 

Har aldri prøvd ruaccutan ettersom jeg ikke har store kviser, men har nok kviser som plager meg. Ruaccutan er et heavy kur som du burde unngå dersom du virkelig ikke er seriøst preget. Det gir mye bivirkninger som jeg mener det ikke er verdt dersom du ikke sliter seriøst med kviser.

Ruaccutan fungerer der og da, slutter du på kuren kommer alt tilbake over tid.

 

Etter jeg slutta med alle produkter jeg har brukt i 10 år fikk jeg bedre hud, men er fortsatt selvfølgelig ikke helt fin i huden enda. Er 26 nå, fortsatt kviser.. å det preger meg enda.. er lite morro, men er ingenting å gjøre med det.

 

Eneste som gjør at jeg føler meg bedre er å ta solarium. Blir bedre, men kan gjøre ting værre også.

 

 

Dette er det mest triste innlegget jeg har lest på lang tid. Har dog, lest endel virkelig dumme innlegg om kviser/medisiner, men herregud for en fremmstilling. Vær så snill å skaff deg i det minste _litt_ kunnskap før du babler ut om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på.

Lenke til kommentar

Kur å kur, at ruaccutan gjør saken bedre, ingen tvil.. MEN når du nå lukker en dør vil en annen åpne. Om du kanskje får mindre kviser og bedre selvtillit der og da er en ting, men jeg ville aldri tatt dette om jeg ikke så ut som et takras.

 

Min post var ikke dedikert til dere med slike problemer, mer generelt acne issue.

 

Matias, jeg fortalte mine råd og erfaringer.. advarer ingen mot noe.

Ang serotonin, for de som ikke vet så er dette et hornmon du finner i blandt annet hjernen som styrer det meste av følelsene dine.. Altså dette er et livssviktig stoff som kan forandre deg totalt om dette blir forstyrra. Roaccutan påvirker serotonin nivået ditt, og det er fortsatt den dag idag ingen som for sikkerhet kan si hva som skjer og som kan skje. Det nå min mening, hva dere dytter i dere driter jeg rett å slett i. Bare ikke gå rundt å tro at du kan spise en pille å ting blir bra.

Det er naivt.

Det er jo uansett all grunn til å advare mot noe som ikke er bevist, ikke at jeg gjør det fordi jeg bryr meg ikke hva folk velger å gjøre.. ditt valg.

 

 

Knutaka, du har nok da tydligvis ikke opplevd mye i livet ditt...

Men fill me inn.. Få høre dine meninger da før du babler i vei svada. Når du kommer med påstander så skriv da noe litt mer enn hva du faktisk gjør.. Hva er det du ønsker jeg skal fortelle deg om? Har nok mer kunnskap rundt dette enn deg, dersom du mener noe annet så ork å skriv fjortiss poster under guest å kom med noe konstruktivt.. idiot!

 

Raste, det du sier er bullshit. Roaccutan helbedrer ikke 90%, vis meg noe som støtter dine påstander. Dersom det hadde vært dette hvorfor selges ikke dette produktet på 7/11 sammen med smågodt da vi alle kunne sett ut som hollywood stars.

Roaccutan kan være dødelig kombinert med visse stoffer, roaccutan er gift. Bare fordi det kan gi deg enn lettere hverdag med kviser der og da betyr ikke det at det er en helbredlig kur. At det funker er en ting, men det er langt fra ferdigtesta så å gi noen konklusjon på hvor vidunderlig dette er er BS.

 

Jeg kjenner flere som har gått på roaccutan, som fikk utrolig fin hud der og da, men som idag 5-6 år senere ikke lenger går på dette og er nå langt fra kurert.

Endret av 029kid
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Madsern_*

Trenger vel ikke være noe proffesor for å skjønne hvorfor man ikke selger roaccutan i butikken? Virker ikke som du har så alt for mye kunnskap om medisinen etter det jeg har lest av postene dine. Roaccutan er en medisin - som på mange, kanskje opp mot 90 prosent som er ekestremt rammet, blir mer eller mindre fine i huden. Den gode effekten kan vedvare i mange år. La oss si at du tar roa når du er 20 år, så vil, den etter statistiken, holde flere år. Når du da er la oss si 26 år, så er det mange som ikke lengre får kviser. Så JO for noen kan man kalle medisinen "helbredene" for andre - kan man kalle det "misslykka" dersom man ikke får den effekten man ønsket. Det jeg prøver å si her, er at du kan ikke dra alle under en kam om hva som hjelper å ikke. For som sagt, så hjelper det faktisk å gå på disse medikamentene for flere. Selv om - det obviously ikke virket for deg...

 

Btw: Du kan prøve å spare deg for komentarer som "idiot" og lignende fordi du har ett ulikt syn på ting en andre.

Lenke til kommentar

Disse innleggene her beviser at du ikke har kunnskap innen dette området. Du kan ta deg to minutter å søke på Roaccutan på Google. Der vil du få opp endel, og Roaccutan helbreder 90% av gangene og det er mange som slepper enda en behandling etter den.

Hvis Roaccutan hadde vært gift hadde det ikke vært solgt her i landet. Folk som går på Roaccutan tar også blodprøve hver eller annenhver mnd.

Lenke til kommentar

er ikke snakk om å vinne noenting, men om det var ditt mål syntes jeg synd på deg.

ser du har store rollemodeller, godt du har noe å se opp til!

 

men be my guest, ta pillene dine du.

life fast die young

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Tanten min gikk på Roa i 16-17års alderen. Den dag i dag er hun godt over 30år. Har hun hatt noen problemer eller komplikasjoner i ettertid? Neeei.

 

Du beskriver Roa som rene rottegiften. Sannheten er vel at ingen har død av Roa. Det har riktignok hent at personer har tatt selvmord, men dette var personer med alvorlige psykiske problemer tidligere. Det finnes medisiner som er mye, mye, mye farligere en Roa. Allikevel må folk ta dem ...

 

Om du ikke klarer å holde deg seriøs "029kid", burde du kanskje la være å diskutere. Kalle folk for "idioter", "Smartass", "fjortiss", osv. Slikt hører ikke hjemme i en saklig diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Tanten min gikk på Roa i 16-17års alderen. Den dag i dag er hun godt over 30år. Har hun hatt noen problemer eller komplikasjoner i ettertid? Neeei.

 

Du beskriver Roa som rene rottegiften. Sannheten er vel at ingen har død av Roa. Det har riktignok hent at personer har tatt selvmord, men dette var personer med alvorlige psykiske problemer tidligere. Det finnes medisiner som er mye, mye, mye farligere en Roa. Allikevel må folk ta dem ...

 

Om du ikke klarer å holde deg seriøs "029kid", burde du kanskje la være å diskutere. Kalle folk for "idioter", "Smartass", "fjortiss", osv. Slikt hører ikke hjemme i en saklig diskusjon.

 

 

Helt enig. "029kid" viser vel ganske tydelig hvem som er såkalt "fjortiss" her. Ta nå i det minste å vær skalig når du diskuterer. Helt enig med innlegget til Zevs her.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å begynne med roa, men pga militærtjeneste fom august passer vel ikke det helt :(

 

Er nok ikke ideelt å gå på Roa under militærtjeneste, men det skal absolutt være mulig. Hvor sterkt plaget er du? Har du bare kviser i ansiktet eller på kroppen også? Bor du i Oslo? Mange private hudleger her som kan gi deg time veldig fort, hvis du er villig til å betale da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...