Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ett lite spesielt problem.

 

Jeg har hatt samme kviser i 2-3 år. Alle er på ryggen og på skuldrene.

Og jeg har ekstremt fobi for å svelge piller.

 

Finnes det deretter noe effektivt som jeg kan bruke?

Kremer, Basiron fås reseptfritt på apoteket og er ganske effektivt, men de forsvinner ikke over natten. Det må smøres på morgen og kveld over en lengre periode.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

Jeg går på roa. Gått på det i vel snart 7 uker. Har hatt veldig lite bivirkninger til nå, men har nå i det siste blitt utrolig plaget av tørr nese. Noen som vet om nesedråper hjelper? evt andre ting som kan hjelpe?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Jeg går på roa. Gått på det i vel snart 7 uker. Har hatt veldig lite bivirkninger til nå, men har nå i det siste blitt utrolig plaget av tørr nese. Noen som vet om nesedråper hjelper? evt andre ting som kan hjelpe?

 

Takker for svar.

Det er helt vanlig. Slimhinnene dine tørker ut under kuren.

 

Er akkurat ferdig med Roa. Hvor lenge bør jeg vente før jeg kaster meg over alkoholen? En uke eller noe sånt?

Trenger ikke vente engang. Har vært godt drita flere ganger i Roa-kuren, hverken blodprøvene eller legen min sier det er noe galt :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

Det hjelper men tar sin tid! Som sagt, har jeg godt i 7 uker, og får jo nesten ikke kviser lengre. Men har mye små kviser/røde merker, som har kommet tydeligere fram under roa kuren. Håper dette forbeder seg.. Ellers har jeg endel relativt store kviser som irriterer meg veldig! Hvor lang tid tok det før dere andre ble kvisefrie ? Og hvordan har det gått med folk etter kuren?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt kvisefri, men er bedre. Har hørt også at man kan få virkningen etter kuren, så man får se når jeg er ferdig. Tror det blir laser på meg kanskje i høst allerede, eller når det har gått 6 mnd etter jeg sluttet. Vil ikke ha de røde merkene der.

Lenke til kommentar

Til dere som plages med kviser og er veldig opptatt av kosthold; prøv å unngå å stappe dere helt full med multi vitaminer.

 

Jeg prøvde selv å kutte ut kosttilskudd i rundt to uker, og merket at antall kviser sank

drastisk. Med en gang jeg startet med vitaminene igjen kom de tilbake. Kostholdet mitt er nokså sunt.

 

Jeg kan ikke forklare dette vitenskaplig, og det kan hende det var bare noe med meg. Men kan jo være verdt å prøve ett forsøk.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Til dere som plages med kviser og er veldig opptatt av kosthold; prøv å unngå å stappe dere helt full med multi vitaminer.

 

Jeg prøvde selv å kutte ut kosttilskudd i rundt to uker, og merket at antall kviser sank

drastisk. Med en gang jeg startet med vitaminene igjen kom de tilbake. Kostholdet mitt er nokså sunt.

 

Jeg kan ikke forklare dette vitenskaplig, og det kan hende det var bare noe med meg. Men kan jo være verdt å prøve ett forsøk.

 

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg når det gjelder proteiner. Tok jeg meg en proteinshake etter trening, fikk jeg masse kviser 1-2 dager etter. Så helt jævelig ut faktisk... Går på roa nå så lurer på om det samme vil skje nå...Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Til dere som plages med kviser og er veldig opptatt av kosthold; prøv å unngå å stappe dere helt full med multi vitaminer.

 

Jeg prøvde selv å kutte ut kosttilskudd i rundt to uker, og merket at antall kviser sank

drastisk. Med en gang jeg startet med vitaminene igjen kom de tilbake. Kostholdet mitt er nokså sunt.

 

Jeg kan ikke forklare dette vitenskaplig, og det kan hende det var bare noe med meg. Men kan jo være verdt å prøve ett forsøk.

 

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg når det gjelder proteiner. Tok jeg meg en proteinshake etter trening, fikk jeg masse kviser 1-2 dager etter. Så helt jævelig ut faktisk... Går på roa nå så lurer på om det samme vil skje nå...Noen som vet? :)

 

Var det Whey protein? Har du i deg mye meieriprodukter ellers?

Lenke til kommentar

Gikk på noe som hette Oxytetral fra før jul og til nå, har funket ganske bra, men når jeg sluttet ser jeg det dukker opp ett par kviser. heldigvis er dette mye forbedring iforhold til hvordan det var før.

merket 2 bivirkninger: 1.måtte på do masse i begynnelsen 2. ble raskere solbrent, men iom at det var vinter halvåret la jeg ikke særlig merke til det

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Til dere som plages med kviser og er veldig opptatt av kosthold; prøv å unngå å stappe dere helt full med multi vitaminer.

 

Jeg prøvde selv å kutte ut kosttilskudd i rundt to uker, og merket at antall kviser sank

drastisk. Med en gang jeg startet med vitaminene igjen kom de tilbake. Kostholdet mitt er nokså sunt.

 

Jeg kan ikke forklare dette vitenskaplig, og det kan hende det var bare noe med meg. Men kan jo være verdt å prøve ett forsøk.

 

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg når det gjelder proteiner. Tok jeg meg en proteinshake etter trening, fikk jeg masse kviser 1-2 dager etter. Så helt jævelig ut faktisk... Går på roa nå så lurer på om det samme vil skje nå...Noen som vet? :)

 

Var det Whey protein? Har du i deg mye meieriprodukter ellers?

 

 

Ja det var Whey proteiner. Og ja.. Vil vel påstå at jeg får i meg mye meieri produkter ellers. Som feks, Ost, smør, jogurt og lignende. Drikker derimot ikke melk ^^

Lenke til kommentar

Det finnes INGEN kur mot kviser, all reklame som skal helbedre dere er bare ren søppel. Mitt beste råd er å drikke mye vann, heller ikke bruke noen form for kremer.. heller ingen fuktighetskrem om man ikke sliter med tørr hud (dersom man gjør det, bruk en fra dermalogica eller md formulation. Bruk så KUN denne typen og INGEN andre typer)

 

Har selv prøvd alt mulig, dalacin, basiron, laserbehandling, tetracyclin, alle slags mulige anti acne lotions, toner osv. Det ga meg bare dårligere hud.

 

Drikk vann, ta omega3, multivitaminer og ha en positiv innstilling til dette. Vet at det kan være vanskelig fordi acne har preget mitt liv.

 

Har aldri prøvd ruaccutan ettersom jeg ikke har store kviser, men har nok kviser som plager meg. Ruaccutan er et heavy kur som du burde unngå dersom du virkelig ikke er seriøst preget. Det gir mye bivirkninger som jeg mener det ikke er verdt dersom du ikke sliter seriøst med kviser.

Ruaccutan fungerer der og da, slutter du på kuren kommer alt tilbake over tid.

 

Etter jeg slutta med alle produkter jeg har brukt i 10 år fikk jeg bedre hud, men er fortsatt selvfølgelig ikke helt fin i huden enda. Er 26 nå, fortsatt kviser.. å det preger meg enda.. er lite morro, men er ingenting å gjøre med det.

 

Eneste som gjør at jeg føler meg bedre er å ta solarium. Blir bedre, men kan gjøre ting værre også.

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Hva snakker du om ? Jeg skriver mine råd og erfaringer.. Selvfølgelig fungerer ting forksjellig fra person til person men jeg har fortsatt ikke kommet over en som kan si at han ble helbreda av kviser ved å bruke noe kvisekrem/lotion whatever.

 

Det kan selvfølgelig være med på å dempe kvisene, men å bli kvitt de permanent er værre...

 

Du går jo selv på rua, må da være en årsak til at du har tydd til dette om du ikke er heavy plaga av kviser. Rua berører blandt annet seroton nivået ditt, noe jeg aldri hadde turt å kødde med.

 

Det finnes overhode ingen kur mot kviser, hvis du mener noe annet vil jeg gjerne høre det.

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...