Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Har vert til laserbehandlig 3 ganger og ser ingen forbedringer.

 

Hvor mye betalte du? Og hvor mange behandlinger skal du gå på totalt? Jo, og til sist, er dette laserbehandling etter avtale med hudlege eller i hudpleiesalong(á la wah-wah)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

lenge siden jeg har vert der no men tror det kostet mellom 600-800..Dette var etter avtale med hudlege.Fikk beskjed om at jeg skulle ha 3 behandlinger

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Jeg har lest sånn at doseringa på Roaccutan kan være formel et eller annet. Så lurte jeg på hvor mange mg passer best til meg. Jeg er da 179/80 cm og veier 69 kg.

Jeg har tatt 3 tabl daglig 2 dager nå, og prøver det i 5/7 dager.

 

Anbefalt dose er 1 mg pr kilo. Altså med 3 piller, ligger du vel ganske nøyaktig det du skal ha, men alt etter boka tar du faktisk litt lite med 3. Men dette bestemmer legen å han vet best. Uansett bør du ikke bekymre deg ved å ta 3 :)

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke fått så bra virkning på meg den siste mnd, så jeg bare tester ut om det kan hjelpe om jeg kan heve dosen. Hvis du skjønner ? :p

Hudlegen min er litt fjern i seg selv, han påsto at 2 tabl om dagen var vanlig dosering og at 3tabl om dagen var ikke mange som fikk osv. :p

Lenke til kommentar

Dæven jeg og Roa-en min har det godt sammen for tiden. Har ingen bivirkninger, hverken tørr hud eller tørre lepper. Har ikke vondt i musklene eller leddsmerter. Har vært kvisefri i ca. 3 uker nå! Kjører på med 3 tabletter om dagen. Trener også for fulgt, har syklet nærmere 100km på 3 økter. Herlig! :D

Lenke til kommentar

Godt for deg da! :)

Jeg er også ganske kvisefri, eneste er røde merker og jeg merker at sola hjelper. Jeg har uheldigvis fått endel bivirkninger som, tørre lepper, muskel/leddsmerter og hodepine/slapphet. Har kjørt 3 tabl i 4 dager siden mandag, og tror jeg slutter med 3 tabl om dagen imorgen. Jeg går heller tilbake til 2, like greit det nå som sola er her.

Jeg har vel stappet i meg over 200 tabl, og er vel 30/35 dager til jeg har stappet i meg 300. Da er det slutt regnet hudlegen min med. :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Gjest guest_hjelp

Hei

 

Har mange kviser på ryggen (bare på ryggen og ingen andre steder), hvordan får jeg fjernet disse? Vil helst unslippe piller.

 

Takk

Lenke til kommentar
Hei

 

Har mange kviser på ryggen (bare på ryggen og ingen andre steder), hvordan får jeg fjernet disse? Vil helst unslippe piller.

 

Takk

 

Prøv Head & Shoulders i dusjen og bruk gjerne en sånn børstegreie for å nå de vanskeligste områdene - bare du ikke skrubber liksom. Vent et par min og vask det bort.

Rett før du går ut av dusjen gjør du det samme, men vasker det ikke bort. Ta bare et håndkle og tørk deg slik at det ligger et tynt lag igjen på ryggen.

 

Funker som faen, bare prøv det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Hvorfor skal Head and Shoulders hjelpe da?

 

Antakeligvis pga. Zinc Pyrithione.

 

Gi det to uker så kan du se selv.

Ja jeg har lest at det er effektivt. Bruk H&S Classic.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du vaske deg 3 ganger om dagen?

Å vaske flere ganger om dagen vil irritere huden, så jeg vil ikke anbefale det.

 

 

ganske enkelt fordi jeg pleier å få noen "nye"/"modne" kviser hver dag... når jeg vasker meg tørker de ut... ved å vaske meg 3 ganger vil de tørke ut fortere

Lenke til kommentar
Noen som vet om det gjør noe om man vasker seg i ansiktet tre ganger om dagen, selv om det står to på flaska? Bruker btw denne:

Om du har veldig fet hud bør det gå bra. Du burde uansett passe på å ikke få for tørr hud. De fleste ungdommer har fet hud, men fettutskillelsen minker etterhvert som en nærmer seg 18-19-20 og da vil jeg ikke anbefale så intensiv vask. Det er vel uansett forskjell på å vaske ansiktet med shampoo iforhold til en mild hudvask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...