Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var sterkt plaget med kviser før, men nå er det gått vekk en del.

Dog har jeg et lite problem.

I området under øynene, over nesehøyde, har jeg fått mange arr. Eller, jeg tror det er arr. Er nesten som små hull i huden, og de ser ikke så altfor bra ut.

Hvordan blir jeg enklest kvitt disse?

tralala-20080428-174457.jpg

La ved en illustrasjon som viser området. (Merket med rødt.)

Hudlegen min nevnte at laser fikser dette veldig greit.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

For min del har jeg gått 1 og en halv mnd på roa. Kvisene begynner å forsvinne nå, men har endel røde merker.. Er det slik at alle får disse røde merkene? Og vil det ta 1 år før dem forsvinner? Jeg har hadde noen røde merker etter noen kviser som har vært der i sikkert 2 mnd.. Men dem er nesten borte nå.. Håper det blir tillfelle av de andre også!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

Zevs: Hvordan blir man kvitt disse merkene? Er det noe som forsvinner av seg selv eller hva? Og får alle som går på roa slike merker? Glemte å skrive om bivirkninger: Hitill har jeg kun hatt tørre lepper.. Trener nesten like mye som før, men ikke noe muskel smerter eller noe annet. Legger til at jeg også har brukt sel olje fra dag 1, som skal være veldig bra for musklene.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Har allerede merket mild/moderat ryggsmerte, som har kommet noen dager. Kommer også når jeg trener markløft, som er en av yndlingsøvelsene mine. Like etter et sett gjør det (veldig) vondt i midtre/nedre del av ryggen. Stivner helt opp. Smerten varer ikke lenge.

Så kommer jo spørsmålet om det er farlig. Noen som har peiling? Hvis jeg kunne vært sikker på at smertene ikke er farlig, hadde jeg ikke hatt noe problem med å presse meg, men vet ikke om det kan være skadelig for ryggen. Skal prøve i hvert fall en dag til før jeg eventuelt dropper øvelsen.

Har essensielle fettsyrer i kosten.

Det jeg fikk beskjed av legen min + tips fra flere andre, var at du bør ta det veldig rolig med ryggen mens du går på roa. Kun trene veldig lett på ryggen de mnd du går på medisinen. Jeg har tatt det veldig rolig med ryggen, trener ikke den like hardt som før for å si det mildt, kan være derfor jeg ikke har merket noe til plagene.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er ca 4 år siden jeg avsluttet min roa kur..Alle kvisene forsvant men jeg fikk masse arr på skuldrene.Disse ser ut som store klumper og er veldig rød.Klør en god del også.Ser ikke spesielt pent ut.

Har vert til laserbehandlig 3 ganger og ser ingen forbedringer.

Noen andre som fikk dette etter sin roa kur?

Finnes det noe man kann gjøre for og fjerne de?

Plastik kirugi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...