Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Jeg går på tetracyclin. Må jeg være like varsom mot sol, alkohol osv som om jeg gikk på roaccutan? Tror legen nevnte noe på sollys, men er ikke sikker på om han mente pga tetracyclinen.

Den har forøvrig virket bra på meg, har ikke fått noen nye kviser på over 1 uke. Har gått med det 2,5 uke.

Endret av cyklevje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jensern_*
Jeg går på tetralysal. Må jeg være like varsom mot sol, alkohol osv som om jeg gikk på roaccutan? Tror legen nevnte noe på sollys, men er ikke sikker på om han mente pga tetralysalen.

Den har forøvrig virket bra på meg, har ikke fått noen nye kviser på over 1 uke. Har gått med det 2,5 uke.

Nei. Alkohol skal ikke ha noe å si når det gjelder tetracyclin. Der kan du drikke akkurat som før. Når det gjelder sol lys er det ikke på langtnær så farlig å sole seg, som når du går på roa. Men du bør ikke ta solarium hverdag heller :) Har selv gått på det i flere mnd å jeg var _mye_ ute i sola så snakker av erfaring :>

Lenke til kommentar

Angående meieriprodukter, jeg er helt sikker på at det fører til flere kviser. Spiste IKKE noen meieriprodukter før samtidig som jeg brukte Acno og jeg var bortimot kvisefri.

Nå i det siste har jeg begynt å ha i meg litt ost og kesam og kvisene blomstrer opp igjen, jeg hadde nesten glemt hvor mye jeg hata dem. Jævla kviser!

Jeg veit ihvertfall hva jeg skal gjøre framover..

Noen andre som har lignendes erfaringer?!

Lenke til kommentar

Får vel komme med en liten oppdatering med hvordan det går med Roaccutan kuren.

Jeg har vel passert 3 mnd nå, og har vel 1 1/2 eller 2 mnd igjen.

Jeg har ikke så tørr hud i ansiktet lenger, bare leppene. Har prøvd alt med lepomader som Blistex Relief Cream, Savex osv. Det eneste som hjalp ganske greit var Lypsyl Orignal.

Jeg er vel så og si ganske kvisefri, har jo litt røde merker igjen da.

Men jeg er ofte slapp og har hodepine, og har endel muskelsmerter som jeg blir plaget av.

Jeg satser på at det begynner å bli bedre i denne 3 mnd.

Lenke til kommentar
Får vel komme med en liten oppdatering med hvordan det går med Roaccutan kuren.

Jeg har vel passert 3 mnd nå, og har vel 1 1/2 eller 2 mnd igjen.

Jeg har ikke så tørr hud i ansiktet lenger, bare leppene. Har prøvd alt med lepomader som Blistex Relief Cream, Savex osv. Det eneste som hjalp ganske greit var Lypsyl Orignal.

Jeg er vel så og si ganske kvisefri, har jo litt røde merker igjen da.

Men jeg er ofte slapp og har hodepine, og har endel muskelsmerter som jeg blir plaget av.

Jeg satser på at det begynner å bli bedre i denne 3 mnd.

Hadde du kviser på kroppen eller bare i ansiktet?

Lenke til kommentar

Har aldri hatt på kroppen heldigvis, har kun hatt i ansiktet. Har aldri hatt kviser i panna nesten, det er mest på kinnene. Har heller ikke på haka heller :)

Har hatt aldri mange heller på kinnene, men når man har røde merker så ser det mere ut. Har vel ingen aktive kviser nå som jeg kan se.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Har aldri hatt på kroppen heldigvis, har kun hatt i ansiktet. Har aldri hatt kviser i panna nesten, det er mest på kinnene. Har heller ikke på haka heller :)

Har hatt aldri mange heller på kinnene, men når man har røde merker så ser det mere ut. Har vel ingen aktive kviser nå som jeg kan se.

Hvordan fuktighetskrem bruker du? Har selv gått på roa i litt over 1 mnd, ser ikke store forksjellen enda... tar 3 piller om dagen. Ikke mye bivirkninger å spore heller. Litt tørre lepper.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

Jeg bruker aderma fuktighteskrem. Bruker den kun 1 gang om dagen før jeg legger meg, for blir så sykt rød i trynet av den. Har forsåvidt ikke så tørr hud i ansiktet heller. Over til noe annet: Noen som tar proteinshake og roaccutan ? Eller har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Jeg tar Proteinshake og Kreatin, har ikke merket noe forandring.

Har du snakket med hudlegen din om dette? Mener å huske at hudlegen min ba meg holde meg unna proteinshakes. Men skal også legges til at før jeg begynte på roaccutan, og jeg tok proteinshake, fikk jeg jævela mye kviser. Vet ikke hvordan det blir nå med tanke på at jeg går på roa...

Andre som har lignendre erfaringer?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mamboo_*

En ting alle må si ja til når de blir innkalt, er militæret! Hvis du sliter med kviser så er dette en god mulighet til å bli kvitt det. Frisk luft, sunn mat, og trening i ett år. Gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
En ting alle må si ja til når de blir innkalt, er militæret! Hvis du sliter med kviser så er dette en god mulighet til å bli kvitt det. Frisk luft, sunn mat, og trening i ett år. Gleder meg som en unge.

Er nok ikke så enkelt skjønner du :) Du høres ut som noen av de andre her inne som slenger ut med ett par komentarer om at frisk luft og treninger gjør underverker. For noen så hjelper det absoult med frisk luft, og bra kosthold. Men når det går så langt til at du må ha roaccutan så er nok ikke frisk luft veien å gå.

Lenke til kommentar

Jeg var sterkt plaget med kviser før, men nå er det gått vekk en del.

Dog har jeg et lite problem.

I området under øynene, over nesehøyde, har jeg fått mange arr. Eller, jeg tror det er arr. Er nesten som små hull i huden, og de ser ikke så altfor bra ut.

Hvordan blir jeg enklest kvitt disse?

tralala-20080428-174457.jpg

La ved en illustrasjon som viser området. (Merket med rødt.)

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Vel, nå er det slik at kviser er helt naturlig. Å spise sunt og holde seg i form er nok like viktig for å framkalle de naturlige prosessene i kroppen som forårsaker kviser, som de naturlige prosessene som framkaller f.eks kroppshår på ryggen. Selv om mange verken synes kviser eller kroppshår på ryggen er delikat er det like naturlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...