Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Virkestoffet heter benzoylperoksid. Om huden blir irritert/tørr kan det igjen føre til fler kviser, så kombiner den med en grei fuktighetskrem. Det er bedre å starte med det før huden blir tørr, siden en må slutte med kremen for en periode om den blir det, og da er en der en startet ;)

Basiron: 5% benzyolperoksid, resten gel

Brevoxyl: 4.5% benzyolperoksid, resten krem

- Slutter for tidlig

Professor Tony Avery ved Queen¿s Medical Centre i Nottingham sier funnene ikke betyr at alle med akne bør slutte med antibiotika, men at man bør bli mer kritisk til bruken av slike midler. Han mener et av problemene med benzoylperoksid krem er at ungdom slutter behandlingen for tidlig fordi den kan gjøre huden tørr og flassende.

- Dersom pasientene får gode råd om hvordan de skal bruke kremen, og får beskjed om å bruke fuktighetskrem i tillegg, kan flere holde ut hele behandlingsperioden, sier Avery, ifølge BBC.

http://www.tidsskriftet.no/?nyhe_id=6859

Halla, hvordan bør jeg kombinere Brevoxyl og fuktighetskrem. Det har jeg hvert mitt problem at jeg får kviser av fuktighetskrem siden jeg er så jævla våt i tryne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virkestoffet heter benzoylperoksid. Om huden blir irritert/tørr kan det igjen føre til fler kviser, så kombiner den med en grei fuktighetskrem. Det er bedre å starte med det før huden blir tørr, siden en må slutte med kremen for en periode om den blir det, og da er en der en startet ;)

Basiron: 5% benzyolperoksid, resten gel

Brevoxyl: 4.5% benzyolperoksid, resten krem

- Slutter for tidlig

Professor Tony Avery ved Queen¿s Medical Centre i Nottingham sier funnene ikke betyr at alle med akne bør slutte med antibiotika, men at man bør bli mer kritisk til bruken av slike midler. Han mener et av problemene med benzoylperoksid krem er at ungdom slutter behandlingen for tidlig fordi den kan gjøre huden tørr og flassende.

- Dersom pasientene får gode råd om hvordan de skal bruke kremen, og får beskjed om å bruke fuktighetskrem i tillegg, kan flere holde ut hele behandlingsperioden, sier Avery, ifølge BBC.

http://www.tidsskriftet.no/?nyhe_id=6859

Halla, hvordan bør jeg kombinere Brevoxyl og fuktighetskrem. Det har jeg hvert mitt problem at jeg får kviser av fuktighetskrem siden jeg er så jævla våt i tryne!

Vel, da blir det kanskje litt smør på flesk. For de som har relativt fet hud fra før ville jeg anbefalt basiron siden den er basert på gel og derfor ikke gjør ansiktet så glinsende fett. For meg ble basiron litt for uttørkende etterhvert.Derfor gikk jeg over til å kombinere med litt fuktighetskrem og da ble virkningen bedre.

Etterhvert som en blir eldre og kommer ut av puberteten minskes talgutskillelsen i huden, og DA er det lurt å ha fuktighetskremen klar.

Lenke til kommentar
Tenk på grønt kosthold og frisk luft med sol dere.

Grønt kosthold og frisk luft funker nok ikke for de fleste som er kraftig plaget av kviser.

Hvis du velger å prøve å bli kvitt kvisene ved endringer i kosthold så er nok ofte paleo dietten, steinalderkosten osv veien å gå.

Det som går igjen er å kutte ned drastisk på karboydrater(spesielt varer som er behandlet og ikke er direkte fra naturen) eller kutte ut karbohydrater så godt som toatlt(få karbohydrater kun fra nøtter, grønnsaker og frukt).

Bakgrunnen for dette er at lavere inntak av karbohydrater fører til lavere utskillelse av insulin og mindre produsert sebum(i store trekk slik jeg har forstått det)

Skulle gjerne benyttet meg av en slik diett kun bestående av fisk, kjøtt, nøtter, belgfrukter, bær, grønnsaker og frukt, men to problemer oppstår for meg:

1) Når man trener styrke så er det veldig vanskelig å ha et høyt nok kaloriinntak og nok karbohydret til å få energi hvis man bruker en slik diett

2) Det er veldig dyrt i dagens samfunn å leve på denne måten

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

1) Tøvprat. Jeg trener selv styrke.

2) Ja, men mat er prioritet nr. 1

Angående hvor mye som skyldes diet og inneforhold tror jeg dere heller lider av skam. Hvor mange har ikke opplevd å se friskere ut på sydentur?

Lenke til kommentar
1) Tøvprat. Jeg trener selv styrke.

2) Ja, men mat er prioritet nr. 1

Angående hvor mye som skyldes diet og inneforhold tror jeg dere heller lider av skam. Hvor mange har ikke opplevd å se friskere ut på sydentur?

Hva er det du snakker om?

Har du i det hele tatt lest hele posten min?

Sier du at du trener styrke og har ingen problemer med dette selv om du lever på en diett med minimalt med karbohydrater?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*

Raste:

Skal du ikke gå på roa i 5 mnd? Eller skal du gi deg når hudlegen sier det er ok? Btw, røde merker/arr hvordan skal du bli kvitt det? Fått noe innstrukser av legen din? Jeg tror kanskje jeg har noen røde merker.. Litt små kiipt å bli kvitt kvisene hvis du har trynet full av arr.

Lenke til kommentar

Jeg har snart brukt opp min 2 boks, har 10 dager igjen. Da har jeg 1 boks igjen, håper å få en til på resept så jeg ikke slutter for tidlig. Håper minst å ha fått i meg 400 tabletter så jeg blir kvisefri :)

Røde merker forsvinner av seg selv, kan ta opptil 1 år ifølge hudlegen min.

Lenke til kommentar

Hei

Det var jeg som tidligere postet min tilstand med bilder. Har brukt basiron i 1 måndte ca. og deler av ansiktet mitt har jevnet seg nesten så og si, bortsett fra noen steder hvor jeg fortsatt har kviser. Det største problemet nå er at hele ansiktet mitt er dekket av merker som jeg hadde fra kviser og ansiktet mitt ser nærmest ut som en regnbue. Kan jeg må noen måte få en ren og naturlig ansikt igjen så raskest mulig?

takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
.....

ville bare regne på om min dose var ca samme som din..og det var den:)

Hvor mye er din dose på da? Jeg veier 90 kilo og tar 3 piller dagen. I følge paknings vedleget skal jeg egentlig ta 4, men hudelegen min sier at 3 forløpig er nok. Ett annet spørsmål: Hvordan har dere som går på roaccutan tenkt å holde dere brune i sommer? Med tanke på at du ikke kan være så mye ute i sola? :| Dette er sinnsykt kiipt, lik blek på sommern passer bare ikke...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mamboo_*

Er dere enige når jeg sier at folk med kviser er mye rødere i trynet? Altså når jeg ser på folk som ikke har kviser er de f.eks like brune i nakke/hals og trynet. Men jeg er brun i nakke/hals, men er rød i trynet. Sykt irriterendes!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_*
Er dere enige når jeg sier at folk med kviser er mye rødere i trynet? Altså når jeg ser på folk som ikke har kviser er de f.eks like brune i nakke/hals og trynet. Men jeg er brun i nakke/hals, men er rød i trynet. Sykt irriterendes!

Ja det er jeg enig. Dem sier at en roa kur skal ta knekken på rød fargen en stund etter ferdig kur. Så får håpe på det! Venter fortsatt spent på svar angående brun i sommer + roa :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Raste_*

Jeg har blitt gylden/rød i huden pga Roaccutan kuren, men hvis den skal ta knekken på rødfargen etter man er ferdig er jeg veldig blid :p Men er jo bare fint med litt rød farge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...