Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Kvisene mine forsvant med en gang jeg sluttet å spise ost. Først ble de redusert da jeg kuttet ut kjøtt. Min teori er at kolestrolet påvirker talgproduksjonen som igjen fører til kviser, eventuelt at visse proteiner eller at animalsk fedt generel ikke er særlig bra for huden. Ellers er sollys og ren luft (uten svevestøv) definitivt den beste kuren. Alle har vel opplevd hvordan huden blir mye bedre sydpå. Medikamentelt vil jeg anbefale Tetracyclin. Dette er et anti-biotikum som legger seg i huden og har mye bedre virkning enn alle typer kremer. Av kremer vil jeg anbefale Aberella i et tynt lag hver veld før man legger seg, ellers bruke en mild facewash når man kommer hjem for dagen. Må si at teorien din ikke er så dum. Når jeg tar protein shake får jeg ekstremt mye kviser. Sol lys og friskluft gjør huden mye bedre, MEN problemet er at, er du hardt rammet, så hjelper det ikke med kremer og litt antibiotika. For mange er nok roaccutan det enste som hjelper. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har ikke merket noe når jeg har tatt Protein Shake, men har ikke tatt det så lenge da. Ble ekstremt mye? Jensern, hvorfor lager du deg ikke bruker her? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Raste Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Gjennom hvor kan du bestille Roaccutan? Jeg anbefaler det absolutt ikke, hvor skal du ta blodprøvene hen da? Siden du har slitt med depresjon så vil jeg fraråde det. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
NTD Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har i grunnen mer tro på at det er animalske fettsyrer enn protein. Kan det hende du er allergisk mot noe i proteinshaket? Enten det så er erteprotein, sojaprotein eller myse(melk) protein? Allergi kan forverre kviser, det er min definitive erfaring. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har i grunnen mer tro på at det er animalske fettsyrer enn protein. Kan det hende du er allergisk mot noe i proteinshaket? Enten det så er erteprotein, sojaprotein eller myse(melk) protein? Allergi kan forverre kviser, det er min definitive erfaring. NTD tror du virkelig jeg er allergisk mot noe i protein shake fordi jeg får mye kviser av det? hmm... Jeg har prøvd flere typer protein , tilogmed soya protein, men skjer akkurat det samme. Ikke vet jeg. Men har hørt mange sliter med samme problem. Raste: Grunnen til at jeg ikkelager profil, er vel 1) at det ikke er ett must, og det står klart og tydelig at du kan poste uten å være medlem ( derfor stusset jeg veldig da mitt, etter min mening, absoult saklige innlegg ble slettet ) 2) Jeg er lat. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Raste: Grunnen til at jeg ikkelager profil, er vel 1) at det ikke er ett must, og det står klart og tydelig at du kan poste uten å være medlem ( derfor stusset jeg veldig da mitt, etter min mening, absoult saklige innlegg ble slettet ) 2) Jeg er lat. Herregud. Gjør deg kjent med hva Gjestefunksjonen er ment som først. Dette forumet tillater gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste her. Men vær obs på at misbruk av muligheten kan medføre utestengelse fra hele diskusjonsforumet. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Moderator vil til en hver tid vurdere om gjestepostingen er i samsvar med de stilte krav. Er du i tvil så kontakt en moderator for vurdering før du poster innlegg. Lenke til kommentar
NTD Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har i grunnen mer tro på at det er animalske fettsyrer enn protein. Kan det hende du er allergisk mot noe i proteinshaket? Enten det så er erteprotein, sojaprotein eller myse(melk) protein? Allergi kan forverre kviser, det er min definitive erfaring. NTD tror du virkelig jeg er allergisk mot noe i protein shake fordi jeg får mye kviser av det? hmm... Jeg har prøvd flere typer protein , tilogmed soya protein, men skjer akkurat det samme. Ikke vet jeg. Men har hørt mange sliter med samme problem. Raste: Grunnen til at jeg ikkelager profil, er vel 1) at det ikke er ett must, og det står klart og tydelig at du kan poste uten å være medlem ( derfor stusset jeg veldig da mitt, etter min mening, absoult saklige innlegg ble slettet ) 2) Jeg er lat. Det kan jo være hormonelt betinget. Proteinshakene vil nok føre til økt hormonproduksjon, som igjen resulterer i flere kviser. Imidlertid spiser du vel både ost og kjøtt. Og det er en kjennsgjerning at dette er produkter som øker fettnivået, samtidig som de både på kort og langsikt øker kolesterolet. Dette fører til en viss type hud, som etter min mening og erfaring er langt mer disponert for kviser. Dette skyldes altså det animalske fettet, ikke proteinet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kvisene mine forsvant med en gang jeg sluttet å spise ost Hvor lang tid tar det fra du slutta til du så det? Etter sykdom har jeg blitt angrepet igjen, og vet jeg spiser mye ost. Verdt et forsøk ihvertfall. Om ikke tenker jeg det blir roaccutan, lettere å bestille enn å gå gjennom hundretalls legetimer, testing og masing fordi om det er litt mer risky Lenke til kommentar
NTD Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kvisene mine forsvant med en gang jeg sluttet å spise ost Hvor lang tid tar det fra du slutta til du så det? Etter sykdom har jeg blitt angrepet igjen, og vet jeg spiser mye ost. Verdt et forsøk ihvertfall. Om ikke tenker jeg det blir roaccutan, lettere å bestille enn å gå gjennom hundretalls legetimer, testing og masing fordi om det er litt mer risky Innen en uke var det merkbart mindre. Etter en måned stabilt mye mindre. Jeg ville også i det minste redusert kjøttinntaket, kylling er forøvrig også 20% fett. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jensern_* Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Raste: Grunnen til at jeg ikkelager profil, er vel 1) at det ikke er ett must, og det står klart og tydelig at du kan poste uten å være medlem ( derfor stusset jeg veldig da mitt, etter min mening, absoult saklige innlegg ble slettet ) 2) Jeg er lat. Herregud. Gjør deg kjent med hva Gjestefunksjonen er ment som først. Dette forumet tillater gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste her. Men vær obs på at misbruk av muligheten kan medføre utestengelse fra hele diskusjonsforumet. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Moderator vil til en hver tid vurdere om gjestepostingen er i samsvar med de stilte krav. Er du i tvil så kontakt en moderator for vurdering før du poster innlegg. Ser det ut som jeg har bryti noen av reglene her inne? Jeg har vært svært saklig i alle mine innlegg så vidt jeg kan bedømme. Og hvordan i mørkeste navn, kan du indikere ovenfor meg, at dette ikke er ett sensetivt tema for meg? Ikke døm folk du ikke kjenner. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_* Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei. Eg e veldig lite plaga med KVISER, men har veldig mangen småprikka i panno... ser ut som bittesmåe talgaktige ''klumpa'' og de e heilt hudfarga. Da kryr av de! Ingenting som hjelpe... eg prøvde a creme men e usikker på om da gjer da verre eller bedre? har i tillegg lignande prikka på overarmane.... Plis hjelp meg? Basiron e ubrukelig:S hjelpe clearasil? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_* Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hmm..Eg merka at da blei masse bedre på overarmane,men verre i panno. Om eg får piller hos legen mot detta, må eg måla blodtrykket eller ta blodprøver då? Lenke til kommentar
NTD Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 A-krem er noe jeg ville ha brukt først etter at man har kontroll med kvisene. Det er greit for å reparere huden for arr og misfarging etterpå gjennom flassing. Ellers kan A-krem irritere huden så mye at man får mer hudproblemer. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er kun hvis du skal gå på Roaccutan, noe som jeg ikke tror du trenger ennå. De gir det først noe som heter Tetracyclin og kanskje en krem dvs. Aberela, Differen, Skinoren... Roaccutan gir dem deg hvis du en del plaget med akne, og hvis du har prøvd andre preperater. Var hos hudlegen igår, og fikk beskjed at om 6-7 uker så nærmet det seg slutten. Fikk ikke hevet dosen, siden han sa at 2 om dagen var egentlig den opprinnelige dosen hos alle hudleger. Slapp også å ta blodprøve, siden blodprøvene mine var så fine at det ikke trengtes å ta ny. Så ny blodprøve blir om 5-6 uker sa han. Fikk også beskjed om at røde merker blir kalt arr, men de bleknes etterhvert. Kan også ta opptil 1 år sa han. Gikk også fint å bruke rens osv hvis man hadde lyst til det, så det blir vel MD formulation på meg snart. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jeanette_* Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ok,tusen takk:-) Ka e egentli forskjellen på akne og kvise? Lenke til kommentar
Gjest Guest_jeanette_* Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Sånne e da eg har. Ka er da? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er vel mere nupper den slags? Jeg kan ikke svare helt konkret for deg siden jeg ikke er lege, men hvis du vil virkelig ha det vekk så er det lege som kan hjelpe deg. Eller kan du se om du finner noe på apoteket? Du kan prøve MD formulation, Sebamed Clearface eller Vichy serien. Disse produktene er såkalt renseprodukter, på noen så fungerer dette. Ellers så kan du prøve Basiron eller Brevoxyl, men jeg vil annbefale deg helst å gå til legen og få utskrevet en krem eller tablettkur. Så vil jeg også annbefale deg å lage bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå