Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inntrykket mitt er at de er mye mildere med å gi ut Roaccutan i Norge enn i statene..

Virker som alle oppslagene i amerikansk media og diverse støttegrupper på nettet etc. gjør det vanskeligere å få accutane i USA...

 

Hva er deres tanker rundt dette? Tror dere Accutane er overdrevet i amerikansk media?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Jensern, jeg har ikke hatt noe kviser andre steder enn ansiktet. Der jeg har vært heldig, har egentlig aldri vært sånn veldig angrepet heller, men hadde noen hissige som kom i blant.

MD Formalition, er et kjent hudpleieprodukter som har blitt godkjent av hudleger/leger og forskere. Det fikser eks på arr, kviser, ujevn hud, røde merker, osv.

 

White Fox, kan være litt enig med deg der. Men Roaccutan har veldig mange bivirkninger, jeg har fått endel og det er ikke noe kult med de bivirkningene. Men jeg syns det er litt overdrevent i amerikansk media.

Lenke til kommentar

Ikke enig der, Roaccutan er et sterkt preperat. Jeg føler meg helt ræva idag, en av de vondeste dagene under Roaccutan kuren. Noen som har vært støl i halebeinet? Har vært det siden jeg begynte. Greier så vidt å reise meg opp fra en stol hvis jeg har sittet der en stund eks en halvtime ell noe sånt.

Så bivirkninger er sterkere på den enn andre diverse medisiner.

 

Men har fått time til hudlegen på Tirsdag, da skal jeg ta blodprøve igjen og få evnt hevet dosen på Roaccutan.

Lenke til kommentar

Hudpleie salonger, jeg skal bruke det mens jeg går på Roaccutan. Ser ut som de røde merkene har etset vekk den siste dagen, ser ikke noe til dem nesten :p

Det er rens, oil rens, og egentlig alt man trenger for å få vekk kviser/røde merker/arr. Skal kjøpe det i sånn sett til 700 kr ca tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Jeg skal ihvertfall kjøpe et sånt sett som man finner, det heter kun Uren Hud for Ungdom. Så finnes det en for Uren Hud for voksne.

Det inneholder 1 Facial Cleaner Gel Oily Skin, 1 Skin Perfection Gel, 1 Moisture Denfense Antixidiant Hydrating Gel og 1 Total Protector 30. Så vurderer jeg også en krem fra MD som heter VIT-A-PLUS Clearing Complex, som inneholder AHA. Det er den som tar røde merker vekk osv.

Lenke til kommentar

Bare bortkastet spør du meg. Går du på Roaccutan har du alvorlig acne, noe som vil si at alt av kremer er waste of time and money. Renser kanskje huden, men de røde merkene er under huden, tror ikke det spiller mye rolle egentlig.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Etter og spesielt under Roaccutan-kur ville jeg latt huden være i fred en stund og droppet rens, peeling osv. Det eneste som ofte er et must kan være fuktighetskrem.

 

Når det har gått noen måneder og du evt. fortsatt sliter med røde merker så ville jeg evt. bestilt noe for å hjelpe dem. Men husk at det ofte er begrenset hva kremer osv kan gjøre med disse.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Godt over 30 innlegg er fjernet fra tråden.

 

Til gjestebrukerne som deltar i denne tråden: Opprett en brukerkonto her på forumet istedet for å delta til vanlige som gjester. Ellers vil innleggene deres bli slettet fortløpende, med mindre de oppfyller reglene for gjestepostingen: Gjestefunksjonen skal brukes til å unngå og få personopplysninger av sensitive og alvorlige art knyttet til seg. Sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

 

Ellers vil jeg nevne at alle brukere er velkommen til å delta i debatten. At noen brukere er mer engasjert i å hjelpe andre brukere med å besvare spørsmål er bare positivt så lenge dette er i tråd med retningslinjene og er saklig.

 

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

jente 20 her.. har gått på roa i ca 2 mnd nå og ser bedring, men virker som at det har kommet til litt mer i det siste..:( er dette normalt? og en annen ting; veier litt i underkant av 50 kg og skal spise 300 kapsler alt i alt på tilsammen 5 mnd.. høres dette riktig ut i forhold til hva man skal ha?

Lenke til kommentar
jente 20 her.. har gått på roa i ca 2 mnd nå og ser bedring, men virker som at det har kommet til litt mer i det siste..:( er dette normalt? og en annen ting; veier litt i underkant av 50 kg og skal spise 300 kapsler alt i alt på tilsammen 5 mnd.. høres dette riktig ut i forhold til hva man skal ha?

 

At det går litt opp og ned er normalt. Husk at du skal være på det i 5 mnd. så det er lenge igjen!:)

Ettersom jeg regner med at du har fått pillene foreskrevet av en lege så vil jeg håpe at han har god nok peiling til gi deg riktig dose!

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Kvisene mine forsvant med en gang jeg sluttet å spise ost. Først ble de redusert da jeg kuttet ut kjøtt. Min teori er at kolestrolet påvirker talgproduksjonen som igjen fører til kviser, eventuelt at visse proteiner eller at animalsk fedt generel ikke er særlig bra for huden.

 

Ellers er sollys og ren luft (uten svevestøv) definitivt den beste kuren. Alle har vel opplevd hvordan huden blir mye bedre sydpå.

 

Medikamentelt vil jeg anbefale Tetracyclin. Dette er et anti-biotikum som legger seg i huden og har mye bedre virkning enn alle typer kremer.

 

Av kremer vil jeg anbefale Aberella i et tynt lag hver veld før man legger seg, ellers bruke en mild facewash når man kommer hjem for dagen.

Endret av NTD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...