Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Begynte med brevoxyl for en uke siden og har overraskende sett kraftige forbedringer, men det er fortsatt en lang vei igjen. De første dagene ble huden knusktørr og flasset snødde omtrent. Stoppet midletidig behandlingen et par dager og smurte områdene igjen i går kveld. Nå blir ikke huden så veldig tørr lenger og det ser ut som kremen faktisk funker positivt.

Angrer på at jeg ikke startet behandlingen tidligere. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg ser at en del påstår at tørr hud øker talgproduksjonen. Jeg har mer tiltro til at døde hudceller (en får økte mengder i perioder med tørr hud) tetter porene og at det fører til flere kviser. Skinoren er bl.a en krem som virker ved at dem hjelper huden å bryte ned død hud slik at den har mindre lett for å tette igjen porene.

Samme hva det skyldes så hjelper det med fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg MD formulation settet, noen som har erfaringer med det?

Jeg bruker det nå. Synes det fungerer veldig bra. Har fått mye gjevnere hudfarge i ansiktet. Leste på internett at det tar ca 1 mnd før ansiktet "lager" ny hud. Om det vil stoppe kviser fremover tror jeg ikke, men ansiktet blir utrolig mye gjevnere og det er et kjempe pluss. Det er jo ikke et veldig sterkt middel, så jeg synes det er helt konge. Men ta å snakk om det har noe å si om du bruker det pga Roa kur.

Lenke til kommentar

Angående det med rens.. rens går ann, mens en skal unngå produkter som er eksfolierende, da dette er en ekstra belastning for huden under kuren.

Jeg hevet dosen min til 3 tabletter etter kun 1 mnd. Hvorfor har ikke dere det enda?

Folk responderer på forskjellige måter på Roaccutan, jeg merket stor forskjell i bivirkningene da jeg økte fra 2 piller/dagen til 3, mens andre kanskje ikke gjør det.

Alkohol under kuren går fint, men jeg ville tatt pillen(e) når du/dere kommer hjem fra byn og ikke før.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

jeg har nå godt 3-4 mnd på roa... begynner nedtrapping fra 3 til 2 om dagen nå... deretter 1 om dagen... må si at bivirkningene har til tider vært slitomme... spessielt slapphet og hodepine.... men har hatt de andre vanelige bivirkningene, tørr hud og spessielt tørre lepper samt litt stiv i ryggen og vondt i knær når de anstrenges... det har vært helt umulig og drive med beintrening for meg under kuren(styrke)

alt i alt har det vært til tider 3-4 slitsomme mnd og sliter fortsatt med og være veldig slapp og trøtt men det går vel gradvis over nå... kvisene er nå 99% borte i ansiktet og det er bare et par igjen på skuldre.. det gjenstår bare røde merker og små arr... begynner snart og aktivt gå til hudpleie eller lege for og få behandling som setter i gang regenereringsprosessen i anskitet så det blir helt bra... satser på og være mer eller mindre perfekt om 4-6 mnd! gleder meg vilt..

kuren har alt i alt fungert SINNSYKT bra, den er HELT rå men dette er STEKRE medikamenter det må man være klar over.. anbefales absolutt hvis du sliter med kviser...

sånn for the record har jeg vært på fylla vær helg under hele kuren det har gått bra. men skal ta en sjekk av lever nå snart for sikkerhets skyld. jeg hadde også success med solarium, det akselerete prosessen min ganske mye samtidig som jeg fikk en fin brun farge som demper rødheten rundt gamle kviser litt.. bruker spenol vær dag (eneste som fungerer skikkerlig) og en peeling såpe i ansiktet en gang i uka (gjerne lørdag før jeg skal ut) for og fjerne avflasset død hud. håper dette kan hjelpe noen... ellers er jeg helt avhengig av lepomade fra apoteket (avene) som fungerer veldig bra for meg ivertfall selv om den er dyr (70-99kr) noen dager har jeg byttet hud på leppene som en slange :p

mvh.

Glenn

Lenke til kommentar

Jeg bruker Basiron AC 5% gel og den ser ut til å fungere faktisk :D Kjøpte først 1 tube, men da merka jeg ikke så mye forskjell, men nå på andre tuben ser jeg forskjell mye mindre kviser, kommer kanskje en liten en her og der men det gjør ikke noe så lenge koloniene er borte :p

Jeg har ikke merket no særlig til bivirkningene, bare litt rødhet noen steder og litt tørr i huden.

Også hvis man sliter med arr vil jeg anbefale noe som ser ut til å fungere for meg, og det er Aloe Vera. Den fornyer huden og arrene forsvinner gradvis(på meg vel å merke). Pass på at Aloe veraen ikke innholder for mye tilsettningsstoffer, helst så ren som mulig.

Jeg hadde ikke troen på Basiron, men den fungerer hvertfall på meg :)

Endret av Alec90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...