Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke kviser pdd., kun røde merker. Selv har jeg sprukket noen, men jeg regner med at jeg kommer til å få arr noen steder selv om jeg ikke håper det.

 

Er nesten værre å være arrtryne enn kvisetryne siden arr har du hele livet som regel :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har fregner (snakk om maaaaange, men utydelige sånn sett), så arr synes ikke veldig godt på meg. Mener det er bedre å "kneppe" de enn å gå med kvise med gul tupp på til skolen/byen... er godt mulig jeg angrer senere, men det er da virkelig ikke noe man tenker stort på?

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke kviser da, kun røde merker.Selv har jeg sprukket noen, så jeg kommer nok til ¨å få noen arr.

Btw, ikke jeg som kommer til å se ut som arrtryne, så ;) Kos deg med arra du.

Så ikke vær frekk.

Du kommer til å få flere kviser jo mere du knepper dem, og mere arr.

 

 

Du får ikke arr så lenge du bare klmmer de. Klorer du de av, så kan det komme et arr..

Men jeg er fra Norge, og har lys hus, så hvis det hadde kommet noen, så hadde jeg ikke set dem.

 

Og NEI, skviser du kvisa, så går den bort. Kommer ikke mindre hvis jeg lar de henge på tørk.

Lenke til kommentar

Feil, feil og feil. Du har kanskje ikke erfaring i dette området, men så lenge du klemmer/sprekker det gule så kan du risikere å få arr. Samme om man klorer eller sprekker.

 

Vet du egentlig hvorfor? Da du klemmer/sprekker, klemmer du også aknebakteriene innover i huden igjen.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Jupp, sant det. Men nålen må renses og steriliseres, hvis du ikke vil ende opp med infeksjon :p

Men det blir alltid røde merker, men noen av de går kjapt over.

 

Selvfølgelig ;)

 

Sant at merkene går for bort. :)

 

For å si det slik: Hvis du skal pelle på kvisene dine, bør du prøve å holde deg utenfor huden din, hvis man legger press på huden kan man få langvarige merker. Hvis man bare tar det som er utenfor huden (altså bare den gule kvisen) kan det gå bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...