Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 wtf? Værste man kan gjøre da. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor det? Jeg har presset di ut i mange år nå... Ekkleste jeg ser er gule kviser som har vert i trynet i flere dager! Men kos deg med kvisene dine du. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Nå har jeg ikke kviser pdd., kun røde merker. Selv har jeg sprukket noen, men jeg regner med at jeg kommer til å få arr noen steder selv om jeg ikke håper det. Er nesten værre å være arrtryne enn kvisetryne siden arr har du hele livet som regel Endret 15. juni 2010 av Raste Lenke til kommentar
pwned Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hmm, jeg har fregner (snakk om maaaaange, men utydelige sånn sett), så arr synes ikke veldig godt på meg. Mener det er bedre å "kneppe" de enn å gå med kvise med gul tupp på til skolen/byen... er godt mulig jeg angrer senere, men det er da virkelig ikke noe man tenker stort på? Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Nå har jeg ikke kviser da, kun røde merker.Selv har jeg sprukket noen, så jeg kommer nok til ¨å få noen arr.Btw, ikke jeg som kommer til å se ut som arrtryne, så Kos deg med arra du. Så ikke vær frekk. Du kommer til å få flere kviser jo mere du knepper dem, og mere arr. Du får ikke arr så lenge du bare klmmer de. Klorer du de av, så kan det komme et arr.. Men jeg er fra Norge, og har lys hus, så hvis det hadde kommet noen, så hadde jeg ikke set dem. Og NEI, skviser du kvisa, så går den bort. Kommer ikke mindre hvis jeg lar de henge på tørk. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Feil, feil og feil. Du har kanskje ikke erfaring i dette området, men så lenge du klemmer/sprekker det gule så kan du risikere å få arr. Samme om man klorer eller sprekker. Vet du egentlig hvorfor? Da du klemmer/sprekker, klemmer du også aknebakteriene innover i huden igjen. Endret 15. juni 2010 av Raste Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Med mindre du tar en nål og stikker hul på ''det gule'' slik at hele ruen faller av. Du blør kanskje litt, men det blir ikke noen røde merker etter dette. Har erfaring med dette. Forutsetter at du venter til kvisen er ''moden'' og ikke nyfødt. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jupp, sant det. Men nålen må renses og steriliseres, hvis du ikke vil ende opp med infeksjon Men det blir alltid røde merker, men noen av de går kjapt over. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har hat kviser i flere år nå, har ingen arr. Så du synes det er bedre med gule klumper i ansiktet? lol.. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Nei, men arrene kan komme senere. Endret 15. juni 2010 av Raste Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jupp, sant det. Men nålen må renses og steriliseres, hvis du ikke vil ende opp med infeksjon Men det blir alltid røde merker, men noen av de går kjapt over. Selvfølgelig Sant at merkene går for bort. For å si det slik: Hvis du skal pelle på kvisene dine, bør du prøve å holde deg utenfor huden din, hvis man legger press på huden kan man få langvarige merker. Hvis man bare tar det som er utenfor huden (altså bare den gule kvisen) kan det gå bra Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Mhm. Men virker ikke ut som han andre skjønner det. Er ikke bare plukke og plukke, hva skjer når man peller av skorpe etter sår`? Arr! Det skjer samme med akne. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har ikke et eneste arr. Kommer til å forsette å klemme kviser til di slutter å komme frem. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Du ser ikke arrene i så ung alder, tilfelle. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Du er den eneste personen jeg kjenner som ikke ville klemt kvisa. Ale skviser kvisa! Blir ikke arr av den grunn. Endret 3. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er en grunn til at hudleger og leger sier at man aldri skal pelle på kviser, eller er det ikke? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Du er den eneste personen jeg kjenner som ikke ville klemt kvisa. Ale skviser kvisa! Blir ikke arr av den grunn. Det blir arr, eller det er stor fare for å utvikle arr hvis en "skviser kvisa" på feil måte. Endret 3. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg skviser bare det gule, kommer nesten ikke i huden. Det blir ikke arr da. Men hvis du tar å skviser hele huden, og kanskje skraper osv. så blir det sikkert arr. Endret 3. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) En ting jeg har funnet som ser ut til å fungere bra er en dusjkrem fra Pond's. Har mye renere hud nå enn før. Endret 3. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Raste Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Går jo på Roaccutan nå, så etter jeg har dusjet er jeg sykt tørr så hadde jo vært fint om noe som hadde hjulpet mot det. Endret 15. juni 2010 av Raste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå