Paulex Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Husker i tenårene når jeg var plaget med det, da prøvde jeg Basiron eller den kremen som koster alt for masse. Den gjorde det bare værre, i alle fall ikke noe bedre. Men det har gått over med aldern heldigvis. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hadde litt kviseproblem, var veldig sterkt i fjor men har blitt mindre nå det siste halvåret. Nå ville jeg bli helt kvitt dem så jeg gikk til en hudlege og han sa jeg burde ta Finacea 15% gel i ansiktet to ganger om dagen. Den kremen inneholder azelaic, lecitin, propylenglycol benzoic og litt forskjellig. Den har jeg brukt i en uke og kjenner allerede en forksjell. Har selvfølgelig kviser enda men blir færre og færre. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Den kremen var ny for min del, Funker sikkert greit, men det beste og mest effektive er Roaccutan. Men Tetracyclin og hudkremer for kviser kan også fungere for de som ikke er så ille angrepet. Lenke til kommentar
Gjest guest Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei Jeg har ganske mye uren hud på begge kinnene. Mye er avmerkningen fra tidligere kviser. Hvis jeg kjenner på det kjennes det ikke som kviser men bare noe rusk som gjør huden uglatt. Hva kan jeg bruke for å få en ren hud igjen? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 HeiJeg har ganske mye uren hud på begge kinnene. Mye er avmerkningen fra tidligere kviser. Hvis jeg kjenner på det kjennes det ikke som kviser men bare noe rusk som gjør huden uglatt. Hva kan jeg bruke for å få en ren hud igjen? Kan hende sånn bodyscubbing fungerer. Men usikker Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 HeiJeg har ganske mye uren hud på begge kinnene. Mye er avmerkningen fra tidligere kviser. Hvis jeg kjenner på det kjennes det ikke som kviser men bare noe rusk som gjør huden uglatt. Hva kan jeg bruke for å få en ren hud igjen? Skaffe deg en krem som fjerner arr/lignende. Startet med det på mandag og kan allerede se resultater (har samme problem som deg ). Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis du vil fjerne gamle røde merker etter kvisene så kan du f.eks bruke kremer som inneholder AHA=Alpha-Hydroxy Acid eller BHA=Beta Hydroxy Acid. Det disse gjør er å exfoliate huden og gjøre at de røde merkene forsvinner fortere. Vet ikke helt hvor du kan få tak i gode produkter i norge, men på nettet er det lett å finne gode produkter som enten inneholder AHA eller BHA. F.eks Aqua Glycolic, Alpha Hydrox osv Andre har også hatt gode erfaringer med eplecidereedik som du kan kjøpe i butikken(bland med vann før du evt. påfører huden) eller Aloe vera. Hvis du derimot har tydeligere arr(kraftige ujevnheter i huden, ofte små "groper") så kan ofte laserbehandling e.l. være eneste mulighet. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 HeiJeg har ganske mye uren hud på begge kinnene. Mye er avmerkningen fra tidligere kviser. Hvis jeg kjenner på det kjennes det ikke som kviser men bare noe rusk som gjør huden uglatt. Hva kan jeg bruke for å få en ren hud igjen? For akkurat det vil jeg anbefale A-derma "irritated skins", en hvit og blå eske som fås kjøpt på apotekt. Spør etter a-derma sinksalve. Smør på morgen og kveld (2-3ggr daglig). Vask av med våtserviett før hver påsmøring. Hadde akkurat disse små "nuppene" selv og denne fungerer bedre på det enn noen annen krem jeg har prøvd. Den er forholdsvis billig, rett over 100,- for en 50-grams tube. Etter 2 dager var de fleste nuppene (småirriterte talgkjertler) gjevnet ut og porene var så små at jeg nesten ikke kunne se de. Vil anbefale den kremen for alle som har slike nupper. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Dere snakker alltid om kraftig angrepet, kan noen definere det, og hva som ikke er så ille. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Glemte å ta Roaccutan tabl. mine i går, men jeg tok dem i dag tidlig når jeg sto opp. Er det noe stress, eller ødelegger det kuren? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Dere snakker alltid om kraftig angrepet, kan noen definere det, og hva som ikke er så ille. Du kan f.eks se her: http://www.acne.org/types-of-acne.html Hvis du har kviser som lett kan gi arr så burde du være rask med å finne en kraftig behandling som funker, f.eks Roaccutan. Dette er natrlig nok hvis du har prøvd det meste annet uten suksess. Glemte å ta Roaccutan tabl. mine i går, men jeg tok dem i dag tidlig når jeg sto opp. Er det noe stress, eller ødelegger det kuren? Tviler sterkt på at det er noe stress og det ødelegger definitivt ikke kuren! Endret 15. mars 2008 av White Fox Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Glemte å ta Roaccutan tabl. mine i går, men jeg tok dem i dag tidlig når jeg sto opp. Er det noe stress, eller ødelegger det kuren? Det gjør absolutt ingenting. Jeg har ventet i halvannen uke på ny resept fra legen min ... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 FIkk du ikke flere gange på resepten? Jeg fikk 3 eller 4 ganger jeg med engang. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 FIkk du ikke flere gange på resepten? Jeg fikk 3 eller 4 ganger jeg med engang. Nei. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ok Merkelig. Hvor lenge har du gått på den nå ? Du begynte før meg og du ble ferdig med din første boks nå? Jeg ble ferdig med min første for 1 uke siden. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ok Merkelig. Hvor lenge har du gått på den nå ? Du begynte før meg og du ble ferdig med din første boks nå? Jeg ble ferdig med min første for 1 uke siden. Var ferdig med min første boks for en god stund siden. Har enda noen aktive kviser, men de er ikke like fremtredende som før. Har egentlig størst problem med alle de røde merkene. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Samme her ass. Ganske dritt med de røde merkene. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei igjen Jeg har gjort jobben enklere for meg og dere.. Jeg tok bare enklere bilde av mine begge kinn for å vise hva som egentlig er der så jeg egentlig kan få et mer spesifikt svar på hva som vil gjøre min hud ren. Bildene er: og Håper dette kan være til hjelp for andre som sliter med samme problem Lenke til kommentar
Matias Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå