Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476

Samme som for meg. Alle disse kremene gjorde bare huden tørr, og mye værre enn den allerede var. Roaccutan er definitivt vært "smerten".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå gått på en Tetracyclin kur over lang tid og er endelig så godt som fri for kviser. På normal avstand ser huden min helt fin ut, men når jeg nærmere ser jeg klart at jeg har både arr fra kvisene og at det er mange "inngrodde" kviser i huden.

Med inngrodde mener jeg at de ikke er røde/betente, men er små kuler som ligger ganske dypt inni huden.

Jeg klarer klemme ut disse, men det er smertefullt og når det er snakk om flere hundre så blir dette for vanskelig. Jeg lurer derfor på om det finnes en enkel behandling for å rense huden fri for inngrodde kviser så de tvinges ut. Jeg mener jeg har hørt om en krem som hadde denne effekten, men usikker om det er en av de mest kjente eller om det er mer spesielt.

Hadde jeg klart å fått fjernet alt det hvite guffet som ligger inngrodd i huden og aldri forsvinner tror jeg huden min hadde vært en helt annen. Noen som har tips til dette? Hvilket produkt er det som har denne effekten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg vel snart passert 7 uker med kuren.

Selv har jeg hatt endel bivirkninger underveis. Som leddsmerter, ryggsmerter og tørrhet.

Ser absolutt forbedring, men det går sakte, men sikkert. Angrer ikke på at jeg begynte på den, selv om jeg har følt meg litt annerledes under kuren. Det kommer vel ann på at man ikke kan drikke, blir slapp osv.

Så tror jeg begynner å ta 3 tabl. om dagen i et par uker og ser om det er mer effekt. Men tviler på at jeg forsetter å ta det vis jeg får mere bivirkninger.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

holy mother of christ det er så jævelig mange dumme mennesker i værden.

og selvmedisinere seg er JÆVELIG farlig spessielt med sterke medisiner!!!! snakk med legen før dere begynner og putte i dere flere piller.... dere risikerer alvårlig nyresvikt!

sånn ontopic!

har tatt roacc. i snart 4 mnd nå... står igjen med et par tre kviser og endel røde merker... de røde merkene tar tid før går vekk og det må man bare leve med.... bivirkninger for meg har vært

hodepine

MEGA tørre lepper var så ille en periode at jeg nesen ikke kunne åpne munnen pågrunn av såre munnviker

litt smerter i knær når jeg trener

gennerellt tørr hud

slapphet

alt i alt ikke veldig ille. helt klart værdt det.... bruker mye fuktighetskrem og leppebalm og en peeling såpe for og fjærne tørr hud en gang i uken. tar sol en gang i blandt for og bli brun akselerere regenrasjonsprossesen til huden og tørke ut eventuelle nykommende kviser. ja har snakket med TO hudleger om roacc og solarium begge to sier at det IKKE er farlig... men selvfølgelig er du mye mer ømfintelig for sol og burde ikke grille det i 25min ++ tar gjerne 15- max 20 min av gangen avhengig av styrken på solariummet.

jeg har drukket vær helg siden jeg begynte... det har ikke vært noe problem for meg... jeg veier 85kg og tar 3 piller om dagen (2natt 1 dag) skal begynne nedtrapping nå om ca en halv mnd eller mindre...

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Har jeg også pratet med hudlegen, ta en telefon er ikke verre enn det.

Så du vet det, er det neste farligere å ta sol enn å heve dosen med en. Sol fikk jeg beskjed a vhudlegen å ikke ta, man kan også få mere arr.

Lenke til kommentar
Har jeg også pratet med hudlegen, ta en telefon er ikke verre enn det.

Så du vet det, er det neste farligere å ta sol enn å heve dosen med en. Sol fikk jeg beskjed a vhudlegen å ikke ta, man kan også få mere arr.

lest du det jeg sa?

har spurt 2 forskjellige hudleger begge med mer en 25års erfaring.... kan hende de med værre utbrudd en meg kan få det men i min situasjon ver det helt greit. mener du virkelig at et arr eller to er VÆRRE en nyresvikt og død? way 2 go prioritering

Lenke til kommentar

Roaccutan er selfølgelig den beste og meste effektive. Men det er ikke en kur du bør begynne på hvis du ikke har en del akne. Jeg angrer ikke at jeg begynte på den, men har slitt med mye ledd/muskel smerter, hodepine og tørr hud.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er det noen her som har gått over til den perioden hvor de ikke får kviser lenger? Lurer bare på om man får den samme fargen i trynet.. For hvis man bruker masker og alt det det andre som skal få kvisene vekk ( og det hjelper jo ) men det sliper jo ned hele huden og den er jo på en måte helt matt! Får man samme farge i trynet etterhvert eller? Har også lagt merke til at alle som har kviser er rødere i trynet enn andre steder på kroppen ( det kommer jo av at det er der mesteparten av kvisene kommer ), men blir dette jevnt med alderen eller?

Lenke til kommentar

Anbefaler disse produktene til de som går på Roaccutan:

Fuktighetskrem: A-Creme uparfymert

Leppomade: Blistex Lip Relief

Omega 3: Nor Vital, egentlig hvilket som helst merke bare det er Omega 3, som hjelper mot Ledd osv.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

hei, jente 21 her. har gått på roaccutan i litt over 5 uker nå og opplever flere av de samme bivirkningene som jeg ser mange her inne gjør; tørr og ømfintlig hud og tørre lepper. dette var jeg forberedt på da kuren startet, men i løpet av de siste to ukene ser jeg at jeg også har fått økt hårvekst, da særlig i ansiktet. dette er ikke noe andre kan se, men jeg ser det:( noen som opplever denne samme bivirkningen som meg? noen som vet om dette sannsynligvis vil gå vekk etter endt kur?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Siggen_*

Heisann...

Må bare si, som alle andre her i tråden har sagt.. Sol hjelper sykt bra på kviser! Hadde sykt mange før, og nesten ingen nå... ;S

Nå tar jeg da solarium, så det finnes jo "ulemper", men hvis du er altfor keen på å bli kvitt kvisene, og gjerne kan bli brun i samme slengen.. Ta sol!

Og husk å bruke en god fuktighetskrem etterpå.. Anbefaler å kjøpe en fuktighetskrem med Aloe Vera, funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Joakim_*
Jeg bruker en slik vanlig ansiktstonic med slike små kuler som polerer huden + Oxytetral (antibiotika). Legen sa at man ikke kan bli immun mot denne, men at bakteriene kunne bli vandt med den og at hvis man ikke merket noen effekt på en stund trengte man bare å veksle over til en annen type antibiotika.

Ganske greit å bare knaske en tablet morgen og kveld, og være helt kvsiefri :D

har brukt den i hmmm over 1 år no, den funker på små kviser, men ikke mot mine store dype som lager et helvete for meg,fikk en gang en oppe ved nesen som gikk opp mot øye, voknet en dag og øyet var stengt, skal til hudlege no og snakke om de sterke tabletene som kunne føre til selvmord etc etc(har lest at de ikke førte til selvmord, at det bare var reint tilfeldig at de som brukte den tok livet, har vist vært en undersøkelse på det)

men anyway, skal snakke med en hudleget om disse tablettene for jeg føler Oxytetral ikke funker, og jeg har brukt så å si alle kvisekremer som fins på markede og av en eller annen grunn funker ingenting, i tillegg til at jeg er lei av å smøre kvisekremer ut på sengetøyet etc.

Det hender jeg går å dykker en gang i blant med min bror, og jeg må si at huden min virker mye bedre etterpå, etter å ha vært i saltvannet i 30min-1time, bare et tips som kan være greit om sommeren.

btw, har funnet ut i ettertid at Dalacin gjør at kvisene hovner opp, har gjort noen tester for å sjekke om det var dette produktet som var årsaken til hevelsene og det var det. hadde en middels stor kviset mellom leppen og haken så brukte jeg dalacin om kvelden, dagen etterpå var hevelsen gått opp til underleppen, måtte bare skulke skolen for jeg så ut som en idiot,hevelsen gikk ned senere på dagen :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Joakim_*

btw jeg er 18år no strx og har hatt problemer med kviser siden jeg var vell 12år, og problemet har bare blitt verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...