Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3. uke med Roaccutan

Ja, da har jeg kommet til min tredje uke i kuren og komemr med en liten oppdatering.

Jeg begynner å se at Roaccutan begynner faktisk å hjelpe, ingen akitve kviser (nå). Bare røde merker.

Huden er litt tørr i ansiktet, men det værste er leppene. Det er ganske irriterende å ha så tørre lepper egentlig, men det er en del av kuren så det må jeg tåle :)

Har opplevd leddsmerter de første 1,5/2 ukene, men nå kjenner jeg det nesten ikke. Kun litt i ryggen.

Skal til hudlegen min neste uke tro, bare jeg får time til han da ellers blir det den neste der igjen for å ta en blodprøve.

Lenke til kommentar

Mulig det har blitt bedre. Snakket ihvertfall med hudlegen og spurte hvor lang ventetiden var nå. Han sa det kunne være opptil 6 måneder grunnet veldig få hudleger og prioritering av pasienter med større problemer enn kviser.. Om han snakket sant vet jeg ikke, men ser ikke noe grunn til at han skulle lyge. Bestilte selv time i slutten av januar 2007 og fikk først time juli 07. Vet at det er ganske ille i Trondheim og.

Vet som sagt ingenting om tilstanden i Oslo, men det er vel ikke verre enn å ta en telefon til et par hudleger og høre hvor lang ventetiden er.

-dingorz.

Lenke til kommentar

Broren min har gått på Roaccutan i litt over 1 mnd nå. Han har blitt veldig bra i trynet og han var ille. Store byller overalt. Betent og jævelig. Vært sånn i 3 år. Stakkars gutt. Han har prøvd alt....

Han sliter med tørr hud spes. på leppene og kan til tider være følsom for skarpt lys. ellers ingenting.

Prøv dr. Tresselt i asker. Han er allmenn lege, men har hudspesialist utdanning. Han bruker ikke spesialist tittelen og du får time fort. Flink lege som jeg veit broren min anbefaler.

Lenke til kommentar

Jeg er på min 3 uke, og jeg ser absolutt forandringer som dere ser i oppdateringen.

Så jeg vil annbefale dere som har gått på Tetra kur osv uten virkning, spør om henvisning til hudlege og spør om Roaccutan.

Angrer ikke sekund på at jeg begynte med den selv om det er en del bivirkninger med den kuren.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hey_*
Vis du har en del så får du det nok. Jeg hadde kun 2/3 aktive kviser når jeg fikk det, og en del røde merker. Nå har jeg ingen aktive :)

Hei, jeg går på Roaccutan, og er 2/3 inn i kuren. Bare vær ops på at du kan få oppblomstring selv om ting begynner å bedre seg. Er tilåmed folk som ikke ser forbedringer før etter kuren. Men, ingen tvil om at Roaccutan har en god effekt, håper bare det holder seg ;-)

Good Luck. Jeg har forresten ikke merket andre bivirkninger enn litt ryggsmerter og tørre lepper. Ryggsmertene har gått over, men tørre lepper har jeg. Men da er faktisk vanlig blå lypsyl veldig bra. De andre er dårlige, Alovera, Extreme, Labello Hydrocare.

Lenke til kommentar

Oppdatering! 1mnd med Roaccutan.

Nå har jeg passert 1mnd når jeg skal ta tablettene til middag imorgen, så jeg kommer med en oppdatering.

Jeg har da ikke hatt aktive kviser på over 1 uke nå tror jeg. Huden min begynner å bli mye bedre. Røde merkene begynner å forsvinne. Ser absolutt forandring selv, og foreldrene mine ser det også.

Jeg har ikke hatt vondt i ledda på lenge, har ikke blødd neseblod. Den eneste bivirkningen jeg har har ennå er tørre lepper og litt tørr hud.

Lenke til kommentar

2 uker på meg nå. Og noen ganger har jeg så vondt i ryggen at jeg har lyst til å rope høyt. Det kjennes rett og slett forjævelig ut. Har blødd neseblod 1 gang i løpet av de 2 ukene jeg nå har gått på Roa. Har også blodig nese 24/7. Men jeg holder ut kuren. Ser klar forbedring av Roa, så dette skal jeg klare ;)

Lenke til kommentar
2 uker på meg nå. Og noen ganger har jeg så vondt i ryggen at jeg har lyst til å rope høyt. Det kjennes rett og slett forjævelig ut. Har blødd neseblod 1 gang i løpet av de 2 ukene jeg nå har gått på Roa. Har også blodig nese 24/7. Men jeg holder ut kuren. Ser klar forbedring av Roa, så dette skal jeg klare ;)

Selolje skal hjelpe mot smerter i muskler og ledd. Oljen er også gunstig for å forebygge de høye triglyseridverdiene roaccutan ofte forårsaker. Om du ikke tar noe tran/omega3 ellers så er det et tilskudd som generelt anbefales. Selolje er uansett det som har vist seg å hjelpe best mot ledd og muskelsmerter.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Kremer funker ikke om du virkelig er angrepet av kviser. De gjør bare de kvisene som allerede er der helt tørre, mens det konstant kommer nye til. Antibiotika fungerer vel greit om du er moderat angrepet, men for å virkelig bli kvitt jævelskapen er Roaccutan det eneste som er å satse på. Tok 3 piller med Roaccutan om dagen i rundt 150 dager, og det hjalp virkelig! Er helt kvitt kvisene på nakken og i ansiktet. Dukker opp en nå og da, men det må man bare regne med. Bivirkningene er det bare å ikke bry seg om. Fokuserer man konstant på bivirkningene blir dem bare værre. Ja, de tørre leppene var et stort problem, men jeg lærte etterhvert at Lypsyl er noe skikkelig dritt. Få tak i noe ordentlig å ha på leppene, så slipper dere det problemet. Brukte rundt en uke på å avvenne meg med Lypsylen, og det var et helvete. Leppene så ut som om noen hadde høvla dem opp med kniv >.<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...