Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var hos hudlege i dag, og fikk utskrevet Roaccutan. Veldig glad for det egentlig, endelig kan jeg bli kvitt problemet for godt. Spurte litt om alkohol osv, og han frarådet meg å drikke, da Roaccutan var strevsomt nok for leveren fra før. Greit nok det, men et par fyller går vel bra? Noen erfaringer her?

 

Har ikke startet med kuren enda, skal ta noen blodprøver etc først. Fikk i utgangspunktet utskrevet 2 tabletter hver dag. (40mg?) Gleder meg til å se om dette gir resultater ;)

Lenke til kommentar

har ikke lest hele tråden så vet ikke om noen har anbefalt den før, mn basiron (eller noe lignende, de reklamerer for den på tv for tiden) har julpet meg veldi, ca 100 kroner på apoteket

vis dere prøver den, så bør dere dere bare ha den på 5-10 min den første gangen, hadde den på i en time og var rød i 3 dager... :blush::p

Lenke til kommentar
har ikke lest hele tråden så vet ikke om noen har anbefalt den før, mn basiron (eller noe lignende, de reklamerer for den på tv for tiden) har julpet meg veldi, ca 100 kroner på apoteket

vis dere prøver den, så bør dere dere bare ha den på 5-10 min den første gangen, hadde den på i en time og var rød i 3 dager... :blush::p

Jeg har fra begynnelsen smurt på et passelig lag Basiron før jeg legger meg, og den første uka så jeg virkelig ikke ut! Jeg har egentlig ikke sensitiv hud, men jeg ble rimelig rød, og tørr og grov som sandpapir. Heldigvis passet det fint med en inneperiode da, så jeg slapp å vise meg så altfor mye fram for verden. ;)

Lenke til kommentar
Er det noe som kan fjerne smertene i musklene pga Roaccutan? Har fanken meg vondt i musklene i brystkassa og ryggen. Får veldig vondt vis jeg snur meg og bøyer meg bitte litt : /

haha, synes du syter mye allerede :D

 

Men fra spøk til blomsterpotte. Paracet, Ibux, Aspirin, Pamol...

 

Anbefaler 1x Paracet og 1x Ibux sammen. Funker knall.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Takker.

 

Hehe, er ikke vant til så mye smerte. Har ikke hatt så vondt siden jeg fikk nyrestein :p

Men men, får bare leve med de smertene :)

 

 

Har du peiling på om smertene du sliter med går over etter en stund, eller om smertene er der resten av kuren?

Smertene er bare forbigående. Du har ikke så vondt at smertene går deg til vannvidt hele tiden :)

Lenke til kommentar

Selolje har vist seg å være spesielt bra for smerter i ledd og muskler. Roaccutan kan også høyne nivået av triglyserider i blodet, noe selolje også skal redusere.

 

 

- Tørre lepper 90%

- Tørr hud og kløe 80%

- Tørr nese og lett neseblødning 80%

- Irritasjon på øyelokk og øye 40%

- Smerter i muskler og ledd 15%

- Midlertidig uttynning av hår 10%

- Utslett 7%

- Hodepine 5%

- Nedsatt nattsyn <1%

- Depresjoner, tanker om selvmord <1%

 

Vet ikke hvor det er hentet fra, fant det på et forum, men det er jo ikke helt ulikt det som blir sagt fra brukere.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har funnet ut ossen jeg ikke skal få flere kviser nå :)... Men det jeg sliter med er røde merker / rød hud. Jeg har sett at de fleste som har eller har hatt kviser har på en måte en rød hudoverflate istedenfor den originale. Det er veldig lett å se hvis du sammenligner med halsen for den har jeg lagt merke til at det aldri kommer kviser.

 

Det som er tingen er at jeg skal til Thailand i 2 uker nå og lurer på om noen andre har hatt gode erfaringer med å fått mindre rød hud / røde merker, eller at det har gått lettere vekk enn vanlig?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mamboo_*

Dummeste jeg har hørt. Så det du sier er at alle som har kviser får arr. Alle kviser etterlater seg et rødt merke. Er det en stor kvise vil merke være der lenger. Hvis du vil ha arr, så får du det hvis du piller og river av kvisene mens de er betente eller hvis du ikke prøver å behandle de slik at de går vek eller minskes. Vet om mange voksne som har hatt kviser og ikke har et eneste arr, så det der er det dummeste jeg har lest noen gang.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt? De står masse sider om det her, lille MAMBO.

Vis det er røde merker så er det som regel ARR.

Det jeg leser som du sier er det dummeste jeg har hørt.

Man kan også få arr selv om man ikke peller. PGA DYPE KVISER.

Dette har jeg forhørt meg om her før og med hudlege.

Lenke til kommentar

Man får jævlig rød hud av å gå på roacuttan. Husker jeg gikk på det i ca 4 måneder og huden min var veldig varm og rød spesielt på skinnene under hele kuren. Hudlegen sa at huden ville normalisere seg eller noe med A vitamin syren som er i kroppen ville avta etter ca 1 måned etter endt kur..

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt? De står masse sider om det her, lille MAMBO.

Vis det er røde merker så er det som regel ARR.

Det jeg leser som du sier er det dummeste jeg har hørt.

Man kan også få arr selv om man ikke peller. PGA DYPE KVISER.

Dette har jeg forhørt meg om her før og med hudlege.

 

Sier meg nok enig i Mambo som postet her, men selvfølgelig kan du få arr selv om du ikke piller. Alle kviser etterlater seg derimot et rødt merke på huden(Post Inflammatory Hyperpigmentation) som som oftest blir borte med tiden.

 

Mer info om både røde merker og arr

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...