Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet så har Xtra prøvd det...

Håper jeg for se forskjell på kvisene etter ca. 3-4 uker med Roaccutan.

Nei, jeg har ikke prøvd Vitamin B5.

Kleif: Kjøper du det herfra?

Og tar du de sinnsykt store dosene som er oppgitt på siden? (noe sånn som 20 kapsler/daglig)

Lenke til kommentar

Var hos hudlege i dag, og fikk utskrevet Roaccutan. Veldig glad for det egentlig, endelig kan jeg bli kvitt problemet for godt. Spurte litt om alkohol osv, og han frarådet meg å drikke, da Roaccutan var strevsomt nok for leveren fra før. Greit nok det, men et par fyller går vel bra? Noen erfaringer her?

Har ikke startet med kuren enda, skal ta noen blodprøver etc først. Fikk i utgangspunktet utskrevet 2 tabletter hver dag. (40mg?) Gleder meg til å se om dette gir resultater ;)

Lenke til kommentar

Bestilte selv vitamin b5 i dag og skal øke gradvis opp til 5 gram om dagen og ytterligere opp til 10 gram hvis jeg ikke ser resultater på 5. Håper naturlig nok å oppnå resultater på så lave doseringer som mulig.

Anbefaler folk å prøve dette før Roaccutan da mange har oppnådd ganske gode resultater med dette. Det negative er dog at det ikke er permanente resultater, men at du må opprettholde en vedlikeholdsdose etter f.eks tre måneder med ekstremdosering.

Bestilte ROSEMARY'S Calcium Pantothenate (B5) 575mg 270.tablets fra http://www.rosemaryshealthfoods.co.uk/

Mer info om vitamin B

Skal prøve å komme med oppdateringer her underveis, men mulig jeg glememr det så da er det bare å sende meg en PM...

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så har Xtra prøvd det...

Håper jeg for se forskjell på kvisene etter ca. 3-4 uker med Roaccutan.

Nei, jeg har ikke prøvd Vitamin B5.

Kleif: Kjøper du det herfra?

Og tar du de sinnsykt store dosene som er oppgitt på siden? (noe sånn som 20 kapsler/daglig)

Nei, jeg kjøper det ikke derfra, men fra ebay. Mye billigere.

Jeg tar høye doser dersom det er nødvendig. Men etter en tid på 10 gram om dagen kan dosen senkes. jeg har ikke vært flink til å senke gradvis, men heller nesten sluttet helt i perioder. Da blir det på'n igjen med 10 gram.

jeg vil råde alle som sliter med kviser til å ihvertfall prøve b5

Lenke til kommentar
4 dag med Roa nå. Men er det noen som var allerede sånn stølaktig i leddene i knæra?

Jeg har blitt sånn stølaktig i beinet, og merker litt i ryggen. Er dette normalt?

Smerter i ledd og ben osv er ganske vanlig, og jeg hadde selv en del ryggsmerter i begynnelsen.

Det var aldri helt "jævlig", men jeg kan trygt si at det var ganske ille en periode.. men det gikk over.

Lenke til kommentar
Smerter er sånn "stølhet" aktig i Roa kuren? Men egentlig rart at jeg merker bivirkninger etter snart 5 dager : / :p

Jeg ville nok beskrevet det som størlhet ja, det passer rimelig bra.

Men samtidig er det litt vondere enn f. eks stølhet etter trening. (synes jeg)

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg fått det. Faen ass, begynte å merke det på kvelden for noen timer siden. Men det er ikke uvanlig at bivirkningene kommer etter 4/5 dager etter man har begynt? :/

Jeg er ikke helt sikker, men er det virkelig ille? (bivirkningene)

Lenke til kommentar

Fikk litt overraskende tak i Roacccutan allerede idag.. så da er jeg også igang. Veldig spent må jeg si :)

Har tenkt å skaffe meg følgende ting:

Øyedråper

Fuktighetskrem

Leppepomade

Er det noe mer jeg burde vurdere å skaffe meg? Tror det skal være det viktigste

Endret av Lokomotiv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...