Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å begynne på roaccutan, og jeg venter på time hos hudlege. Men jeg er litt skeptisk til den bivirkningen med ledd- og muskelsmerter. Jeg jobber nemlig på et lager, og på lageret er jeg nemlig aktiv og det blir en del løfting/bæring. Er det noen som tror det kan bli et problem? Eller er smertene i mindre grad?

Lenke til kommentar

Til alle som sliter med kviser: Jeg har oppgjennom årene vært, la oss si lett til middels plaget med kviser. Har prøvd alt norske leger har å by på bortsett fra roa. Felles for alle disse var for meg at de ga liten eller ingen virkning. Så snublet jeg over siden acne.org Der er det en fyr som over årene har funnet en effektiv måte å holde kvisene i sjakk på. Dette står godt forklart på sidene hans. I bunn og grunn ar det snakk om en 3 trinns prosess hver morgen og kveld.

1: Vask med dertil egnet mild ansiktssåpe (han lister opp mange gode alternative produkter på sidene sine)

2: Smør inn med Benzoyl Peroxide 2% krem (se sidene)

3: Smør inn med fuktighetskrem uten olje.

Alle disse produktene fåes reseptfritt.

Det er viktig å følge anvisningene på sidene godt for å få gode resultater. Spesielt punktet med å være veeeeldig lett på hånda når man smører på. Dette skal egentlig gjøres morgen og kveld. Jeg personlig gjør det bare om kvelden. Vasker meg når jeg tar en dusj, og de 2 andre etterpå. Tar noe tid, 10-15 min da man må vente noen min. mellom "strøkene" men det er verdt det. På denne tiden av året ville jeg vanligvis hatt 5-15 kviser her og der. Den siste mnd har jeg hatt 1-2 kviser, og disse var pittebittesmå.

Det er ingen fantastisk mirakelkur, men jeg kan skrive under på at det fungerer godt. For dem som har "prøvd alt", og er lei av kvisene, anbefaler jeg virkelig å gi det et forsøk, for det forbedret i hvertfall livskvaliteten min betydelig! Hvorvidt det fungerer på "pubertetskviser" vet jeg ikke, men mulig det står noe om dette på sidene hans.

Lenke til kommentar
Kjente for første gang muskel- og leddsmerter i dag. Var i leddene i den venstre hånda. Var ikke vondt om jeg holdt den i ro, men verket skikkelig med en gang jeg grep rundt noe. Men altså, man klarer å leve med det.

Hvor lenge har du gått på roa?

Ville du fått problemer med å løfte noe på 5-10 kg eller mer?

Bare spørr siden jeg jobber på et lager

Lenke til kommentar
Kjente for første gang muskel- og leddsmerter i dag. Var i leddene i den venstre hånda. Var ikke vondt om jeg holdt den i ro, men verket skikkelig med en gang jeg grep rundt noe. Men altså, man klarer å leve med det.

Hvor lenge har du gått på roa?

Ville du fått problemer med å løfte noe på 5-10 kg eller mer?

Bare spørr siden jeg jobber på et lager

Snart 3 uker.

Var bare forbigående smerter. Jobber selv i butikk med mange tunge løft, så det går greit.

Jeg gikk bare for å ta meg en kopp kaffi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...