Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Tetracyclin er det vanligste man får skrevet ut med engang, eller kan du få Ery-Max. Så får du kanskje en krem å smøre på som Differin, Aberela, Dalacin. PLeier dette og funke? Evt. bivirkninger? Pleier man å kunne få time på dagen? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Tetracyclin er det vanligste man får skrevet ut med engang, eller kan du få Ery-Max. Så får du kanskje en krem å smøre på som Differin, Aberela, Dalacin. PLeier dette og funke? Evt. bivirkninger? Pleier man å kunne få time på dagen? Jeg gikk på det i 6 måneder med null virkning. Jeg vet at også Raste har gått/går på det, med lite virkning. Om du får time på dagen eller ikke avhenger av hvor du bor og hvor mye fastlegen har å gjøre. Endret 25. desember 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Gjest gjessst Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hei! Er det noen som har noen bra erfaringer med Pro-Activ Solution?? Gikk på proactiv i ca 3-4 måneder med null virkning. På reklamene sier de at du skal bruke alt hver morgen og kveld, og det er irriterende for huden. Den peelingen tar vekk all farge fra ansiktet og du blir hvit som et spøkelse. Brunfarge "skrubbes" liksom av.. Siden dette ikke funket for meg kjøpte jeg Sebamed såpe på appoteket. Det er ca 6 måneder siden jeg begynte og nå sitter jeg kun igjen med røde arr.. Noen her som bruker vitamin b5 forresten? Bea, dårlig ? Lenke til kommentar
Gjest kvisersuger Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hvis du føler at du er "klar" for det, kan Roaccutan være noe for deg. Har du hatt time hos hudlegen eller kun med fastlegen? (du må til hudlegen for å evt. få foreskrevet roaccutan) Har hatt time hos hudlegen for noen år siden. Da fikk jeg tetralysal som ikke var spesielt effektivt. Er spesielt plaget med kviser på haka. Ellers har jeg åpne porer med hudormer over pannen, på nesen og området rundt nesen og det er også en pest og en plage. Kunne du eller noen andre med erfaring på området fortalt litt om de vanligste og verste bivirkningene ved roaccutanbruk? Vet ikke om kvisene er ille nok til å gå så drastisk til verks. De er ikke store, gule og røde eller ømme, men det er utrolig plagsomt å ha tettpakka med utstikkende klumper over hele hakepartiet. Er det noe middel som er spesielt effektivt mot hudormer forresten? Lenke til kommentar
Mamboo Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har ikke hatt vondt i trynet på en stund nå pga en kvise og det er helt nydelig å kunne gjøre hva jeg vil med trynet uten at det verker. Men jeg er rød flere plasser i ansiktet og brun andre. Når jeg sammenligner med halsen, slik hud ansiktet skal ha er det mye rødere og jeg klikker snart går ikke dette vekk? Får jeg ikke samme farge tilbake? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vel, da var min første eske på 100 Raoccutan-tabelleter i hus. Blir spennende å se resultatet og ikke minst bivirkningene. Hvordan har dere som har gått denne kuren forholdt dere til alkohol? Har forstått at man aller helst ikke skal drikke, men skader èn helg i månenden f.eks? Og gir Roaccutan+Alkohol noen spesiell effekt? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan har dere som har gått denne kuren forholdt dere til alkohol? Har forstått at man aller helst ikke skal drikke, men skader èn helg i månenden f.eks?Og gir Roaccutan+Alkohol noen spesiell effekt? Har drukket litt her og der, så ikke altfor ofte. Det kommer "opp igjen", i hvertfall for meg, hvis du tar Roaccutan pillene dine til middagen den dagen du skal drikke. Jeg tar dem når jeg kommer hjem igjen... og da er det ikke lenge siden dagens siste måltid (kebab), så jeg regner med det fungerer. Noen som har gått igjennom hele kuren og som kan si meg hvor lang tid det tok før bivirkningene forsvant? Er ferdig om en 17 dager og jeg lurer på om jeg er i "form" igjen til slutten av måneden, da det blir en klassetur.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mamboo_* Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg gikk på det i 2 uker, men fant ut av at jeg hadde ikke så mye at jeg orka å gå gjennom kuren. Men jeg kjente at jeg hadde vondt i ledd, spessielt i beina 1-2 uker etterpå. Men du har gått gjennom hele prossessen så jeg vet ikke helt, men du merker det vel i kroppen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Så lenge tørrheten i huden og det at leppene/huden er "flaky" forsvinner rimelig kjapt etter jeg er ferdig, så kan jeg leve med litt leddsmerter. Har time hos hudlegen på mandag, så da får vi se hva han sier Lenke til kommentar
Gjest Lise K Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Acno finner man i alle apoteker og er reseptfritt?Går på Tetracyclin og Aberela men virker ikke så veldig heftig. Jeg kjøper Acno hos Ansiktspleie.com og syntes det hjelper godt Bryker også Silicea Gel.. men vær obs på at den tørker ut huden noe.. bruk derfor også en god fuktighetskrem. L.K. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hva gjør man etter at de fleste kvisene har blitt borte, men man sitter igjen med en del arr? Venter? Eller finnes det noen krem for det også kanskje Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 do leik teh lazeroperations Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hva gjør man etter at de fleste kvisene har blitt borte, men man sitter igjen med en del arr? Venter? Eller finnes det noen krem for det også kanskje Her står det en del om behandling av arr, de forskjellige typene osv... Men arr kan lege seg selv... men dette kan da ta månedsvis. Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noen som har erfaring med Basiron? Bruker det nå, og lurer bare på om det gir utslag? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) asdf Endret 13. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg hadde time hos hudlegen i dag og tok den vanlige kontrollen med blodprøve osv... Jeg er vel egentlig ferdig om en 13 dager, men jeg fikk da altså utskrevet 60 tabletter til, slik at dosen blir på 120 mg/kg. (eller noe slikt) Jeg orker egentlig ikke mer av bivirkningene så derfor bruker jeg opp de jeg har nå, og så tar jeg de 60 tablettene ved en senere anledning, evt hvis det blusser opp igjen. 13 days to go Forresten, hvis det er noe dere lurer på angående Roaccutan, fyr løs edit: Bivirkningene skulle visstnok gi seg ca 1 måneder etter avsluttet kur. (roaccutan ja) Endret 7. januar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Raste Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Gjest dingorz* Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har nå en måned igjen av roaccutan-kuren min. De to-tre siste ukene har huden blitt veldig mye bedre. Har ingen aktive kviser for øyeblikket, og på de siste to ukene har jeg hatt to små kviser. Satt å så litt på bildene jeg tok av ansiktet dagen jeg begynte på kuren for 5 måneder sider, og det er utrolig stor forskjell. Angrer ikke et sekund på at jeg startet på kuren, til tross for en del bivirkninger. Tåler man ikke litt bivirkninger så er ikke kviseproblemet så stort. Simple as that. De siste ukene har jeg slitt litt med litt utslett og tørr hud på armene samt ganske mye stivhet i ledd/muskler og da spesielt i ryggen. Selvsagt ikke noe hyggelig, men noe man helt fint kan leve med. Det vil uansett avta og omsider gå vekk etter endt kur. Ser at en del folk nevner litt om alkohol og roaccutan her. Tror det er litt delte erfaringer på dette punktet. For all del, man må utvise varsomhet med alkohol, men man trenger ikke være helt avholden heller. Jeg har selv hatt meg en del fyllakuler iløpet av kuren, gjerne 2-3 i måneden. Det har ikke gitt noe utslag på blodprøvene, jeg har ikke merket noe mens jeg har drukket, og såvidt jeg har lest og hørt så har ikke alkoholen noen innvirkning på bivirkninger eller effekten av roaccutanen. Grunnen til at man bør være forsiktig med alkohol såvidt jeg vet er fordi det er farlig for leveren, nettop fordi roaccutan går ganske hardt utover leveren. Noen som er ferdig med roaccutan og har tips til videre behandling? Mitt verste mareritt er nemlig å få tilbakefall etter å ha blitt så bra. Blir nesten som å vinne 10 millionger i lotto for så å miste det dagen etter. -dingorz. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå