Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Torstein_*

Jeg prøvde meg på roaccuttan for jeg var så lei av det lille jeg har hatt en god stund nå. Men det går vekk etterhvert som huden forandrer seg for det er ikke direkte kviser lengre. Det jeg vil si er at om du ikke er sterkt plaget av kviser ville jeg ikke tatt roaccuttan. Jeg orka ikke mer etter 2 uker. Men jeg vet at den hjelper bra!:D

Lenke til kommentar

Hei. Akkurat nå er kvisene gitt litt slipp. Jeg har 1 kvise som er aktiv, men kjenner at hele ansiktet "jobber", men jeg tror at jeg skal klare å holde de i sjakk med trening/mye svetting og sundt kosthold.. Men jeg har hatt det 3 tre år nå og det som egentlig er igjen er ikke kviser, det er mer røde flekker / arr vet ikke hva man skal kalle det som fortsatt ligger i huden.. Er det mulig å få dette vekk eller går det vekk etterhvert som huden forandrer seg?

Lenke til kommentar

Jeg er 18 år og har selv slitt med kviser helt siden jeg var 12 år, det var spesielt for jævlig på ungdomskolen hvor folk til og med kalte meg "kvisetryne" fordi jeg så bomba ut i trynet. Nå har jeg mye mindre kviser men har aldri blitt ordentlig kvitt kvisene. Dermed så sjekke jeg litt rundt. Jeg har jo vært hos legen og hudlegen mange ganger, men produktene har bare en begrenset virkning jeg ble aldri helt fri for kviser.

Nå har jeg sett flere måneder på acne.org siden på forumet der. Beste forumet i hele verden hvis du vil lære hvordan å overvinne kvisene dine;). Du finner forferdelig mye informasjon om hva som virkelig funker eller ikke på forumet, mye bedre enn en hudlege etter min mening. Jeg har prøv å endre kosthold mange ganger, men det har ikke hatt noen ordentlig virkning, mye av det er bullshit etter min mening. Men det er nok viktig til en vis grad fordøyelsen er også viktig, men den trenger ikke å være den eneste grunnen til at du får kviser.

Jeg har sjekket hva forumbrukere har sagt var bra og ikke bra produkter og dermed kom jeg til en kar som hadde tydeligvis laget den perfekte regimen(oppskrift på hvordan kurere kviser)

http://www.acne.org/messageboard/index.php?showtopic=170674

Du finner hans tråd her, sjekk det ut. Den siden er virkelig bra du finner alt du trenger å vite om kviser og hvordan bli kvitt de. Tidligere gikk jeg på min andre runde på tetracyclin og differin funket fint, men ble aldri helt kvitt kvisene. Jeg går på hans regimen akkurat nå og håper det funker, måtte bestille produktene fra USA, men jeg gir faen. Hvis dette gjør huden min helt ren så betaler jeg de ekstra kronene.

acne.org er virkelig en bra side, men jeg anbefaler heller å prøve regimen til han fyrens topic. Dans Regimen er ikke bærekraftig for å si det sånn å smøre et lag med basiron på hver dag og ha det der hele dagen er ikke bra for huden og mange brukere er nok enige med meg fra det forumet. Uansett sjekk det ut.

Lenke til kommentar

Til alle dere som ikke sliter forferdelig med kviser, men allikevel irriterer seg over kviser som dukker opp titt og ofte og/eller har røde merker igjen etter kviser så vil jeg anbefale følgende:

Aqua Glycolic Facial Cleanser

Det eneste jeg gjør nå er å vaske ansiktet med dette produktet morgen og kveld og dette holder det meste av kvisene borte. Veldig enkelt og effektivt, men husk at du ikke skal sole deg når du bruker dette produktet. I tillegg er det veldig effektivt mot røde merker som er igjen etter gamle kviser. Du finner mer info på acne.org

Produktet kan bestilles på ebay og koster ca. 100-200 kr inkludert frakt.

Brukte en stund Dans regimen på www.acne.org og dette fungerte greit nok. Syntes derimot det var veldig mye stress og på grensen til ubehagelig å gå rundt med et lag med Benzoyl Peroxide på huden hele tiden.

Lykke til

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Noen tips mot kviser (mange, gule og røde, harde og gjør jævla vondt) på ryggen og brystet? Tørr hud har jeg og, sprekker opp etter dusjen :(

Om du smører deg inn med shampoo/såpe så burde du slutte med det. Det tørker inn huden. Døde hudceller vil derfor i større grad blokkere porene og forårsake kviser. Du burde bruke en bodylotion/fuktighetskrem slik at du ikke får så tørr hud.

Lenke til kommentar
å smøre et lag med basiron på hver dag og ha det der hele dagen er ikke bra for huden og mange brukere er nok enige med meg fra det forumet. Uansett sjekk det ut.

Enig, Basiron er virkelig hardt for huden, den blir tørrere. Har en tørr hud fra før er det absolutt ikke bra. Jeg kombinerte det med en lotion som jeg smurte på to ganger daglig og da gikk det veldig fint.

Lenke til kommentar
Noen tips mot kviser (mange, gule og røde, harde og gjør jævla vondt) på ryggen og brystet? Tørr hud har jeg og, sprekker opp etter dusjen :(

Om du smører deg inn med shampoo/såpe så burde du slutte med det. Det tørker inn huden. Døde hudceller vil derfor i større grad blokkere porene og forårsake kviser. Du burde bruke en bodylotion/fuktighetskrem slik at du ikke får så tørr hud.

:O bruker ikke shampo så altfor ofte, er ikke så lett å smøre meg på ryggen selv heller da :wee: . Ikke noe fantastiske legeprodukter der ute som produserer mer fuktighet for huden eller noe da? Foran på kroppen er huden fin og fuktig (bortsett fra brystet), mens ryggen er verre enn sahara...

Lenke til kommentar
Gjest Hudpleier

Nei nei nei.!!

å sole seg, tørke ut huden eller bruke sterke produkter som såpe er IKKE bra. Dette fører til at huden blir uttørket, dette merker talgkjertlene og vil derfor begynne å produsere MER talg. Naturlig når de oppfatter at huden er tørr.

ja, det kan virke der og da, men de kommer tilbake og det mye verre..!! Jeg lover.

Prøv å gå til en hudpleier, hun/han vil anbefale dere produkter til hjemmebruk, og ev.t behandlinger med syre på salongen. Fungerer ikke dett, så gå til en hudlege ja, men de medisinene du får der er sterke, og bivirkningene er MANGE!

Angående kviser har jeg en ting å si: IKKE knip dem. Det som ofte skjer når man kniper er at talgkjertelen sprekker nede i huden, og acnebakterien sprer seg til hudvevet rundt!. Dvs 3 nye kviser i området..!! Gå tiol en hudpleier so dem kan stikke hull på de å få de ut.!

Om du absolutt ikke har tenkt å gå til en hudpleier, gå vertfall innom en salong og spør etter m.d! det er vell det beste merket på marknaden når det kommer til "spesialhud". Dette er sterke syreprodukter, men som er balanserte slik at man kan bruke de hjemme.

Håper vertfall noen prøver det jeg skriver.. En hud reddet, er en kunde mindre om 5-10 år; men lettere å behandle...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...