Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Ang. Roaccutan og alkohol: Jeg ble fortalt av hudlegen min at de egentlig ikke er helt sikre på hva som kan skje om man blander alkohol og Roaccutan, noen ville kanskje få noen uheldige bivirkninger, mens andre ikke ville merke noe. Han anbefalte meg å holde drikkingen til et minimum for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Ang. Roaccutan og alkohol: Jeg ble fortalt av hudlegen min at de egentlig ikke er helt sikre på hva som kan skje om man blander alkohol og Roaccutan, noen ville kanskje få noen uheldige bivirkninger, mens andre ikke ville merke noe. Han anbefalte meg å holde drikkingen til et minimum for å være på den sikre siden.

9542340[/snapback]

Kommer vel av at Roaccutan er sterkt tungt for leveren å bryte ned. Samme gjelder alkohol. Så lenge du ikke drikker flere dager i uka er det nok ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Bruker en "sensitive skin" barberskum og påfører fuktighetskrem etterpå, siden aftershave blir for sterkt.

9541523[/snapback]

Vil ikke en "moisture rasing aftershave" funke da?

Lenke til kommentar
Hos meg tror jeg differin var veldig effektiv i starten, men så ble effekten dårligere med tiden. Men for all del, det er en god krem. Er vel det sterkeste du får før eventuell tablettkur, hvis jeg ikke tar feil.

9560372[/snapback]

Jeg har allerede Tetracyclin, men de alene er ikke nok.

Denne kremen er siste stopp før en eventuel Roaccutan kur. Noe som jeg absolutt ikke vil ha. Er ikke så plaget av kvisene at jeg orker alle bivirkningene.

Lenke til kommentar
Hørt at å vaske seg med kaldt vann etter barbering skal lukke porene og hindre kviser. Selv har jeg ikke merket noe forskjell ved å gjøre det. Noen andre som har erfaringer?

Edit: Litenleif.com

9560461[/snapback]

Jegskylller alltid med kaldt vann etter barbering. Så har jeg krem på. Hvis jeg går nært inntil speilet er jeg helt rød, har masse småkviser.

Jeg begynte å bruke en ny krem i går, Dermologica Active moist heter den. Den er helt oljefri. Uten parfyme. Jeg har bare brukt den 2 dager nå, så vet ikke om den hjelper. Den lukter helt grusomt og gir meg veldig glinsende hud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...