Gjest Guest Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 RyanReynolds: Hvis du har prøvd alt annet og ingenting fungerer så ville jeg vurdert roaccutan. Behandlingstrinnene er vel som følger skinoren/differin/basiron deretter tetracyclin/tetralysal og til slutt roaccutan. Forøvrig er det en del som kan komme langt bare ved å følge enkle råd og tips (se posten min forrige side). Liten oppdatering på min roaccutan-kur: Er på dag12 og går på 40mg/dagen. Huden er stort som før, kviser kommer og går. Det bekymrer meg forøvrig ikke da jeg vet at roaccutan som oftest ikke har effekt før etter 2-3 måneder, og at man ofte blir verre før man blir bedre. Bivirkninger: tørr hud i ansiktet, tørre lepper, tørr i øynene. Ting jeg gjør i tillegg: Tar Omega-3, E-vitamin og drikker mye vann. Prøver å ta pillene til en middag med en del olje. Vasker ansiktet morgen og kveld med sebamed såpefri hudvask. Bruker Avéne, A-derma og Cosmica fuktighetskrem for ansiktet, og blistex for leppene. Er veldig påpasselig med å ikke tørke ut huden. Andre på roaccutan-kur som vil komme med en oppdatering? Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 RyanReynolds: Hvis du har prøvd alt annet og ingenting fungerer så ville jeg vurdert roaccutan. Behandlingstrinnene er vel som følger skinoren/differin/basiron deretter tetracyclin/tetralysal og til slutt roaccutan. Forøvrig er det en del som kan komme langt bare ved å følge enkle råd og tips (se posten min forrige side). Liten oppdatering på min roaccutan-kur: Er på dag12 og går på 40mg/dagen. Huden er stort som før, kviser kommer og går. Det bekymrer meg forøvrig ikke da jeg vet at roaccutan som oftest ikke har effekt før etter 2-3 måneder, og at man ofte blir verre før man blir bedre. Bivirkninger: tørr hud i ansiktet, tørre lepper, tørr i øynene. Ting jeg gjør i tillegg: Tar Omega-3, E-vitamin og drikker mye vann. Prøver å ta pillene til en middag med en del olje. Vasker ansiktet morgen og kveld med sebamed såpefri hudvask. Bruker Avéne, A-derma og Cosmica fuktighetskrem for ansiktet, og blistex for leppene. Er veldig påpasselig med å ikke tørke ut huden. Andre på roaccutan-kur som vil komme med en oppdatering? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) ..... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er kun hudleger som kan få skrevet det ut ja. Og du trenger henvisning fra almennlege for å få time hos hudlege. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) ....... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er veldig lang ventetid hos de fleste hudleger. Måtte selv vente i nesten 6 mnd. fra jeg fikk henvisning av lege. Bestill så fort som mulig, så har du uansett lang tid på å bestemme deg om du vil prøve roaccutan. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det er veldig lang ventetid hos de fleste hudleger. Måtte selv vente i nesten 6 mnd. fra jeg fikk henvisning av lege. Bestill så fort som mulig, så har du uansett lang tid på å bestemme deg om du vil prøve roaccutan. 9496837[/snapback] Fikk time etter 1 mnd jeg i februar Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 For meg betyr i hvert fall kostholdet en del. Spiste mye brunost (29 % fett) et par uker på rad og har aldri hatt så mye kviser. Etter at jeg sluttet forsvant problemet. Har dog ikke det samme problemet med sukkerholdige produkter. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 nå har jeg kjøpt meg basiron og skal starte med det til uka Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Andre på roaccutan-kur som vil komme med en oppdatering? Passerte 1 måned i går, kan ikke si jeg er så veldig imponert over effekten av Roaccutan ennå. Men de fleste sier at de skal begynne å virke for fullt mellom 1. og 2. måned. Bivirkninger (nå): Tør hud, dog kun i ansiktet, veldig tørre lepper og til tider får jeg tørre øyne, noe som er veldig plagsomt for meg som bruker linser, men det skjer heldigvis ikke så ofte. Så lenge jeg ikke får pinkeye, alvorlige leddsmerter, eller kontaktlinse "resistens", skal jeg gå alle 6 månedene, eller 4-5 hvis jeg får en høyere dose ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Gjest Heffert Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har gått på Roaccutan siden juni. Merka ikke noe særlig forskjell før i August. I begynnelsen var alt uforandret, bortsett fra tørre lepper, som er det problemet som har vist seg å være det mest gjeldende for meg. I ansiktet får jeg ikke lengre nye kviser, men har noen litt ferskere på nakken og på brystet, men det viktikste var å bli kvitt de i ansiktet Har mens jeg gikk på kuren ikke brukt noen former for rensekremer. Har bare brukt fuktighetskrem når jeg har vært for tørr. En annen ting jeg har merka mens jeg har brukt Roaccutan er at håret mitt ikke blir fett lengre. Tidligere måtte jeg vaske håret MINST annenhver dag for at det ikke skulle være fett, nå trenger jeg bare å vaske det 2-3 ganger per uke. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Noen andre av dere som har gått på roaccutan som merker at man får blodig nese? Syns og huske jeg fikk det utrolig lett. Tips til alle som har tørr og som går på roaccutan: Ro ned på dusjinga, det er helt krise å dusje i 15minutter på varmt vann. Da fikk jeg ekstremt for lett tørr hud, selv etter at jeg tok på fuktighetskrem. Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Xtra: Bruker selv linser, men jeg er forberedt på at jeg muligens må gå over til briller en liten periode. Blir ganske tørr til tider og får en følelse av at jeg har badet i saltvann. Heffert: Det er mange som ikke blir bedre før helt mot slutten av kuren, og gjerne også etterpå. Liker det jeg leser om at roaccutan sannsynligvis hjelper mot fett hår. Jeg har siden jeg fikk kviser også slitt med fett hår og kløe i hodebunnen. Så hvis jeg får slått to fluer i en smekk så hadde det vært fabelaktig. Lil-H: takk for tipset. Det traff meg ganske bra da jeg er en type som liker å dusje lenge. Får også veldig tørr hud etter at jeg har dusjet, så tror kanskje jeg skal korte en del ned på dusjetiden. Bare dele alle tips og triks som folk sitter inne med Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) ..... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Noen andre av dere som har gått på roaccutan som merker at man får blodig nese? Syns og huske jeg fikk det utrolig lett. Tips til alle som har tørr og som går på roaccutan: Ro ned på dusjinga, det er helt krise å dusje i 15minutter på varmt vann. Da fikk jeg ekstremt for lett tørr hud, selv etter at jeg tok på fuktighetskrem. 9508050[/snapback] Blødd neseblod 3 ganger på 1 måned, og jeg blør vanligvis aldri neseblod. Fra mitt standpunkt er det "mye", men en i paralellklassen min blødde neseblod hver dag i 2 uker. (ja hun går på roaccutan) Angående det med dusjingen... er enig der. Tok en 25 minutters på lørdag morgen, og huden ble en god del tørrere (?) enn vanlig, så må nok begrense meg til en 10-15 minutter i dusjen Endret 16. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Noen som har prøvd den saken det er reklame for på TV? Husker ikke hva den heter. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Basiron? Eller barison, eller hva den nå enn heter. Endret 16. september 2007 av Konnis Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har prøvd Basiron 2 ganger tidligere. Hadde ingen effekt på meg, men det er nok individuelt. Det eneste jeg opplevde var veldig tørr hud og at enkelte t-skjorter og håndkle ble bleket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Tørr hud har jeg opplevd med andre midler i hvertfall. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Blødd neseblod 3 ganger på 1 måned, og jeg blør vanligvis aldri neseblod. Fra mitt standpunkt er det "mye", men en i paralellklassen min blødde neseblod hver dag i 2 uker. (ja hun går på roaccutan) Angående det med dusjingen... er enig der. Tok en 25 minutters på lørdag morgen, og huden ble en god del tørrere (?) enn vanlig, så må nok begrense meg til en 10-15 minutter i dusjen 9508565[/snapback] Ok, da fikk jeg vel bekreftet at andre også har fått blodig nese eller lignende. Rart, men ikke noe big deal egentlig. Å dusje tørker ut det også, samme om man går på roaccutan eller ikke - det er bare at man blir sykt mye tørrere hvis man dusjer mye óg går på roaccutan å dusje 25minutter er drøyt mye tror 15minutter også er litt i det meste laget. Men det er ganske digg da ^^ Og forresten - kan ingen noen admins rydde opp i tråden, vi får stadig spam i tråden fra 'guests'. Bra irriterendes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå